Foto-Story : Jako objevit „Šípkovou Růženku“: Solitude-Revival 2022.

Solitude-Revival 2022

Ani sám nevím, jak se mi podařilo, že jsem Solitude Revival, na oné famózní trati nedaleko stejnojmenného zámku u Stuttgartu, zatím nechal „ležet ladem“. Na omluvu mohu uvést pouze fakt, že se tento historický podnik koná teprve od roku 2011 – také lokální princové tedy tuto svou spící „Šípkovou Růženku“ políbili k životu teprve nedávno.

Až během vypuknutí „chřipkového šílenství“ jsem si uvědomil, že se se stále pravděpodobnějším znovu-nástupem diktatury lehce může stát, že se tam v nejhorším případě už nepodívám nikdy. Jeden z úkolů léta 2022 tedy bylo, objevit tuto „spící princeznu“ a navštívit místa, která znám doposud jen ze starých fotografií.

Místa kde do roku 1965 zářila esa motorismu jako Agostini, Henne, Hailwood, Ubbiali, Clark, Hill, Surtees…

 

Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX

 

 

Asi nejznámější motiv Solitude-Ringu: věž ředitelství

 

 Na tomto Porsche zde vyhrál závod F1 velký Dan Gurney. Letos ho směl řídit vítěz Le Mans, Marc Lieb.

 

Princ Leopold Bavorský samozřjmě na BMW

 

Stoupák k Frauenkreuzu připomíná spíše závod do vrchu

 

 Zámek, který dal tratí jméno: Schloss Solitude (Na Samotě            )

 

 Legendární Kurt Ahrens (s chotí Reni) se konečně rozhoupal k napsání biografie, kterou na Solitude prezentoval.

 

 

 Nesměl chybět ani Walter Röhrl. Všiměte si nášivky na bundě!

 

 Röhrl na trati před restaurací Glemseck.

 

Jedno z nejobávanějších monster závodních drah všech dob: Can-Am Porsche 917

 

 

Netušil jsem, že ještě existuje: Alfa Romeo GTA1300, kterou pro mne dodnes nevysvětlitelným způsobem dovezl tým n. p.  Zetor pro své jezdce koncem roku 1968 do Čech. S tímto šasi závodil především Antonín Ttvrdý a Marian Rajnoha se s ním ještě v sezoně 1981 stal mistrem republiky do vrchu. Vůz pak skončil ve stodole, než ho Tvrdý roku 2011 prodal německému restaurátorovi…

 

 Pastvou pro oči jsou sajdkáry. Škoda, že tato třída prakticky zanikla

 

 Motocykl MV Agusta na Solitude – tak to má být.

 

 První zatáčka trati dříve bývala táhlejší: Glemseck

 

 Zvláště hodně exponátů úpředvedla roku 2022 automobilka Porsche z nedalekého Zuffenhausenu

 

 Znovushledání se svým super-Capri zažil na Solitude mistr Evropy a šampion DRM, Dieter Glemser

 

 Solitude-Revival – od letoška pevný článek mého kalendáře.