Foto Story : Osobnosti Minardi Days 2022.

Osobnosti Minardi Days 2022: „Who is who“ italského motorsportu

Návštěvu anuálních Minardi Days v Imole si letos nenechalo ujít kolem 8000 fandů – do paddocku (a někdy i do kokpitu) ovšem zavítalo i de facto vše, co má v italském motorsportu „jméno“.  Tradičně se tak děje po „italsku“ – tedy živelně, spontánně a bez připraveného plánu.

Teprve v sobotu na místě se (od známých) dozvíte, jaké akce jsou mimo „provozu“ na trati v plánu a kdo se právě na hodinku prochází depem jezdců. Autorovi proto letos „unikli“ Ing. Mauro Forghieri a Luca Badoer – jinak snad „vychytal“ všechny.

A často nejen na cvaknutí objektivu, ale i k rozhovoru…

 

Text a foto: RomanKlemm, Motor MAX

 

 

Jeho týmy Scuderia Everest a Minardi mnoho pohárů nenasbíraly, uspořádat Minardi Days ale byl zlatý nápad: Giancarlo Minardi

 

Senzační koncentrace hvězd: Najdete Giudiciho, Barbazzu, Patreseho, Lavaggiho, Minardiho, Martiniho, Guerru a Morbidelliho?

 

Alessandro Nannini přijel jako vždy se synem. Napravo je Gianni Giudici.

 

„Ne, nezačal jsem boxovat… Jen jsme si s mým psem na schodišti trochu přišli do cesty…“ vysvětloval zle „poškozený“ Gianni Guidici, dříve hvězda DTM a ITC.

 

Riccardo Patrese: „Dnes je politika mnohem důležitější, než talent. Být mladý, asi bych se znovu stal závodníkem – do F1 bych se ale nikdy nedostal. Proto jsme rozhodli, že syn Lorenzo v monopostech nadobro skončí.“

 

Představil s autory a hvězdnými jezdci dvě nové knihy svého nakladatelství: Stefano Nada.

 

 Potřebuje svět další biografii Gillese Villeneuveho? Stefano Nada, autor Diego Alvera, známý italský karikaturista Giorgio „Matitaccia“ Serra a bývalý pilot F1 Dr. Siegfried Stohr jsou přesvědčení, že ano.

 

„Táta byl Němec, matka Italka. Německy před námi ale mluvili pouze, když nechtěli, aby jsme jim rozuměli,“ smál se vždy dobře naladěný rodák z Rimini,  Dr. Siegfried Stohr mé z legrace položené otázce „Herr Doktor, wo haben Sie so gut italienisch gelernt..?“

 

 Emiliano Tozzi představil svou knihu a Chrisovi Amonovi.

 

Stohr, nakladatel Nada, autor Gianluca Teopdori, Riccardo Patrese a de Angelisův přítel Andrea Galliagnani při prezentaci biografie Elia de Angelise.

 

 Diskuze k biografii velkého Římana mezi Patresem a Galliagnanim trochu vyhrotila, když padla otázka ohledně preferující péče týmu Lotus o Sennu a špatného tlaku de Angelisových pneumatik v Estorilu 1985.

 

 Prezentoval malý koutek na památku svého syna Rolanda: Rudolf Ratzenberger.

 

Procházeli se mezi vozy v boxech jako nadšení fandové: Gianni Morbidelli a Andrea Montermini

 

Kariéra F1 skončila pro Miguela Angela Guerru roku 1981 právě v Imole zlou nehodou se Salazarem. Letos se vrátil na místo činu – a do kokpitu F1!

 

Zajezdil si o víkend se třemi různými vozy F1: Minardiho první jezdec F1 a synovec, Pierluigi Martini.

 

Neuvěřitelně populární Fabrizio Barbazza dojel Minardimu roku 1993 v Imole pro 6. místo, které nikdo nečekal –  mělo cenu zlata.

 

 „V Anglii mě zná více lidí, než tady v Itálii,“ Bruno Giacomelli, alias „Jack O´Malley“, podepisoval fandům plakát s jeho vozy F1.

 

 „Že něco takového existuje… Jak jsi to vyrobil..?“ Lamberta Leoniho nadchnul můj modýlek jeho Williamsu-F3000

 

Osella po boku, Osella v ruce a Osella na tričku – člověk nevěděl, kam koukat dříve…

 

 A nakonec paní „Aurelia Lancia“ (asi)…