Vespa charitativní jízda pro Kapku naděje vynesla desítky tisíc.

VESPA VYBRALA 38 251 KČ PRO NADAČNÍ FOND KAPKA NADĚJE

  • VESPA ČESKÁ REPUBLIKA, VESPA CLUB CZECH REPUBLIC A KAPKA NADĚJE SPOJILY SÍLY A USPOŘÁDALY CHARITATIVNÍ VYJÍŽĎKU A SBÍRKU
  • NADAČNÍ FOND KAPKA NADĚJE PO DOHODĚ S ORGANIZÁTORY VYBRANOU ČÁSTKU ZDVOJNÁSOBIL NA CELKOVÝCH 76 502 KČ, KTERÉ POPUTUJÍ NA KOUPI LÉKAŘSKÝCH PŘÍSTROJŮ
  • CHARITATIVNÍ JÍZDY PRAHOU SE ZŮČASTNILO 14 JEZDCŮ

 

Druhou adventní neděli, 4. prosince 2022, proběhla v Praze Vespa charitativní jízda pro Kapku naděje. Celá akce byla pořádána českým importérem značky Vespa ve spolupráci s Nadačním fondem Kapka naděje pod záštitou Vespa Clubu Czech Republic. Pro navození vánoční atmosféry – a vzhledem k nízkým teplotám i pro zahřátí – oblékli řidiči kostýmy Santa Clause.

Současně byla vypsána finanční sbírka, kam mohli všechny Vespistky, Vespisti a další přispět libovolnou částkou. Vybrané finanční prostředky poputují na nákup lékařského přístroje na dětské oddělení do jedné z nemocnic v České republice.

Jednalo se o první charitativní jízdu takového druhu v Praze. „První pokus s podobnou akcí byl loni v Bratislavě a Košicích, tak jsme si letos řekli, že to kromě Slovenska také pořádně rozjedeme v Praze,“ vysvětlují organizátoři z Vespa Clubu Czech Republic.

Akce odstartovala ve dvě hodiny odpoledne u Strahovského stadionu. Zde se sešlo 14 odvážných motoristů, které před konáním dobra neodradilo ani chladné počasí. Tak jako při každoročních spanilých jízdách PragoVespa projely skútry dvakrát okolo Václavského náměstí a trasu tentokrát zakončily u Fakultní nemocnice Motol.

 

 

Celá projížďka vzbudila zájem také ze strany obyvatel Prahy a turistů, kteří si účastníky fotili s úsměvem na tváři.

Od 22. listopadu do 6. prosince 2022 probíhala také veřejná sbírka. Celkem se na účet Kapky naděje vybralo krásných 38 251 Kč. Nadační fond po dohodě s organizátory tuto částku zdvojnásobil a celkový obnos 76 502 Kč tak pomůže v nákupu potřebných lékařských přístrojů.

„Nápaditou a obdivuhodnou akci jsme se rozhodli podpořit tím, že vybranou částku zdvojnásobíme. Doufáme, že s členy českého Vespa Clubu vymyslíme další povedenou akci, která opět pomůže dobré věci,“ komentuje akci ředitelka Nadačního fondu Kapka naděje Dita Loudilová.

Šek s výslednou částkou byl v úterý 6. 12. 2022 symbolicky předán prezidentce Nadačního fondu Kapka naděje Vendule Pizingerové před Fakultní nemocnicí v Motole zástupcem importéra značky Vespa, společnosti Faber moto, Rostislavem Kočařem, za dohledu Karolíny Hornové z Vespa Clubu Czech Republic.

 

Nadační fond Kapka naděje

Společně s předními lékaři, odborníky a partnery zvyšujeme šanci na záchranu života dětských pacientů se závažným onemocněním. Našimi hlavními oblastmi zájmu jsou hematologie, onkologie a velmi úzce související dětská psychiatrie.

Od roku 2000 pomáháme dětem a jejich rodinám skrze nákupy přístrojů, rekonstrukce dětských oddělení a lékařských pracovišť, podporu výzkumu, edukaci veřejnosti a další aktivity. Naše podpora míří od novorozeneckých, přes pediatrická a onkologická oddělení až po paliativní péči.

V současné době pomáhá Kapka naděje ve více než 50 nemocnicích po celé České republice. Za 22 let svého působení financoval Nadační fond Kapka naděje nákup více než 500 lékařských přístrojů, realizoval více než 200 projektů v oblasti psychosociální péče a podpořil 3 vědecké výzkumy v oboru hematologie a onkologie.

Společnost Faber moto
Od roku 2017 je výhradním importérem produktů koncernu Piaggio do České republiky a přináší tak s motocykly značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa italský styl na české silnice. Faber moto s.r.o. se sídlem v Brně je dceřinou společností rakouské společnosti Faber GmbH, která je importérem produktů koncernu Piaggio na rakouský trh již od roku 1964.

Jednatel Josef Faber zosobňuje druhou generaci zakladatelské rodiny a úspěšně vede rodinnou firmu, která má aktuálně dominantní postavení na rakouském trhu s jednostopými vozidly.

 

 

Společnost Piaggio
Italská společnost Piaggio, kterou založil Rinaldo Piaggio v roce 1884 v Janově, zpočátku vyráběla části lodí. V současnosti je koncern Piaggio se sídlem ve městě Pontedera a značkami Aprilia, Piaggio, Vespa, Gilera, Derbi, Scarabeo a Moto Guzzi symbolem městské mobility na dvou kolech.

Společnost Piaggio uvedla skútr „Vespa“ na trh v roce 1946. Piaggio vyrábí více než 530 000 vozidel ročně v 6 výrobních závodech (4 v Itálii, 1 v Indii a 1 ve Vietnamu) a zaměstnává téměř 7000 pracovníků.