Foto Story- GT Lausitzring: Jedno z nemilovaných dětí německého sjednocení.

Foto Story GT-Masters  Lausitzring 2022

Bez ohledu na to, že pořadatel bude zase jednou mluvit o „rekordních 30.000 fandů“, odhaduje autor návštěvu velkolepě ohlášeného „Family and Friends Festivalu“  na Lausitzringu realisticky na maximálně 15.000 (z toho třetinka v sobotu, dvě v neděli). Dobrá, v sobotu pršelo.

S ohledem na skutečnost, že je tato vysoce moderní a snadno dostupná trať jen „co by kamenem dohodil“ vzdálena od metropolí jako Berlín, Drážďany, Chemnitz, Leipzig nebo Ústí a Teplice, je to velmi chabý výsledek.

 

Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX

Publikum tento výbornou infrastrukturou oplývající areál dodnes prostě nepřijalo – možná právě pro jeho gigantickou a ultra moderní (čti sterilní) charakteristiku. Nápad, postavit na území bývalého pozemního uhelného dolu nový autodrom přísně dle vzoru amerických oválů, který by do Evropy přilákal IndyCary, před nějakými 25 lety u německých potentátů uspěl.

Ti stejní nezodpovědní politikové, kteří aktuálně mrhají miliardami platičů daní směrem podpory „ukrajinské války“ proti Rusku, amerického zbrojírenského průmyslu nebo nesmyslného boje proti vymyšleným mutacím chřipky, právě Ti tehdy strkali peníze bez rozmyšlení do nejrůznějších projektů na území bývalé DDR.

Desítky milionů, které Eurospeedway Lausitz stát stál, se nikdy do jeho kapsy nevrátí. Američané se přijeli s jejich IndyCary podívat jen dvakrát a nové (často se měnící) předsednictvo této série už asi ani neví, že nějaký triovál někde na německo-polské hranici vůbec existuje. Kde zůstaly plány pořádání velkolepých vytrvalostních maratonů, při kterých by byla využita i podobně gigantická část areálu obsahující onu rychlodráhu, která kdysi stála Michele Alboreta život?

Lausitzring dnes existuje již jen díky tomu, že se celého areálu ujala firma Dekra (mimo jiné zodpovědná za ověření technického stavu silničních vozidel). Udržovat tento objekt musí stát miliony – a ty už asi nechce investovat nikdo.

A tak začínají jeho obří tribuny nezadržitelně chátrat, povrch autodromu na “pohyblivém” základě dolu je jedním z nejhrbolatějšich v Evropě, a nápad o závodech na původním oválu už nikdo nepodporuje.  

Lausitzring tedy troche ožije jen dvakrát do roka: Když se slituje buď DTM, nebo GT-Masters – tak jak tomu bylo o předminulém víkendu

 

 

 

 Nebyli v sobotním dešti k poražení: Engelhart s Güvenem na Joost-Porsche 911

 

Velká show – malý počet fandů: Lausitzring 2022

 

 Sobotní mokro na gridu…

 

 …a na trati.

 

 

 Předepsaná výměna jezdců v podání jezdců stáje Mad Panda.

 

 Sobotní stupínek vítězů

 

I za obtížných podmínek se škody držely v přijatelném rámci: Mercedes Diensta a Marschalkowskeho

 

Postará se alespoň o zajímavější motivy: voda na trati.

 

Gigantický, ale liduprázdný areál Lausitzringu. První zatáčka oválu v pozadí s rychlodráhou. Tam někde vzadu vydechl Michele Alboreto naposledy…

 

 Lausitzring hrdě prezentuje svůj původ. Pozdrav do hornického Mostu!

 

Nejmladší jezdec šampionátu Joel Sturm měl velmi silný víkend.

 

Nedělní radost na podiu. Tentokrát pršelo jen šampaňské.  

 

 Dva Mercedesy GT3 na rovince á-la Indianapolis

 

Chudák holka…  

 

Zimmerman s Miesem se v neděli postarali o 50. vítězství značky Audi v GT-Masters

 

Neděle: všechno „v suchu“

 

Krotitelé BMW Krütten, Green, Catsburg a Krohn před startem. Zvláště polemani Krohns s Catsburgem se pak postarali o slapstick víkendu: měnili příliš pozdě!

 

Hvězdná dvojice Juncadella-Marciello neudeřila dle představ…

 

 

…zato brali Costa-Balboa a Jack Aitken dvě druhá místa s potěšením. Mají teď realistickou naději na titul.