Foto Story RK : Debutantem na okruhu v Mugellu.

Foto Story:  Debutant v Mugellu

 

Roku 1974 postavená závodní trať v údolí Mugello u městečka Scarperia mi byla samozřejmě pojmem již od poloviny 70. let, kdy tam pravidelně startovalo ME Formule 2 a mistrovství světa značek.

Osud a termíny mnou navštěvovaných šampionátů tomu ovšem chtěly, že jsem sice již nesčetněkrát navštívil Monzu, Imolu a jednou dokonce i Varano – nikdy ale nebylo proč se vydat do Mugella.

Letos mi aktuální politická situace velela: “Jeď do Toskany, dokud smíš!” a tak mi přišlo vhod, že na Autodromo Internazionale absolvovaly koncem října své finálové podniky italská F4 a evropská F-Regional – tedy šampionáty, které stály za to.

A nebylo čeho litovat. Trať je skutečně senzační – jak svým lay-outem, tak i svým okolím. Útulnější, než Imola, malebnější, než Spielberg a zajímavější, než Salzburgring. Z těchto tří drah, jakoby si Mugello vybralo to nejlepší – ale posuďte sami…

 

Text a foto: Roman Klemm,Motor MAX

 

 

 S hlavním vjezdem si Italové (či majitel Ferrari) zvláště pohráli.

 

 Nekonečně dlouhá a převýšená cílová rovinka 5,245 km dlouhého okruhu vede přes výrazný “hrbol”

 

První a vlastně jedinou možnost k předjetí nabízí úvodní zákrut San Donato. Vede strmě vzhůru!

 

 Kombinace zatáček Materassi a Borgo San Lorenzo svádí k útokům na soupeře, které často končí ve štěrku

 

Pravotočivá zatáčka Casanova vede hluboko dolů k zákrutu Sevelli.

 

Táhlé a rychlé zatáčky Arabiata 1 a Arabiata 2 vyvedou závodníky znovu nahoru, ovšem na protilehlé straně údolí.

 

 Relativně rychlé zákruty Scarpiera a Palagio už ovšem zase svahují z kopce…

 

 …směrem velké vracečky Correntaio, nad kterou malebně kraluje polorozpadlý statek.

 

Dlouhé esíčko Biondetti bezprostředně za hlavní tribunou ústí v…

 

 …nejznámější pasáž Mugella, svahující rychlou cílovou zatáčku Bucine.

 

A jsme zpátky na rovince.

 

 Rozlehlý a z parkovišť nad ním dobře přístupný paddock (vzadu je vstuúní brána)

 

 Trať a veškerá zařízení kolem dráhy jsou v perfektním stavu. Specialtou Mugella jsou vysoké vyhlídkové veže a terasy.

 

 A nakonec: zatímco navštívil autor Mugello poprvé, může lehce být, že zde tenhle chlapík byl naposledy – Timo Glock právě absolvoval v italském mistrovství GT svůj poslední závod coby tovární jezdec BMW.