Jan Černý okusil novinku Opel Corsa Proto na Jänner Rallye.

Honza Černý jel Jänner Rallye místo Monte

Loni až do poslední rychlostní zkoušky v Katalánsku bojoval Honza Černý o titul ve WRC3. Pár vteřin nakonec chybělo, a tak se musel spokojit „jen“ s druhým místem.

Letos měl v plánu o titul zabojovat znovu a přihlásil se tak na úvodní soutěž, legendární Rallye Monte Carlo. „Jenže tři dny po uzávěrce přihlášek jsem se dozvěděl, že jsem se jako jediný přihlásil s vozem Rally3. Takže jsem zase přihlášku zrušil. Já mám rád souboje se soupeři, ne jízdu na jistotu.

Sice bych si asi dojel pro maximální počet bodů do šampionátu, ale asi by mě to vůbec nebavilo. Dal jsem na své pocity a Monte letos odpískal.“

 

 

Vzápětí ale přišla jiná zajímavá nabídka. „Rakušan Dominik Senegacnik, se kterým bojuji v rallycrossu, už nějakou dobu stavěl vůz Opel Corsa Proto. Požádal mě, zda bych mu nepomohl vůz otestovat a nastavit. Dominik bydlí ve Freistadtu, tak jsem mu navrhl, že by bylo nejlepší to spojit s Jänner Rallye.

Plácli jsme si a doufali, že bude dost sněhu a jízdu si užijeme.“

Pro některé fanoušky je kategorie Proto stále trochu neznámá, proto neškodí si ji trochu představit. „Když to trochu zjednoduším, tak motor a další věcí z Mitsubishi Lanceru dáte do jiné kastle, v tomto případě Opel Corsa. Motor má tak zhruba 300 koní, restriktor 33 milimetrů, auto váží 1300 kg.

 

S vozy R5/Rally2 se to samozřejmě nedá srovnávat, ale pokud si sami chcete postavit celkem levně čtyřkolku (nebo pronajmout za úplně jiné náklady oproti R5) a hezky si s ní zazávodit, tak je to hodně zajímavá volba.“

Také pro Honzu Černého šlo o premiéru s touto kategorií. „Před soutěží jsem v tom ujel jen pár
kilometrů, a tak větší seznamování probíhalo až na samotném shakedownu. A musím říct, že mě to hned od začátku moc bavilo.“ Tomu napovídalo i to, že s Petrem Černohorským na místě spolujezdce zajeli na shakedownu 5. čas absolutně mezi plejádou vozů kategorie Rallly2, přitom tam dlouho svítilo umístění dokonce na 2. příčce.

Zajímavostí je, že špióna jim na Jänneru dělali Filip Mareš s Radovanem Buchou, kteří si tak trochu zkrátili dlouhé čekání na start domácího šampionátu. „Chtěl bych jím tímto poděkovat za skvělé služby, které jako špioni odvedli. Bylo vidět, že jsou to velcí profofíci.“

V ostrém tempu posádka odstartovala i do samotné soutěže a po RZ3 držela 9. místo absolutního pořadí. Na přejezdu se ale auto zastavilo a odmítalo nastartovat. „Bylo jasné, že je problém někde v přívodu paliva a my tak museli z etapy odstoupit. V servisu se nakonec přišlo na banální problém v palivové nádrži a my tak mohli nastoupit do další etapy v rámci superrally.“

V sobotní etapě pak posádka zajížděla časy v první desítce a v rámci etapy byla 8. nejrychlejší, opět uprostřed vozů kategorie Rally2. Díky penalizacím za superrally z toho bylo 52. celkově, ale to už nebylo podstatné. „Já jsem hlavně rád, že jsem zase po nějaké době seděl v soutěžním autě a moc jsem si to užil. Opel Corsa Proto mě mile překvapil a hlavně na uklouzanějších zkouškách byl velice konkurenceschopný.

 

Škoda toho pátečního odstoupení, mohli jsme se svézt ještě více, ale to je rally. A hodně mě mrzí, že se nejelo na sněhu, to by byla ještě větší zábava.“

V současné době není další start s vozem Opel Corsa Proto v plánu. „Není vyloučeno, že bychom se s ním ještě v sezóně svezli, pravděpodobně na nějaké rakouské soutěži.“ Hlavní otázkou teď je, jak se po odhlášení z Monte postavit k celé sezóně a jak si nastavit priority.

Pracujeme na tom a brzy bych chtěl mít jasno,“ dodává na závěr Honza Černý.