Clio Cupu 2022 dominoval Carpek a jeho jezdec Tobias Poschik.

Další vítězná sezona pro Carpek Racing

Clio Cup nabídl další zajímavou sezonu, v níž opět dominoval český závodní tým Carpek Racing. Jednička týmu Rakušan Tobias Poschik při svém debutu dosáhl na titul.

Letošní sezona Clio Cupu byla rozdělena do dvou kategorií. Jezdci za volantem nové generace Clio V měli samostatnou klasifikaci, stejně jako jezdci ve starším modelu Clio IV. Nicméně vzhledem k početnému poli starších modelů a jejich výkonnostní převaze nad novou generací, byl letošní rok především o soubojích v Cliích IV.

Se začátkem sezony na Hungaroringu se zdálo, že souboj o titul povedou Tobias Poschik z Carpek Racing a Szabolcs Lantos z NNR Team Hungary. Oba totiž vyhráli první dva závody. Nicméně v nadcházejících závodech už měl Poschik navrch. Na Red Bull Ringu bojoval o prvenství, byť v prvním sprintu dojel stříbrný a druhý sprint kvůli technickým potížím nedokončil.

 

 

Na okruhu TOR Poznań ukázal, že se umí prát i ze zadních pozic a dojel na druhém místě. Druhý závod pak vyhrál a stejný výsledek zopakoval i na Grobniku. Mezitím Lantos jako kdyby na chvíli ztratil rychlost. Na Red Bull Ringu se mu nedařilo, a přestože v Polsku a Chorvatsku byl opět velmi rychlý, na Poschika to nestačilo.

 

Všechno se změnilo na Slovakia Ringu, kde Lantos sváděl krásné souboje s Poschikem a vyhrál oba závody. Byl to pro něj důležitý úspěch, protože si tím udržel naději na titul až do závěrečného podniku v Brně. Nicméně Poschik byl v Brně opět na vrcholu, dominoval úvodnímu závodu a pojistil si titul.

Vítězství v závěrečném sprintu sezonu už bylo jen třešničkou na dortu jeho letošního debutu v automobilových závodech.

 

Tobias Poschik se stal šampionem Clio Cupu s 229 body, Szabolcs Lantos skončil druhý s 175 body. Na třetím místě se umístil zkušený Miha Primožič z týmu Lema Racing, kterému se sice letos nepodařilo vyhrát, ale až na jeden závod, pokaždé skončil na stupních vítězů. Jediní jezdci vedle Poschika a Lantose, kteří letos získali pohár pro vítěze, jsou Michael Hulm z týmu Steibel Motorsport, jenž vyhrál na Red Bull Ringu, a Tomáš Pekař z Carpek Racing, který triumfoval v Poznani.

Jezdec a šéf týmu Carpek Racing Tomáš Pekař se mimo jiné stal šampionem mezi vozy Clio V. Ve většině závodů totiž startoval s novější generací a zároveň působil jako mentor dalšího mladíka v týmu – Henrika Seibela, jenž se mezi Clii V umístil na druhém místě.

 

CLIO CUP V
1. Tomáš Pekař (CZ)
2. Henrik Seibel (DE)
3. Dejan Rabida (SLO)
4. Ivan Mandić (SRB)
5. David Němček (SVK)

CLIO CUP IV
1. Tobias Poschik (AUT)
2. Szabolcs Lantos (HUN)
3. Miha Primožič (SLO)
4. Valter Nežič (CRO)
5. Michael Hulm (DE)

 

Tobias Poschik: Ten pocit byl nepopsatelný

Nový šampion Clio Cupu Tobias Poschik prožil jedinečnou debutovou sezonu na automobilových okruzích. Po letech v motokárách vstoupil do pohárového závodění s týmem Carpek Racing a od úvodního podniku mířil za titulem.

Po prvním závodě v Brně bylo jasné, že jsi šampionem Clio Cupu. V tvých očích byly vidět slzy dojetí. Co proto tebe znamená tento úspěch?
Znamená to pro mě velmi mnoho. Všechno odříkání a všechna ta dřina se vyplatila. Ten pocit, když jsem projel cílovou čárou, byl nepopsatelný.

V průběžném hodnocení jsi měl solidní náskok, nicméně Szabolcs Lantos oddálil tvou korunovaci až na poslední podnik. Jak jsi se připravoval na finále v Brně?
Strávil jsem hodně času na simulátoru, abych se co nejlépe připravil. Také jsem si volal s mým týmovým šéfem Tomášem Pekařem, který mě dával rady ohledně tratě. Všechno nakonec vyšlo perfektně.

Závodil jsi pro stáj Carpek Racing, která seriálu Clio Cup v posledních letech dominuje. Jak důležité je mít v pohárovém závodění podporu kvalitního týmu?
Zvolili jsme Carpek Racing kvůli jejich bohaté a úspěšné historii v Clio Cupu. Bylo pro mě důležité, obklopit se lidmi, kteří mě mohou učit novým věcem, neboť se jednalo o můj debutový rok.

Jak jsi zmínil, šlo o tvou první sezonu v automobilových závodech. Na co sis musel během sezony zvykat? Co tě překvapilo?
Závody jsou delší, takže se musíte starat o pneumatiky, aby co nejdéle vydrželi. Když je k nim člověk šetrný, ke konci závodu to dělá obrovský rozdíl v rychlosti.

Během sezony jsi ukázal, že se nebojíš jít do tvrdých soubojů. Jak bys popsal svůj jezdecký styl? Agresivní, nebo klidný?
Svůj styl bych popsal jako precizní, ale agresivní zároveň. Odjakživa jsem fanoušek Ayrtona Senny a když jsem byl malý, viděl jsem dokument, kde pronesl svou slavnou větu: „Pokud se utvořila mezera a vy po ní nejdete, už nejste závodním jezdcem.“ A řekl bych, že tato věta utváří můj styl.

Jaké budou tvé další kroky po Clio Cupu? Může to být TCR Eastern Europe?
No, zimní období bude určitě stresující. Zdá se, že máme několik možností, ale je ještě brzy o nich mluvit.

 

Zdroj