Audi RS 6 je tu již 20 let

Audi RS 6: 20 let, 20 faktů
Víte, že…?
… podvozek DRC (Dynamic Ride Control) se poprvé objevil v první generaci (C5) a se stejným principem fungování jej používá i aktuální generace (C8*)?
… kvůli rozšířené karoserii musí mít RS 6 modifikovanou palivovou nádrž s delšími potrubími? Při prvních jízdách s prototypy ve fázi vývoje docházelo při doplňování paliva k úsměvným zvukovým efektům, které připomínaly bučení. Dalšími optimalizacemi potrubí k palivové nádrži pro sériově vyráběnou verzi se samozřejmě podařilo tyto zvuky eliminovat.
… RS 6 aktuální generace C8* sdílí s výchozím modelem pouze tři vnější díly karoserie? A to střechu, obě přední dveře a zadní výklopné víko.
… motor modelu RS 6 generace C6 vyžadoval pro své uložení v přední části vozu tolik místa, že vyrovnávací
nádrž chladicí kapaliny musela být přemístěna do neobvyklé polohy? Při kontrole množství chladicí kapaliny
bylo nutné otevřít dveře spolujezdce vpředu a u paty střešního sloupku A odečíst příslušný stav.
… název poprvé pro generaci C8* exkluzivně nabízené barvy karoserie „černá Sebring s krystalickým efektem“
má svůj původ v závodní premiéře verze RS 6 (C5) „Competition“ (závodní seriál SCCA = Sportscar Club of
America), která se uskutečnila 14. března 2003 v Sebringu na Floridě? Dodnes jsou všechny barvy RS
pojmenovány podle slavných mezinárodních závodních okruhů.
… dosud každá generace RS 6 měla pod kapotou dvěma turbodmychadly přeplňovaný agregát (biturbo)?
… RS 6 je prvním a jediným modelem RS, který je od první generace důsledně vybavován dnes již typickou
výfukovou soustavou RS rozdělenou do dvou větví a opatřenou oválnými koncovkami?
… všechny generace modelu RS 6 disponují pohonem všech kol quattro?
… nízké světlomety LED generace C8* pocházejí ze stejné generace modelu Audi A7? RS 6 se tak vizuálně
výrazně odlišuje od ostatních modelů A6 a je jediným modelem v rámci rodiny A6, který si mohou zákazníci
objednat s laserovými světlomety.

… vzhledem k velkým agregátům a technice, například dodatečnému chlazení, se u generací C6 a C7 muselo
upustit od původně plánovaného nezávislého topení? Tento mezi zákazníky oblíbený prvek výbavy na přání se
díky většímu disponibilnímu prostoru dodává až od generace C8* a umocňuje vysokou úroveň praktické
využitelnosti vozidla v každodenním provozu.
… generace C8* je prvním modelem Audi, který se sériově dodává s kompletně černě lakovanými koly z lehké
slitiny pro zimní sezonu?
… tento vůz vstoupil s modelem RS 6 plus generace C6 do „vysokorychlostního klubu“ vozidel, která mohou jet
rychlostí více než 300 km/h?
… se paket ozdobných prvků z matného hliníku dodává pouze pro modely RS a k dispozici je od první
generace? V současnosti jsou v nabídce kromě ozdobných prvků z matného hliníku také vizuální pakety
zahrnující ozdobné prvky s černou povrchovou úpravou nebo díly z uhlíkového kompozitu.
… od generace C5 používaná rozšířená karoserie je mezi konkurenty jedinečná? Poskytuje více prostoru pro
kola s větším průměrem, vytváří svalnatý vzhled a umožňuje sportovnější jízdní vlastnosti.
… jedna z nejoblíbenějších barev interiéru Audi exklusive, „hnědá Cognac“, nalezla uplatnění již v limitované
speciální edici RS 6 plus (C5) v roce 2004? Dnes je tato barva k dispozici na přání pro sériově vyráběné vozy RS 6
jako vzpomínka na první generaci.
… slavnostní uvedení první generace modelu RS 6 se uskutečnilo na Nürburgringu? Třicet prodejců Audi se
vydalo s předváděcími vozy na první jízdu v rámci 24h závodu na Nürburgringu před 194 000 diváky.
… se supersportovní kombi RS 6 Avant vyvinulo z vozu pro Evropu v celosvětově úspěšný model a důsledně
dobývalo důležité růstové trhy? V Číně je k dispozici od generace C7 a ve Spojených státech amerických a
v Kanadě od generace C8.*
… v Severní Americe se první generace RS 6 používala k závodním účelům, a to ve třídě Speed GT v rámci
doprovodného programu seriálu ALMS (American Le Mans Series)? Hned v první sezoně se stal mistrem Randy
Pobst. Jeho týmový kolega Michael Galati skončil na druhém místě.
… u generace C7 byl poprvé použit systém aktivního snižování hluku PNCS (Pirelli Noise Cancelling System)?
Pneumatiky s touto speciální technologií mají nižší hlučnost při odvalování. Na vnitřní straně pneumatiky je
totiž vrstva polyuretanové pěny, která pohlcuje velkou část vznikajících vibrací. Jízda je díky tomu výrazně méně
hlučná.
… v současnosti si již každý druhý zákazník v Evropě objednává pro své RS 6 tažné zařízení, a tím maximálně
využívá vysokou úroveň praktičnosti pro každodenní provoz, která je součástí DNA modelu RS 6.

Hodnoty spotřeby paliva a emisí** výše uvedených modelů:
Audi A6 Avant
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,8–4,5;
kombinované emise CO2 v g/km: 178–118
Audi RS 6 Avant
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,6–11,5;
kombinované emise CO2 v g/km: 265–263
Audi RS 7 Sportback
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,6–11,5;
kombinované emise CO2 v g/km: 265–263
**Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017
dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a
lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva
a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský
jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle
metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi
metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.
V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely typové
schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako doplňkové
informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje na jednotlivé,
individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel. Výbava na přání a
příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například hmotnost,
valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a individuálním
způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.
Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v
„Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je bezplatně
k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1,D-73760 Ostfildern-Scharnhausen nebo na www.dat.de.