Jonáš Kocourek přešel na větší motorku.

Rozhovor s motocyklovým závodníkem Jonášem Kocourkem

Po dvou hodně úspěšných sezónách v Northern Talent Cupu jsi letos přešel na větší motorku. Řekni nám, na jaké motorce jsi jezdil.

My jsme z důvodu mé výšky přemýšleli, kam půjdeme dál, a taková nejrozumnější cesta pro nás byly ty šestistovky, no a tak máme Yamahu R6 rok 2019.

 

Jaké seriály jsi letos jezdil?

Na začátku sezóny jsem jel Jarní cenu na brněnském automotodromu a potom v průběhu sezóny převážně Dafity. V září jsem jel jeden závodní víkend v IDM na RedBull ringu a potom Velkou cenu Bohumila Staši v Brně.

 

 

Letos jste museli řešit i výjimky kvůli tvému nízkému věku a nemohl jsi tak jet všechny závody, které bys chtěl?

Ano, na Jarní a Podzimní cenu jsem kvůli svému věku 16 let dostal výjimku. A v IDM jsme letos chtěli ten závod jet kvůli novým pravidlům, kdy od nového roku bude věkový limit na šestistovku 18 let. Ale protože jsem tam teď ten jeden závod na šestistovce už odjel, tak budu moct případně na výjimku odjet příští sezónu, to byl hlavní důvod, proč jsme tam jeli, ale taky jsme chtěli nasbírat zkušenosti a zjistit, jak jsme na tom v porovnání s konkurencí.

 

Jaká je ta motorka a přechod z dvěstěpadesátky na šestistovku?

Mně se na tom jede krásně, mně ta motorka sedla. Na té KTM se mně tak divně zatáčelo, bylo to takové nepřirozené a nebyla to motorka úplně na můj styl a ta R6 je úplně úžasná a jsem na ní spokojenej.

A když porovnáš jízdní styl na NTC motorce a Yamaze R6?

NTC motorka, to je zvláštní, protože ta motorka je udělaná z motokrosové motorky a já jsem snad nikdy nejel na podobné motorce jako je NTC, ona je taková zvláštní, je těžké ji přemlouvat do zatáčky, já jsem měl takový pocit, že tam nikdy nechtěla jít sama, že se muselo hodně tlačit na to, aby ta motorka tam prostě padla.

A ještě bylo hrozně jednoduché dostat na ní smyk zadního kola. Fungovala ta motorka zvláštně, muselo se jí hodně naslouchat a vnímat to, jak funguje. Až ses tohle naučil, tak fungovala hezky a dalo se i poznat, kde je hrana té motorky. Není na ní lehké jezdit, ale když se to naučíš, tak je to dobrá motorka, rozhodně se nedá říct, že by byla špatná, protože já jsem si ty dvě sezóny strašně užil a nebral bych zpátky ani jeden víkend, ani jeden trénink na tom.

Šestistovka je taky agresivní motorka, ale třeba oproti NTC je strašně lehké spadnout přes přední kolo. Já jsem měl letos tři pády a všechny byly na předek, protože jak je to těžký a jsou tam vyšší rychlosti, tak je to nic nic nic a najednou prostě pád.  Zase ten zadek sice dvakrát třikrát uteče, ale většinou se chytne.

Musíš jí věřit, jinak na ní nepojedeš rychle, je to výkonná motorka, která ten zadek urve, každé motorce musíš naslouchat, abys jel rychle, ale na té šestce je to jiné a začínáš znovu od začátku. Ale myslím, že bez základu na malé motorce je to pak na velké hodně složité.

 

Jaký rozdíl v čase na kolo máš třeba v Brně mezi NTC motorkou a šestistovkou?

Je to zhruba 10 vteřin. Jezdili jsme tady 2:18 a teď jedu 2:08.

Co chystáte na příští rok?

Zatím ještě nevím, chtěli bychom odjet aspoň jeden nebo dva závodní víkendy v IDM, Dafity a dál uvidím, kam se dostaneme.

 

Děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí v nové sezóně.

 

 

 

Jarda Mareček