Nový Volkswagen Amarok slaví světovou premiéru.

Pick-up vylepšený ve všech oblastech: Nový Volkswagen Amarok slaví světovou premiéru

 

  • Nová generace Amaroku přijde na český trh v první polovině roku 2023
  • Charismatický Amarok zachovává čistou DNA designu značky Volkswagen
  • Prémiový interiér s intuitivním digitálním a analogovým ovládáním
  • LED světlomety a adaptivní tempomat „ACC“ v sériové výbavě
  • Vrcholné verze „PanAmericana“ a „Aventura“ jsou sériově vybaveny koženým čalouněním a „IQ.LIGHT – LED Matrix světlomety“
  • Více než 20 nových asistenčních systémů výrazně zvyšuje komfort v novém Amaroku
  • Prodloužením vnější délky a rozvoru náprav vznikla prostornější kabina
  • Pět přeplňovaných motorů s výkony od 110 do 222 kW
  • Dva nové pohony všech kol s až čtyřmi provozními režimy
  • Amarok bude uveden na trh jako čtyřdveřový DoubleCab a dvoudveřový SingleCab (nebude nabízen na českém trhu)
  • Na českém trhu bude Amarok k dispozici pouze s motory TDI

 

Volkswagen Užitkové vozy představuje ve světové premiéře nový Amarok. Všestranný model pro jízdu na silnici i v terénu byl vyvíjen a testován v Německu a Austrálii. Výroba bude probíhat v Jižní Africe. Nový Amarok je prémiový pick-up pro Austrálii a Nový Zéland, pro bezpočet afrických zemí, Blízký východ a Evropu.

Zákazníky přesvědčí charismatickým designem a důmyslnou koncepcí, promyšlenou výbavou, více než 20 novými asistenčními systémy, mobilními on-line službami, hospodárnými motory s vysokým točivým momentem, dvěma technologiemi pohonu všech kol, na míru navrženým příslušenstvím a čistou DNA designu značky Volkswagen.

 

Nový Amarok je díky tomu jedním z nejmnohostrannějších a nejvyváženějších pick-upů na světě. Tyto vlastnosti vyjadřuje i slogan „No matter what“, volně přeloženo: „jsem připraven, ať se stane cokoli“. V prvních zemích přijde nový prémiový pick-up na trh na konci letošního roku, zahájení prodeje v České republice bude následovat v první polovině roku 2023.

 

Značka Volkswagen Užitkové vozy dosud prodala v Evropě, Austrálii, na Novém Zélandu, v Africe, severní Asii a Jižní a Střední Americe více než 830 000 vozů Amarok první generace. Nyní následuje druhá generace, u níž je všechno nové. Design značky Volkswagen však jasně říká: toto je Amarok. Silnější, charismatičtější, atletičtější a větší. „Archetypický design Amaroku jsme u nové generace významně pozměnili. Nyní je jednoznačně expresivnější a suverénnější,“ nastiňuje Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy.

Jednoznačným vyjádřením postoje je již nová čelní partie pick-upu nabízeného ve výbavových variantách „Amarok, „Life“ a „Style“, jakož i ve vrcholných verzích „PanAmericana“ (offroadový styl) a „Aventura“ (exkluzivní styl). Na první pohled zaujme vysoko umístěná kapota motoru s jednoznačnou DNA značky Volkswagen. To samé platí pro horizontální lišty na masce chladiče, na kterou navazují LED světlomety dodávané sériově pro všechny verze.

Ve verzích Amarok PanAmericana, Amarok Aventura a Amarok Style naleznou uplatnění „IQ.LIGHT – LED Matrix světlomety“, které zajišťují interaktivní osvětlení vozovky jasným světlem jako za dne a vyznačují se nezaměnitelným světelným designem. V závislosti na verzi přechází maska chladiče pod horizontálními lištami do další horizontální úrovně přední partie nebo – v případě verzí „PanAmericana“ a „Aventura“ – do designu s motivem písmene X. Nad držákem registrační značky se nachází reliéfní nápis Amarok.

 

Nový Amarok bude uveden na trh se čtyřdveřovou dvojkabinou (DoubleCab) a dvoudveřovou kabinou (SingleCab). U siluety obou verzí vystupují obzvlášť do popředí podběhy kol, které mají znovu půlkruhový tvar. Na rozdíl od mnoha jiných pick-upů tvoří horní ohraničení podběhů kol téměř rovné linie místo kruhových, což je typický designový prvek modelu Amarok.

Blatníky nad koly z lehké slitiny s průměrem ráfku až 21 palců jsou výrazně rozšířené a na okrajích je chrání robustní plastové lemy. Amarok ukazuje tvarovým řešením karoserie trochu svaly. Nový pick-up je markantní také ze zadní perspektivy. Pod velkým logem VW zabírá téměř celou šířku víka korby reliéfní nápis Amarok. Vnější okraje zádě tvoří zadní svítilny ve tvaru písmene C, které zasahují daleko do siluety. Ve verzích „PanAmericana“ a „Aventura“ jsou zadní svítilny sériově vybaveny LED technologií.

