Foto story: DRM-Revival na Red Bull-Ringu: Komár s medvědí silou…

DRM-Revival o víkendu na rakouském Red Bull-Ringu

Aktuálnímu šampionátu DTM se možná dá vytknout, že mu v kokpitech chybí “velká jména”, organizátoři Berger a Oberndorfer se ale ze všech sil snaží, nabídnout platícímu publiku pestrou paletu dění na trati a v paddocku. Jedním z takových “vedlejších dění” se tradičně staly závody starších vozů z historie DTM a jejího předchůdce DRM.

A tak mohli početní fandové v horním depu jezdců Red Bull-Ringu obdivovat senzační monstra ze 70. a 80. let, zápolící o vavříny DRM-Classic-Cupu. Početné pole 25 účastníků se prezentovalo vozy jako Zakspeed-Capri-Turbo, BMW M1, Porsche 911 RSR, Alfa Romeo Montreal, BMW 2000 a BMW 320.

Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX

Jasným favoritem byl jediný ex-profík mezi jezdci, Peter Mücke (česky Komár) z Berlína. Dřívější špičkový jezdec Pomáru Míru a Přátelství je dnes velmi úspěšným podnikatelem a majitelem závodního týmu (mimo jiné v DTM). Jeho srdce ale bije především pro staré dobré časy a tak v dílnách Mücke-Motorsportu   připravují nejen moderní vozy, ale zabývají se i restaurací několika senzačních historických závoďáků.

Mezi nimi i neuvěřitelně silný, oheň chrlící Ford Capri Turbo, který koncem 70. let pro tehdejší DRM dle pravidel skupiny 5 připravil věhlasný tým Zakspeed. V těžkou nehodou Aloise Landlera (BMW M1) poznamenané kvalifikaci přibrzdil Mückeho malý technický problém a kvalifikoval se pouze do středu pole.

Divákům to ale přišlo vhod – mohli se těšit na velkolepou stíhací jízdu tohoto bývalého prototypu Klause Ludwiga v závodě. A přesně to DRM-Classic-Cup nabídl: Mücke se podpořen medvědí silou svého přeplńovaného agregátu dovedně prodíral polem, až před ním dvě kola před koncem zůstal jen dlouho vedoucí Valvoline-BMW M1 ProCar Švýcara Michaela Kammermanna.

Také jeho ale Zakspeed-Capri těsně před koncem předjel a slavil s náskokem 1,4s zasloužené vítězství.

 

Výsledek DRM-Classic-Cupu ve Spielbergu:

  1. Peter Mücke, Ford-Zakspeed-Capri-Turbo
  2. Michael Kammermann, BMW M1 ProCar
  3. Michael Hess, Porsche 911 RSR
  4. Edgar Salewsky, Porsche 911 RSR
  5. Adi Schumann, BMW 635
  6. Malte Müller-Wrede, Porsche Carrera RSR

 

 

 

 Peter Mücke (na stupínku s Kammermannem a Hessem) si připoměl úspěchy z dob v Poháru Míru a Přátelství…

 

Vítězný průjezd pod šachovnicovým praporkem – pro každého závodníka ten nejsladší okamžik…

 

 Ford-Zakspeed-Capri-Turbo je i po 40 letech stále ještě senzací každého podniku u kterého se objeví.

 

 Také Rakušan Petrakovits předvedl takový vůz, bohužel ne v originálním designu.

 

Takhle zle dopadl BMW M1 Aloise Landlera po kontatu se svodidlem. Ještě, že se jednalo jen o povedenou repliku a ne o originální vůz, který nechal Jochen Neerpasch pro Le Mans počmárat ikonickým „umělcem popu“ Frankem Stellou.  

 

 Švýcar Kammermann vedl od startu až do předposledního kola. Sobotní prohru si vynahradil (za Mückeho neúčasti) vítězstvím v neděli.

 

 Rychlý De Tomaso Pantera Franze Stauba

 

Michael Meyer postavil a závodí s replikou BMW E21 svíého idolu Helmuta Kellenerse.

 

Nizozemec Donald Molenaar představil svou technicky velmi choulostivou Alfu Romeo Montreal. V Evropě asi naposledy – vůz údajně brzy poputuje k novému majiteli do USA.

 

  Jako za časů Ecclestoneovy Procar-Série v letech 1979-80: vozy BMW M1 restaurátora Wagnera.

 

Tento BMW 2002 ztratil všechen svůj olej ještě před výjezdem na trať…

 

 Hezký duel Steffnyho BMW 320 s Kauppovým Opelem Kadett

 

 „Pravá zadní“ ex-Piquetova BMW M1…

 

…vydržela jen několik kol.

 

Věčná a dokonalá klasika automobilové estetiky: Porsche 911 RSR

 

Značka z Zuffenhausenu je zastoupena nejpočetněji…

 

 …se všemi možnými typy

 

 Je s vývojem „svých tříd“ DRM a DTM Classic spokojen: organizátor Peter Oberndorfer.

Velký rozhovor s támto bývalým závodníkem uvedeme brzy.