Sezóna rychlých formulí Maxx Formula se blíží do finále.

Maxx Formula po Spa míří k závěru sezóny

 

Bez závodů na autodromu v Mostě fanoušci MAXX Formula mohou sledovat jen z dálky, že sezóna rychlých formulí se blíží do finále. Na čele figurují Švýcar, Francouz a Belgičan. Z našich se neobjevil nikdo, ani Veronika Cichá.

 

Letošní sezóna Maxx Formula se zatím podívala na autodromy ve Francii na Paul Richard, Nizozemské okruhy Zandvoort a Assen a zatím poslední závodní víkend viděli diváci v belgickém Spa. Mostecký autodrom hostil tuto sérii po dva roky a letos se v Mostě nejede.

 

Poslední závod v belgickém Spa přilákal na start hned 16 vozů. Nechyběli mezi jezdci ani F1 Phila Stratforda s Benetton F1, Klass Zwart s Jaguarem R5 Cosworth F1, Wolfgan Jordan s Arrows A22 Asiatech F1, Peter Göllner se Sauber C29 Mecachrome, či Wolfgang Jaksch s Toro Rosso STR8 Cosworth F1. Tedy pět plnokrevných F1 a další vozy Antona Wernera s Dallara Indy Chevrolet, nebo pole starších GP2, nikoliv však pomalých.

 

V kvalifikaci pro tento závod vedl Peter Elkmann, tedy Němec zvyklý jezdit v rychlých Performerech a s Dallarou GP2 všem ukazoval záda, i těm F1. Závodní jízdu pak ovšem vyhrál Klass Zwart s Jaguar F1.

 

Kategorii Prestige zvítězil v první jízdě a vládl i celkovému pořadí Nizozemec Klass Zwart s F1 Jaguar R5, který sám byl jedním ze zakladatelů série Euroboss, určené pro tyto rychlé vozy, která existuje dodnes a nese název Boss GP a viděli jsme ji letos na podzim v Brně. Druhý skončil Američan Phil Stratford s Benetton B197 Judd V10 a tři F1 bohužel do závodu nakonec neodstartovaly. Ve druhé jízdě už nestartoval ani Klass Zwart s Jaguarem R5 F1, a tak vítězství odvezl Phil Stratford s Benettonem a druhé místo patřilo Němci Wolgangu Jordanovi s Arrows A22 Asiatech.

 

V kategorii Advance patřilo první jízdu první místo Němci Peteru Elkmannovi s Dallarou GP2, který nechal za sebou Kurta Boehlena i Francouze Haezebroucka. Brenierovi tento závod vynechali, a tak se na jejich V12 motory musí diváci těšit při jiné příležitosti. Druhá jízda skončila na stupních vítězů ve stejném pořadí, přičemž cíl vidělo hned 7 vozů.

 

V kategorii Master kraloval oběma závodům Belgičan Frank Thomas s Dallarou World Series 3,5ltr by Renault a dvě druhá místa obsadil nestárnoucí Karl Heinz Becker z Německa na Dallara World Series by Nissan s motorem Aer. Tohoto závodníka pamatujeme z Mostu s Lolou T600 BMW ze slavné Interserii, kterou také pak vyměnil za Minardi F195, které po mostecké dráze doslova rozmetal.

 

Pořadí Maxx Formula před posledním podnikem v Dijonu:

 

Prestige:

Peter Göllner (CH) Sauber C29 Mecachrome – 92

Klass Zwart (NL) Jaguar R5 Cosworth – 75

Phil Stratford (USA) Benetton B197 Judd V10 – 47

 

Advance:

Patrick Harmuth (F) Dallara GP2 – 92

Kurt Boehlen (CH) Dallara GP2 – 91

Gilles Brenier (F) Panoz Superleague V12 – 87

 

Masters:

Frank Thomas (B) Dallara WS Renault – 150

K.H. Becker (D) Dallara WS Nissan – 88

Nicolas Matile (MO) Lola Auto GP Zytek – 50

 

Vláďa Rožánek, MAXX Formula 2022