 

Velký rozvor náprav zdokonaluje proporce a terénní vlastnosti

Nový Amarok je s vnější délkou 5 350 milimetrů o 96 mm delší než předchůdce. Rozvor náprav 3 270 mm je o 173 mm delší. Díky tomu mají cestující více prostoru, a to především na zadních sedadlech dvojkabiny. Nárůst rozvoru náprav je tedy výrazně větší než vnější délky. Tím se zkrátily převisy karoserie.

Výsledkem jsou ještě atraktivnější proporce a vylepšené terénní vlastnosti díky větším nájezdovým úhlům. Ke zdokonaleným terénním vlastnostem modelu Amarok, který bude na mnoha trzích sériově vybaven trvalým pohonem všech kol, patří také mnohem větší brodivost pro průjezdy zaplavených úseků. Brodivost byla doposud 500 mm, u nového modelu Amarok to je 800 mm.

 

Velmi kvalitní interiér vozů Volkswagen pro profesionální úkoly

Tým designérů značky Volkswagen Užitkové vozy navrhl funkční a velmi kvalitní interiér s přehlednými ovládacími prvky a digitálními displeji. Nabídka displejů sahá od 8,0“ digitálního panelu sdružených přístrojů („Digital Cockpit“, od výbavové linie „Style“ zcela digitální s úhlopříčkou 12,0 palce) až po velmi moderní dotykový displej ve formátu tabletu (úhlopříčka 10,0 palce, od výbavové linie „Style“ sériově s úhlopříčkou 12,0 palce) pro informační a zábavní systém.

Značka Volkswagen Užitkové vozy realizovala v modelu Amarok intuitivní ovládání kombinací digitálních funkcí a ergonomicky tvarovaných a uspořádaných tlačítek, resp. otočných ovladačů. Tlačítky se nastavuje například hlasitost informačního a zábavního systému nebo provozní režim pohonu všech kol. Robustní a velmi kvalitně zpracované ovládací prvky mají v závislosti na výbavě hliníkové rámečky.

 

Mezi velmi kvalitní detaily patří také další prvky výbavy, například pro Amarok PanAmericana a Amarok Aventura sériově a pro další výbavové linie na přání dodávaný audiosystém Harman Kardon vyvinutý exkluzivně pro model Amarok.  Varianty Amarok PanAmericana a Amarok Aventura jsou sériově vybaveny také přístrojovou deskou s povrchovou úpravou připomínající kůži s kontrastním prošíváním. S prémiovým postavením Amaroku na trhu korespondují navíc jeho nová sedadla.

Pro řidiče a spolujezdce vpředu jsou v novém Amaroku vyhrazena ergonomicky koncipovaná sedadla, která jsou ve vyšších stupních výbavy mnohostranně elektricky nastavitelná. Zadní sedadla verze DoubleCab poskytují velkorysý prostor a komfort pro cestování třem dospělým osobám. Sedadla verze „Style“ jsou sériově čalouněna tkaninou ArtVelours. V modelech Amarok PanAmericana a Amarok Aventura používá Volkswagen Užitkové vozy velmi kvalitní kůži.

 

Prostorná otevřená ložná plocha a užitečná hmotnost až 1,16 tuny

Mimořádně prostorná je rovněž otevřená ložná plocha za kabinami verzí DoubleCab i SingleCab. Stejně jako u předchůdce platí, že mezi podběhy zadních kol je dostatečná šířka pro uložení jedné europalety napříč. Verze SingleCab (nebude nabízena na českém trhu) pojme dokonce dvě europalety umístěné napříč. Náklad lze zajistit k podlaze prostřednictvím kotevních ok se zatížitelností až 500 kilogramů.

Ostatně nejvyšší užitečná hmotnost vzrostla z jedné tuny na 1,16 tuny. Otevřenou ložnou plochu lze navíc zabezpečit elektricky ovládanou roletou, kterou lze ovládat buď přímo z ložné plochy, z interiéru vozidla nebo dálkově prostřednictvím klíčku od vozu.

 

Nový sortiment příslušenství splní jakékoli požadavky

Pro světoběžníky je zajímavé nejvyšší přípustné statické zatížení střechy 350 kg. Na vůz lze tedy namontovat střešní stan pro čtyři osoby, který bude nabízen jako příslušenství. Přímo z výroby nebo jako příslušenství se bude dodávat řada dalších prvků, například kola z lehké slitiny s průměrem ráfku až 21 palců, terénní pneumatiky (až 18palcové) či různá tažná zařízení.

Pro nákladový prostor budou k dispozici nejrůznější doplňky, například držák jízdních kol, multifunkční systém nosičů, manuální verze roletového krytu a více variant stylových ochranných rámů za kabinou. V nabídce bude znovu také pevná nástavba nad ložnou plochu, s níž se pick-up promění bezmála v SUV s objemem nákladového prostoru skříňového vozu.

Terénní vlastnosti lze dále optimalizovat předním ochranným rámem, odolnými panely pro ochranu spodní části vozu, závěsnými oky pro odtah nebo třeba přívodem čerstvého vzduchu k motoru pro průjezdy vodou, umístěným podél levého střešního sloupku A.

