S manažerem Charouz Racingu, Bobem Vavříkem o tom co bylo a co bude
Ve své základně pod hradem Žebrák se členové týmu Charouz Racing System mezi našlapanými sezonami 2022 a 2023 v mnohém slova smyslu „příliš neohřejí“. Bylo tedy na čase, využít krátké přítomnosti manažera Roberta „Boba“ Vavříka a popovídat si s ním o tom, jak tým hodnotí právě proběhlý ročník a jaké jsou vyhlídky do příštího, který se v F2 a F3 již pojede pod hlavičkou PHM Racingu by Charouz.
Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX
RK: Ahoj Bobe. Tak tedy hned konkrétně, co bylo z pohledu Charouz Racing Systemu tento rok zvláště dobré a co zlé?
BV: V pozitivním smyslu samozřejmě všechno přezařují pódia Enza Fittipaldiho v Imole, Silverstone, Spielbergu, Hungaroringu a Monze. Negativním jevem bylo, že jsme jak v F2, tak i v F3 museli během sezony měnit jezdce. Nevěřil bys, co to všechno obnáší a jak silně to naruší celé plánování a práci týmu.
RK: Až si po letech na 2022 vzpomeneš, co zůstane Tvým „momentem roku 2022“?
BV: Tak to musím trochu uvažovat… Asi skutečnost, že jsme se v F2 výrazně zlepšili ohledně práce v kvalifikačních sessions.
RK: Za Charouz Racing System v posledních letech jezdila „velká jména“ jako (Pedro) Piquet a (Enzo) Fittipaldi. Táta Nelson a děda Emerson byli v paddocku často přítomni. Snažili se vám mluvit do práce?
BV: Ne, oba se drželi naprosto v ústranní. Jako by tam ani nebyli. Jiné to letos bylo s Enzovým otcem. To je člověk, který si o sobě myslí, že musí ke každému tématu něco říci. Někdy takový rýpavý postoj dokáže rozhodit náladu celého mužstva…
RK: Fandy českého motorsportu jistě zvláště zajímá, jaké změny přinese právě oznámená spolupráce s německým PHM Racingem?
BV: V konkrétní denní práci se změní jen málo. Organizace pana Paula H. Müllera si zajistila náš plný servis. Základna týmu zůstane zde v Žebráku, tým jede dál na plné obrátky bez větších personelních změn.
RK: Vztahuje se to i na Müllerův dosavadní tým Formule 4?
BV: Ne, ten bude pokračovat dál nezávisle na Charouz Racing Systemu.
RK: Do jaké míry měl pan Müller vliv na výběr jezdců pro sezonu 2023?
BV: Ohledně sestavy pro Formuli 2 vůbec ne. Naším cílem bylo podespat s novými jezdci co nejdříve a povedlo se to. Byla to makačka, se sestavou Roy Nissany a Ben Benavides jsme ale v každém ohledu moc spokojeni. Smlouvy byly podepsány ještě před převzetím týmu panem Müllerem.
Na tomto sektoru tedy přes zimu zavládne klid a jistota. Sestava pro Formuli 3 zatím známá není. Měli jsme naše favority a vedli jsme s nimi jednání. V tomto stádiu jsme to panu Müllerovi předali. Rozhodne on – rádi mu při tom poradíme…
RK: FIA pro sezonu 2023 představila dosti náročný kalendář. Co pro tým například znamená nákladný start v Melbourne?
BV: Pro jezdce je taková zkušenost jistě vítanou záležitostí – když jim ale povíme, že to sezonu prodraží o tolik a tolik procent, tak se to sponzorům špatně vysvětluje. Skepticky na to hledíme i z časových důvodů. Bude to velmi nákladný výlet, nikdo se ale nevyjádřil proti, takže jedeme do Austrálie…
RK: Má tým vůbec mezi sezonymi pár měsíců na odpočinek?
BV: Měsíců? Zdaleka ne! Po příjezdu z Emirátů jsme hned rozebrali vozy F3, poslali motory k revizi do Francie a šasi k prohlídce do Itálie. Teď jsme se vrhli na vozy F2. Když i ty odešleme k Mecachrome a Dallaře, tak obratem dostaneme F-trojky nazpět a začneme je sestavovat.
Suma sumárum to znamená, že většina osazenstva bude mít na Vánoce dva týdny volna – někteří dokoce jen týden. Pak budeme vše naplno připravovat pro testy v březnu.
RK: V zimním čase „bez motorsportu“ tedy nikdo nebude trpět dlouhou chvílí… Jaké jsou sportovní cíle PHM Racingu by Charouz pro 2023?
BV: Spoléháme především na zkušeného Roye Nissanyho. Už u nás jezdil a hned od prvního testu to bylo znát. Rychle si připadal jako doma. Jsme přesvědčeni, že je jezdecky mnohem lepší, než si mnozí myslí. Chceme s ním mezi top5.
RK: Přeji hodně štěstí a úspěchu – budeme držet palce!