Okruhový debutant Jiří Zbožínek přestoupil z motokár do Clio Cupu.

Debut byl náročný, ale už se těším na příští sezonu, říká Jiří Zbožínek

Okruhový debutant Jiří Zbožínek přestoupil s podporou ESET RaceStar z motokárového závodění do Clio Cupu. Sezona 2022 pro něj byla křtem ohněm a v těch nadcházejících má na čem stavět.

Jak hodnotíš svou letošní sezonu?
Sezonu hodnotím kladně, Vzhledem k tomu, že jsem teprve začátkem března 2022 absolvoval okruhovou školu a bylo to celé dost narychlo, tak hodnotím celou sezonu kladně. Ani jsem neměl příležitost před začátkem sezony testovat auto, první zkušenosti jsem získával při prvním závodě na Hungaroringu. S Cliem jsme neměli žádné zkušenosti a jelikož se jednalo o starší vůz, celou sezonu jsme se potýkali s technickými problémy. Ačkoliv nejsem úplně spokojený s výsledkem, některé dílčí úspěchy jsme zaznamenali, proto sezonu hodnotím pozitivně.

Bylo náročné zvykat si na zcela odlišnou techniku?
Ano, bylo to velmi náročné, protože se mi po letech v motokárách velmi těžce zvykalo na auto s pohonem předních kol. Motokára má poháněnou zadní nápravu, takže jsem kompletně musel změnit svůj jízdní styl. Rovněž je Clio mnohem těžší a bylo pro mě výzvou naučit se pracovat s takovou váhou. Každopádně v průběhu sezony jsem si na všechno postupně zvykal a učil se s autem pracovat a správně nastavovat svůj jízdní styl.

Nejlepšího výsledku si dosáhl v Poznani – čtvrté a páté místo. Znamená to, že ti tato trať sedla? Případně kterou sis v kalendáři oblíbil?
Rozhodně, okruh v Poznani mi skutečně sedl. V průběhu závodního víkendu jsem si trať velmi oblíbil a bavila mě. Stejně mě bavil i Hungaroring, Red Bull Ring a také Grobnik.

 

 

Který moment v letošní sezoně se ti vryl do paměti?
Mám dva momenty, které se mi nejvíce vryly do paměti. Ten první je rozhodně souboj s Henrikem Seiblem v Poznani, a ten druhý moment je poslední kolo v Grobniku. V obou případech jsou to cenné závodní zkušenosti.

Ačkoliv jde o pohárové Clio, čili totožnou techniku, tomuto šampionátu dominuje posledních pár sezon tým Carpek Service. Jak velký byl Váš tým? A co je v takovém případě zapotřebí, aby se jezdec/tým dotáhl na absolutní špičku?
Náš tým je menší, na závody jsme jezdili ve třech. Každopádně všichni do toho dávali maximum, a za to jim chci moc poděkovat. Je zapotřebí se zaměřit na co nejlepší technickou přípravu, předsezonní testování, popřípadě i v průběhu sezony s důkladnou analýzou dat. S tím souvisí nastavení auta na jednotlivé okruhy a v neposlední řadě finanční zajištění.

Závodil si s podporou ESET Race Star. Jak důležitá je pro tvou kariéru taková podpora?
Velmi důležit,á protože motorsport je velice nákladný sport. Velice si vážím jakékoliv podpory, teprve jsme začali a chceme v tom úspěšně pokračovat v dalších sezonách.

 

 

Takže už se rýsují plány na nadcházející sezonu?
Ano, určitě chci v roce 2023 pokračovat v Clio Cupu a dosáhnout co nejlepších výsledků. Kalendář na příští rok se zdá být zajímavý, takže se rozhodně na příští sezonu těším a doufám, že mě bude bavit ještě víc.

 

 

ESET CUP 2023
08.–09. 04. Oschersleben
29.–30. 04. Hungaroring
20.–21. 05. Red Bull Ring
05.–06. 08. Most
19.–20. 08. Slovakia Ring
09.–10. 09. Brno

 

 

Zdroj