 

Pět přeplňovaných motorů s individuální charakteristikou pro jednotlivé trhy

Pro nový Amarok byly vyvinuty čtyři turbodiesely (TDI) a jeden přeplňovaný zážehový motor (TSI). Všech pět motorů kombinuje hospodárnost s vysokým točivým momentem. Například na africkém trhu nalezne uplatnění základní čtyřválec 2.0 TDI s nejvyšším výkonem 110 kW (150 k). Jako další výkonový stupeň bude na mnoha trzích celého světa k dispozici čtyřválcová jednotka TDI 2,0 litru vyladěná na 125 kW (170 k).

Jako třetí výkonovou variantu jednotky TDI bude Volkswagen Užitkové vozy nabízet čtyřválec se zdvihovým objemem 2,0 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který poskytuje v závislosti na trhu nejvyšší výkon 150 kW (204 k) nebo 154 kW (209 k). Jako nové vrchnolné TDI se uplatní motor V6 3,0 litru, který nabídne v závislosti na trhu nejvyšší výkon 177 kW (241 k) nebo 184 kW (250 k). Speciálně pro klasické „benzinové“ trhy byl navíc koncipován přeplňovaný zážehový motor 2,3 litru s nejvyšším výkonem 222 kW (302 k). Pro český trh budou k dispozici pouze některé z výše uvedených motorizací TDI.

 

Nová 10stupňová automatická převodovka a dva systémy 4MOTION

Od výkonu 154 kW budou všechny verze modelu Amarok uvedeny na trh s novou 10stupňovou automatickou převodovkou v sériové výbavě. Pro verzi o výkonu 150 kW bude tato automatická převodovka s elektronickým voličem provozních režimů k dispozici na přání. Nová 10stupňová převodovka nahradí 8stupňovou automatickou převodovku předchůdce. Kromě toho se bude pro různé motory dodávat 6stupňová automatická převodovka nebo 6stupňová, resp. 5stupňová manuální převodovka.

 

Amarok se bude na mnoha trzích dodávat s pohonem všech kol (4MOTION) v sériové výbavě. V závislosti na regionu a motoru budou k dispozici dva různé systémy 4MOTION: jeden s připojitelným pohonem všech kol v závislosti na situaci a jeden s trvalým pohonem všech kol. Technika poháněcího ústrojí zajistí, že si i nový Amarok poradí s jakýmkoli terénem a v závislosti na verzi motoru zvládne jízdu s přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny.

 

Komfort zdokonalí více než 20 nových asistenčních systémů

„No matter what“: V nejrůznějších situacích podpoří řidiče až šest různých jízdních režimů – například pro jízdu na kluzkém povrchu nebo na úsecích s náročným terénem. Další zvýšení komfortu zajistí celá armáda asistenčních systémů. Více než 20 těchto systémů – například adaptivní tempomat „ACC+“ (při automatické regulaci zohledňuje také dopravní značení prostřednictvím kamerového snímání rozpoznávání dopravních značek) nebo „IQ.LIGHT – LED Matrix světlomety“ – je novinkou ve výbavě Amaroku. Tento Volkswagen je díky tomu jedním z nejkomfortnějších pick-upů na globálním trhu.

 

 

EXTERIÉR PODROBNĚ – DESIGN A ROZMĚRY

 

Design tohoto vozu Volkswagen dává jasně najevo, že se jedná o Amarok. A přesto byl každý milimetr tohoto pick-upu nově koncipován, definován a navržen. Výrazný vývojový posun naznačují již rozměry tohoto všestranného automobilu. Nový Amarok je s vnější délkou 5 350 milimetrů o 96 milimetrů delší než předchůdce. Rozvor náprav se prodloužil o 173 mm na 3 270 mm. To přineslo více místa. Vzhledem k tomu, že je nárůst u rozvoru náprav nového Amaroku větší než u jeho vnější délky, zkrátily se převisy karoserie. Nový model má vnější šířku 1 910 mm, včetně vnějších zpětných zrcátek to je 2 204 mm. V porovnání s předchozí generací je větší i využitelná šířka karoserie. V závislosti na kombinaci kol a pneumatik je Amarok vysoký až 1 888 mm.

 

Vylepšena byla také průchodnost terénem. Brodivost pro průjezdy zaplavenými úseky vzrostla z 500 na 800 mm. Dobré terénní vlastnosti posunuly na ještě vyšší úroveň optimalizované nájezdové úhly díky kratším převisům karoserie. Nájezdové úhly jsou 29 stupňů vpředu a 21 stupňů vzadu. Přesně 21 stupňů dosahuje také přechodový úhel.

 

Charismatický design vozů Volkswagen

Exteriér pick-upu Volkswagen se prezentuje velmi působivě. „S novou generací jsme významně změnili archetypický design Amaroku, který je nyní jednoznačně expresivnější a suverénnější,“ nastiňuje výsledek Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy.

 

Zřetelným vyjádřením postoje je již nová čelní partie. Nápadná je vysoko umístěná, uhlazená kapota motoru s jednoznačnou DNA vozů Volkswagen. Charismatické jsou horizontální lišty v horní části masky chladiče, do níž jsou integrovány úzké světlomety osazené ve všech verzích sériově LED technologií. Verze Amarok PanAmericana, Amarok Aventura a Amarok Style mají sériově „IQ.LIGHT – LED Matrix světlomety“. Tyto prémiové interaktivní světlomety zaplaví tmavé cesty před pick-upem jasným světlem jako ve dne, aniž by oslňovaly protijedoucí řidiče. Navíc vytvářejí nezaměnitelný světelný design. Pod ozdobnými lištami přechází maska chladiče do horizontálního členění čelní partie, nebo – v případě verzí „PanAmericana“ a „Aventura“ – do designu s motivem písmene X. Nad registrační značkou je reliéfní nápis Amarok.

 

Mimořádně výrazným prvkem siluety jsou podobně jako u předchůdce znovu použité podběhy kol. Na rozdíl od mnoha ostatních pick-upů tvoří horní okraj podběhu téměř rovnou linii místo kruhového oblouku – to je typický znak modelu Amarok. Blatníky nad koly z lehké slitiny s průměrem ráfku až 21 palců a poprvé nabízenými terénními pneumatikami (až 18palcové, sériová výbava verze „PanAmericana“) jsou výrazně rozšířené. Podběhy kol chrání robustní černé plastové lemy.

 

U nového pick-upu značky Volkswagen Užitkové vozy je markantní také design zadní části vozu. Široké víko korby je vymezeno zadními svítilnami ve tvaru písmene C (s LED technologií ve verzích „PanAmericana“ a „Aventura“), které zasahují až daleko do siluety. Téměř celou šířku víka korby zabírá reliéfní nápis Amarok. Samotné víko korby je nyní od stupně výbavy „Life“ sériově součástí centrálního zamykání. Korbu lze navíc zabezpečit elektricky ovládaným roletovým krytem. Kromě toho bude  v nabídce též pevná nástavba pro korbu a široký sortiment dalšího příslušenství (viz kapitola Příslušenství).

 

Zákazníci budou mít v konfigurátoru modelu Amarok na výběr osm barev karoserie: nemetalický bílý lak „Clear White“ a metalické odstíny černá „Midnight Black“, modrá „Bright Blue“, světle šedá „Light Grey“, tmavě šedá „Dark Grey“, červená „Deep Red“, béžová „Bright Beige“ a modrá „Mid Blue“.

 

 

INTERIÉR PODROBNĚ – DETAILY A ROZMĚRY

 

Perfektní konektivita a intuitivní ovládání

Značka Volkswagen Užitkové vozy koncipovala pro nový model Amarok interiér, který je důsledně funkční a velmi kvalitní. Součástí výbavy je digitální 8,0“ panel sdružených přístrojů („Digital Cockpit“, od verze „Style“ zcela digitální s úhlopříčkou 12,0 palce) a velmi moderní informační a zábavní systém s displejem ve formátu tabletu (sériově 10,0 palce, od verze „Style“ 12,0 palce). Všechny systémy zahrnují uživatelská rozhraní Android Auto (Google) a CarPlay (Apple) pro integraci aplikací z chytrých telefonů do informačního a zábavního systému, mobilní on-line služby Volkswagen a dva vstupy USB.

Pro značku Volkswagen Užitkové vozy je typické snadno srozumitelné ovládání – od sériově dodávaného multifunkčního volantu Volkswagen přes bezklíčkový přístupový systém a spouštění motoru tlačítkem („Keyless Access“) až po elektricky ovládanou parkovací brzdu pro verze s pohonem všech kol (od stupně výbavy „Life“). Modely Amarok PanAmericana a Amarok Aventura jsou navíc sériově vybaveny špičkovým audiosystémem Harman Kardon.

 

Volkswagen Užitkové vozy v modelu Amarok sází na mimořádně intutivní ovládání kombinací digitálních funkcí a ergonomicky optimálně navržených tlačítek, resp. otočných ovladačů. Fyzickými tlačítky se nastavuje například hlasitost informačního a zábavního systému nebo provozní režimy pohonu všech kol. Robustní a velmi kvalitně zpracované ovládací prvky jsou ve vyšších stupních výbavy zdobeny hliníkovými rámečky.

Zcela nově koncipována byla také sedadla, která všem cestujícím nabízejí ve vozech Volkswagen obvyklý komfort. Ve vrcholných verzích mají sedadla elektrické nastavování polohy v 10 směrech. Zadní sedadla Amaroku s dvojkabinou nabízí velkorysý prostor a cestovní komfort třem dospělým osobám.

 

Pozornost věnovanou detailům dokládá až 20 odkládacích prostorů

Amarok je i ve své nejnovější generaci dokonalým nástrojem, který je nekompromisně připraven jak na soukromá dobrodružství, tak i pro každodenní provoz a plnění pracovních úkolů. Život na cestách usnadňují v Amaroku nejrůznější odkládací prostory. Jejich výčet začíná zcela vpředu schránkou ve stropní konzole (od stupně výbavy „Life“) pro drobné předměty, jakými jsou sluneční brýle. Ke sluneční cloně lze připevnit stvrzenky o zaplacení mýta nebo doklady k vozidlu (ve stupni výbavy „Amarok“ pouze na straně řidiče).

Věci je možné odkládat také do velké schránky na přístrojové desce. Na straně spolujezdce jsou hned dvě odkládací schránky. Schránka v přední části středové konzoly pod informačním a zábavním systémem může na přání nabízet funkci indukčního nabíjení kompatibilních mobilních telefonů (sériově od stupně výbavy „Style“). V zadní části středové konzoly jsou dva držáky nápojů a přihrádka pro odkládání drobností, jakými jsou mince.

Prostorná schránka pod středovou loketní opěrkou pojme i větší předměty, jako je například tablet. Výčet odkládacích prostorů vpředu završují velké odkládací přihrádky v předních dveřích včetně držáků lahví (o objemu až 1,5 litru) a praktická odkládací schránka pod předními sedadly (od stupně výbavy „Life“).

Vzadu přispívají k celkovému počtu až 20 přihrádek a schránek v interiéru modelu Amarok (v závislosti na výbavě) kapsy na mapu, resp. tablet, na zadní straně opěradla předních sedadel, malé kapsy na chytrý telefon na opěradlech sedadel čalouněných kůží, středová loketní opěrka se dvěma držáky nápojů, odkládací přihrádky ve výplních dveří a větší odkládací prostor za sedadly.

 

Multifunkční a prostorná korba

Za dvojkabinou se rozkládá ložná plocha dlouhá 1 544 mm a široká 1 224 mm (DoubleCab). Její největší šířka mezi podběhy je 1 206 mm. Díky tomu lze i u nového Amaroku uložit napříč na ložnou plochu jednu europaletu (1 200 x 800 mm). Korba modelu Amarok SingleCab (nebude v nabídce pro Českou republiku) má ložnou plochu s délkou 2 305 mm a šířkou 1 224 mm. K dispozici je tedy prostor pro přepravu dvou europalet uložených napříč za sebou.

Korba má ve všech verzích výšku 529 mm. Palety a ostatní přepravované předměty lze připevnit k ložné ploše prostřednictvím stabilních kotevních ok. Každé kotevní oko nabízí nyní zatížitelnost v tahu až 500 kg. Uživatelé díky tomu mohou bezpečně využívat maximální užitečnou hmotnost až 1,16 tuny (v závislosti na výbavě).

 

 

MOTORY, PŘEVODOVKY, POHONY VŠECH KOL – TDI, TSI, 4MOTION

 V závislosti na trhu bude Amarok uveden do prodeje se čtyřmi hospodárnými turbodiesely (TDI) a jedním přeplňovaným zážehovým motorem (TSI). V mnoha zemích – například na evropských trzích – budou všechny verze dodávány sériově ve spojení s pohonem všech kol (4MOTION). Na českém trhu bude Amarok možno objednávat pouze s některými níže uvedenými motory TDI.

 Přeplňované vznětové motory s výkony od 110 kW do 184 kW

Nabídka vznětových motorů začíná třemi čtyřválci se zdvihovým objemem 2,0 litru. Základní verze, vyvinutá speciálně pro různé africké trhy, poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) a maximální točivý moment 350 N.m. Tato verze motoru je vybavena 5stupňovou manuální převodovkou a pohonem zadních kol.

 

Dalším výkonovým stupněm je TDI vyladěné na 125 kW (170 k) a maximum točivého momentu 405 N.m a dodávané v kombinaci s připojitelným pohonem všech kol a 6stupňovou manuální převodovkou. V mnoha zemích a v závislosti na trhu a výbavě bude tento motor nabízen také pouze s pohonem zadních kol nebo rovněž s připojitelným pohonem všech kol. Alternativně je navíc k dispozici 6stupňová automatická převodovka.

 

Nejvýkonnější čtyřválcové TDI má přeplňování dvěma turbodmychadly a poskytuje – mimo jiné na evropském trhu – nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a suverénní maximální točivý moment 500 N.m. V mnoha zemích bude tento motor v této výkonové třídě uveden na trh sériově s trvalým pohonem všech kol (4MOTION) a 6stupňovou nebo 10stupňovou automatickou převodovkou.

Rozdělování hnací síly mezi přední a zadní nápravu probíhá v obou případech prostřednictvím dodatečné elektromechanické rozdělovací převodovky. V dalších zemích bude toto TDI k dispozici ve verzi o výkonu 154 kW (209 k) ve spojení s připojitelným pohonem všech kol a 10stupňovou automatickou převodovkou.

 

Jak již bylo uvedeno, přenášejí motory TDI o výkonu 125 kW a 150 kW hnací sílu sériově prostřednictvím 6stupňové manuální převodovky. Na přání mohou zákazníci objednávat TDI o výkonu 150 kW také s nově vyvinutou, elektronicky ovládanou 10stupňovou automatickou převodovkou (verze o výkonu 154 kW má 10stupňovou automatickou převodovku v sériové výbavě).

 

Roli vrcholné jednotky TDI převezme motor V6 3,0 litru. Například v Evropě bude tento šestiválec poskytovat nejvyšší výkon 177 kW (241 k). Kvůli odlišným emisním normám bude na vybraných trzích nabízena verze o výkonu 184 kW (250 k). Maximální točivý moment 600 N.m obou výkonových stupňů šestiválce přenáší vždy sériově dodávaná 10stupňová automatická převodovka v kombinaci s trvalým pohonem všech kol 4MOTION.

 

Přeplňovaný zážehový motor o výkonu 222 kW

Volkswagen Užitkové vozy bude na některých trzích nabízet model Amarok navíc také s motorem na benzin. V tomto případě se jedná o přeplňovaný čtyřválec 2,3 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 222 kW (302 k). Jeho maximální točivý moment je 452 N.m. Rovněž přeplňovaný zážehový motor se bude dodávat ve spojení s 10stupňovou automatickou převodovkou a trvalým pohonem všech kol. Na českém trhu nebude možné zážehový motor objednávat.

 

Stejně jako předchůdce disponují všechny verze modelu Amarok palivovou nádrží o objemu 80 litrů. Patřičně dlouhý bude také dojezd, samozřejmě v závislosti na zatížení vozidla nákladem nebo přívěsem. Zvětšil se však objem nádrže na AdBlue u verzí poháněných motory TDI, a to o téměř 50 procent, z 6,3 na 19,3 litru.

 

Dva systémy 4MOTION pro všechny myslitelné provozní podmínky

V Evropě a na dalších trzích budou vozy Amarok předávány zákazníkům s pohonem všech kol (4MOTION) v sériové výbavě. To samé platí v globálním měřítku pro všechny varianty motorů s výkonem od 154 kW. V závislosti na trhu a motoru budou přitom k dispozici dva různé systémy 4MOTION: jeden s trvalým pohonem všech kol a jeden s připojitelným pohonem všech kol v závislosti na jízdní situaci.

 

Trvalý pohon všech kol je vybaven dodatečnou elektromechanickou 2stupňovou rozdělovací převodovkou, připojenou pomocí příruby k manuální nebo automatické převodovce. Systém pracuje podle požadavků řidiče. Trvalý pohon všech kol 4MOTION nalézá uplatnění ve verzích s výkonem od 150 kW a nabízí široký výběr variant pohonu. Řidič může tlačítkem 4MOTION na středové konzole aktivovat čtyři různé provozní režimy. Standardním režimem je trvalý pohon všech kol.

V tomto modu rozděluje systém hnací sílu v závislosti na adhezi a zrychlení variabilně mezi všechna kola. Ve druhém režimu – 4H – přenáší systém 4MOTION na kola méně hnací síly, aby například optimálně zvládnul jízdu po zasněžených úsecích silnice (vysoká trakce při normálních rychlostech jízdy). Jako třetí modus je kromě toho k dispozici nastavení 4L pro jízdu v terénu (vysoký točivý moment v nízkých rychlostech jízdy). Ve čtvrtém provozním režimu – 2H – jezdí Amarok mimořádně hospodárně. V tomto případě je – přednostně na suchých silnicích – poháněna pouze zadní náprava.

 

Druhý systém 4MOTION je přechodně připojitelný pohon všech kol, který nabízí tři provozní režimy a používá elektronicky ovládanou rozdělovací převodovku, která je rovněž připevněna k hlavní převodovce a v případě potřeby přenáší točivý moment na zadní a přední kola. Standardním režimem je v tomto případě pohon zadních kol, tedy 2H. Režimy 4H (silniční) a 4L (terénní) slouží rovněž k překonání náročných úseků. Bez ohledu na to, jakým pohonem všech kol je pick-up vybaven, suverénní technologie zaručí, že si Amarok poradí s jakýmkoli terénem a – v závislosti na verzi motoru – může tahat přívěsy o hmotnosti až 3,5 tuny.

 

 

VÝBAVA – AMAROK, LIFE, STYLE, PANAMERICANA, AVENTURA

 

Nový Amarok bude uveden na trh v pěti variantách výbavy. Vstupní verze nese označení „Amarok“, nad ní následují „Life“ a „Style“. Jako rovnocenné vrcholné verze budou nabízeny výbavové linie „PanAmericana“ (se zvýrazněným offroadovým charakterem) a „Aventura“ (prémiová výbava se silničním charakterem).

 

Garantem výrazného zvýšení komfortu na palubě Amaroku je více než 30 dostupných asistenčních systémů, z nichž je více než 20 novinkou ve výbavě právě představeného Amaroku. Mezi ně patří interaktivní „IQ.LIGHT – LED Matrix světlomety“, adaptivní tempomat „ACC“, asistent pro jízdu v dopravní koloně a systém pro sledování okolí „Front Assist“. Mnoho asistenčních systémů – například adaptivní tempomat „ACC“ – je součástí sériové výbavy.

 

Základní verze Amarok podrobně

Již základní verze „Amarok“ je v exteriéru vybavena prvky, jakými jsou přední LED světlomety, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, kolejnice s upevňovacími oky na korbě a ochrana zadní stěny kabiny. Výbavová linie „Amarok“ jezdí na 16“ ocelových kolech.

 

Stejně jako exteriér má také interiér verze „Amarok“ rozsáhlou výbavu. Sériově se dodávají digitální panel přístrojů s 8,0“ displejem, informační a zábavní systém s 10,0“ dotykovou obrazovkou, přijímačem digitálního rozhlasového vysílání (DAB+), on-line připojením a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

 

K funkční výbavě verze „Amarok“ patří mimo jiné adaptivní tempomat „ACC“ (s automatickým udržováním bezpečného odstupu a udržováním nastavené maximální rychlosti jízdy), automatické rozpoznávání dopravního značení, inteligentní asistent pro dodržování rychlostních limitů (spolupracuje s rozpoznáváním dopravních značek), asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu („Lane Assist“), zpětná kamera „Rear View“ a systém pro sledování okolí „Front Assist“. Parkování navíc usnadňuje „ParkPilot“ vzadu.

 

Amarok Life podrobně

Amarok Life rozšiřuje vnější výbavu mimo jiné mlhovými LED světlomety, lakováním předního nárazníku v barvě karoserie a vyhřívanými a sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky včetně osvětlení okolí vozu. Výbavová verze „Life“ je navíc vybavena
17“ koly z lehké slitiny.

 

Amarok Life se v interiéru odlišuje od základní verze například čalouněním sedadel. Přední sedadla lze navíc nastavovat v 8 směrech (včetně bederní opěrky). Věnec multifunkčního volantu je obšitý kůží, zadní okna jsou tmavě tónovaná. K rozšířené funkční výbavě verze „Life“ patří navíc systém „ParkPilot“ i vpředu, centrální zamykání i pro víko korby, dešťový senzor, automatické ovládání světlometů a vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmavováním. O ještě příjemnější zvukovou kulisu se postará celkem šest reproduktorů.

 

Amarok Style podrobně

Ještě rozsáhlejší je výbava modelu Amarok Style. Jeho exteriér se vyznačuje sériově dodávanými „IQ.LIGHT – LED Matrix světlomety“. Zadní nárazník je navíc ozdoben chromovanými prvky a nákladový prostor chrání plastové obložení. Amarok Style kromě toho opouští výrobní závod v Jižní Africe na černě lakovaných 18“ kolech z lehké slitiny.

 

Amarok Style je vybaven zcela digitálními 12,0“ přístroji, 12,0“ dotykovou obrazovkou pro informační a zábavní systém a telefonním rozhraním s funkcí indukčního nabíjení kompatibilních mobilních telefonů. Na palubě je rovněž 230V elektrická zásuvka. Sedadla jsou potažena tkaninou ArtVelours. Kůží obšitá je hlavice řadicí páky, resp. páky voliče automatické převodovky. Ještě vyšší úroveň komfortu zajišťují vyhřívaná sedadla vpředu, dvouzónová automatická klimatizace (oddělená regulace teploty na pravé/levé straně), zvukově izolační sklo čelního okna, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v 10 směrech a bezklíčkový přístupový systém „Keyless Access“ se spouštěním motoru tlačítkem. Komfort vylepšují další elektronické systémy, například asistent pro změnu jízdního pruhu („Side Assist“).

 

Amarok PanAmericana a Aventura

Jako vrcholné verze budou následovat výbavové linie „PanAmericana“ a „Aventura“. Amarok PanAmericana je v rámci této modelové řady světoběžníkem. Označení „PanAmericana“ má u značky Volkswagen Užitkové vozy dlouhou tradici. U nového Amaroku je navíc vzpomínkou na předchůdce, který v roce 2019 projel celou Ameriku z Aljašky až do Argentiny za pouhých deset dnů, a tím stanovil nový světový rekord.

 

Amarok PanAmericana podrobně

Zvenku se nový Amarok PanAmericana vyznačuje v porovnání s verzí „Style“ mimo jiné předním nárazníkem s designovým motivem ve tvaru písmene X, zadními LED svítilnami, leštěnými 18“ koly a elegantním ochranným rámem a bočními schůdky v černé barvě. Interiér Amaroku PanAmericana, je oproti verzi „Style“ čalouněn kůží „Cricket“, která se skvěle hodí k cestovatelskému charakteru této vrcholné verze. Obě přední sedadla jsou navíc elektricky nastavitelná v 10 směrech. „PanAmericana“ se kromě toho vyznačuje také přístrojovou deskou obšitou mimořádně kvalitní umělou kůží s ozdobným prošíváním, která je hapticky i vizuálně velmi atraktivní.

Sériová výbava zahrnuje rovněž navigační funkci, audiosystém Harman Kardon s osmi reproduktory a ambientní osvětlení. Osvětlením je vybavena také korba. Výbava modelu Amarok PanAmericana zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat „ACC+“ (včetně inteligentního asistenta pro dodržování rychlostních limitů prostřednictvím rozpoznávání dopravních značek), parkovacího asistenta „ParkAssist“ a 360° kamerový systém „AreaView“. V neposlední řadě disponuje trvalý pohon všech kol 4MOTION sériově uzávěrkou diferenciálu.

 

Amarok Aventura podrobně

Amarok Aventura má mimořádně exkluzivní výbavu. Sériová vnější výbava zahrnuje oproti verzi Amarok Style leštěná 20“ kola z lehké slitiny. Stejně jako Amarok PanAmericana má i výbavová linie „Aventura“ „IQ.LIGHT – LED Matrix světlomety“ a zadní LED svítilny. S verzí „PanAmericana“ navíc sdílí design předního nárazníku ve tvaru písmene X.

Exteriér výbavové linie „Aventura“ se odlišuje od všech ostatních verzí chromovanými kryty vnějších zpětných zrcátek a klik dveří, sportovním ochranným rámem za kabinou lakovaným v barvě karoserie a chromovanými ozdobnými lištami na bočních schůdcích. Chromovanými prvky je osazen také zadní nárazník.

 

Stejně jako ve verzi „PanAmericana“ je i přístrojová deska varianty „Aventura“ potažena hapticky měkkým materiálem se vzhledem umělé kůže. Zajímavý kontrast vytváří navíc ozdobné prošívání. Pro čalounění sedadel a výplní dveří používá Volkswagen Užitkové vozy v tomto případě elegantní pravou kůži „Savona“. Podobně jako u verze „PanAmericana“ patří mezi další prvky komfortní a funkční výbavy navigační funkce, audiosystém Harman Kardon s osmi reproduktory, ambientní osvětlení a osvětlení korby.

Na palubě verze „Aventura“ je rovněž adaptivní tempomat „ACC+“ s inteligentním asistentem pro dodržování rychlostních limitů, parkovací asistent „ParkAssist“ a prostorový kamerový systém „AreaView“. Dalším sériovým asistenčním systémem modelu Amarok Aventura je asistent pro změnu jízdního pruhu („Side Assist“).

 

Řidiče podporuje šest inteligentních jízdních režimů

Řidiče podporuje až šest různých inteligentních jízdních režimů, přispívajících k vyšší úrovni komfortu. V závislosti na verzi výbavy se jedná o jízdní režimy „Normal“, „Eco“, „Slippery“, „Snow“/„Sand“, „Mud“/„Rut“ (zablácená vozovka/polní cesty) a „Tow“/„Haul“ (jízda s přívěsem/odtah). Amarok si díky této výbavě poradí prakticky s jakoukoli výzvou, se kterou se pick-up může v každodenním provozu potkat.

 

 

PŘÍSLUŠENSTVÍ – DETAILNÍ ŘEŠENÍ NA MÍRU

 

Rozsáhlá nabídka příslušenství umožňuje další individualizaci modelu Amarok. Její součástí jsou různé kombinace kol a pneumatik, například 21“ kola z lehké slitiny „Varberg“ (pneumatiky rozměru 275/45) nebo poprvé přímo z výroby dodávané terénní pneumatiky (až 18palcové). Kromě toho bude k dispozici specifické příslušenství pro pick-upy, jehož prostřednictvím může být Amarok přizpůsoben na míru pro trávení volného času, cestovatelské výpravy nebo každodenní pracovní úkoly.

Zákazníci mohou s individualizací začít na střeše. Díky specifickému nejvyššímu přípustnému zatížení střechy 350 kg zažije debut v sortimentu příslušenství střešní stan pro čtyři osoby, který se nasadí na nosičový systém pick-upu.

 

Pro korbu bude k dispozici mimo jiné zásuvkový systém, bedna na nářadí, držák jízdních kol nebo multifunkční nosičový systém. Nad ložnou plochu lze navíc umístit manuálně nebo elektricky ovládanou roletu nebo pevnou nástavbu Hardtop s okny. Nabídka zahrnuje rovněž obložení podlahy a vnitřních stěn korby, systém osvětlení a ochranu pro přední část kapoty motoru. Součástí sortimentu příslušenství jsou samozřejmě také nejrůznější varianty elegantního ochranného rámu za kabinou.

Nabídku rozšiřují elektrické navijáky a tažná zařízení spolu s malými, ale o to důležitějšími detaily, jakými jsou ochranné mřížky na zadní svítilny. Na větší terénní dobrodružství si mohou majitelé připravit své vozy Amarok montáží předního ochranného rámu, spodních odolných panelů pro ochranu podvozku, terénního podvozku se světlou výškou zvýšenou o 20 mm, tažných ok na příď a záď či třeba vysoko na přídi umístěného přívodu čerstvého vzduchu k motoru pro průjezd zaplavenými úseky.

 

 

Značka Volkswagen Užitkové vozy:

„We transport success, freedom and future.“ Značka Volkswagen Užitkové vozy jako přední výrobce lehkých užitkových vozů zásadním a trvale udržitelným způsobem utváří přepravu zboží i osob a poskytování služeb. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení.

Celkem 24 000 zaměstnanců vyrábí v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok a od roku 2022 k nim přibude ID. BUZZ – výhradně elektricky poháněná verze naší ikony, modelu Bulli. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS – Mobility as a Service; TaaS – Transport as a Service) – tedy oblasti, v nichž utváříme mobilitu budoucnosti.

Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy tím naplňuje motto své značky: Přepravujeme úspěch, svobodu a budoucnost.

 

Informace o všech aspektech značky Volkswagen Užitkové vozy a výrobního závodu v Hannoveru naleznete na:

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/volkswagen-commercial-vehicles-/

Twitter: http://twitter.com/VWCV_official

YouTube: https://www.youtube.com/c/vwnutzfahrzeuge/featured

Facebook: https://www.facebook.com/VolkswagenNutzfahrzeugeMeinWerk/