Bravo bravo ! Sophia Flörschová posilou Charouzova týmu F3.

Bravo! Sophia Flörschová pojede za Charouze F3

Jako poslední tým šampionátu FIA-F3 oznámil česko-německý PHM Racing by Charouz svou jezdeckou trojici: vedle Brazilce Roberta Farii a Poláka Piotra Wišnickiho pojede za stáj ze Žebráku Němka Sophie Flörschová.

 

Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX

O čem se dlouho rozmlouvalo tím tedy konečně našlo svého šťastného konce: Otec 22leté Mnichovačky a manažement Charouz Racing Systemu jednali o možné spolupráci již před několika lety. Pohledná Sophia by se letos mohla přinejmenším stát velkou mediální senzací jinak věcného a tristního paddocku F3. Kdo zažil zástupy u jejích autogramiád v rámci podniků DTM posledních dvou let, ten ví, co je míněno.

I když tam Sophia minulý rok byla bez kokpitu, vyrovnal se jí na německy mluvícím trhu co do popularity pouze „Grossmeister“ René Rast.

 

„Jsem opravdu moc šťastná, že se mohu do F3 vrátit. Mým cílem vždy bylo, meřit se s nejlepšími,“ hodnotí Sophia s mrknutím oka směrem podivných konstrukcí, jakými byla W-Series. „Od začátku mé kariéry pracuji s podporou lidí kolem mne, abych dostala šanci. Dobře, rozhodnutí padlo relativně pozdě a mám na návyk jen jeden test – do téhle sezony ale dám definitivně všechno.“   

Bývalá hvězda F4 bude ovšem muset důvěru německého majitel stáje P. H. Mullera potvrdit výsledky. Za normálních okolností by Flörschová měla odevzdat lepší výsledky než Tatjana Calderonová roku 2022, nebo Carmen Jorda o něco dříve. Z mediální strany bude pod velkým tlakem – letos je jedinou ženou zápolící na tak vysoké mezinárodní úrovni (ach, kam vedla všechna snažení FIA pomoci více děvčatům do kokpitů?).

Sophia ovšem umí s tlakem veřejnosti zacházet. Tomu se v minulých letech perfektně naučila a v Německu je jedním z nejpopulárnějších motoristických sportovců. Jak by ne: ve Formuli 1 zbyl Němcům jen podivín Hülkenberg, zatímco se do F2 nebo F3 žádný další krajan nevypracoval.

Za volantem má Flörschová při tom zkušenosti, kterým se asi nikdo jiný v poli F3 nevyrovná: Motokáry začala jezdit již v pěti letech a v patnácti poprvé zkusila v britském Ginetta Junior Cupu auta. Byla na ostrovech senzací, protože dokázala vyhrávat. Roku 2016 debutovala v německé F4 a okamžitě patřila mezi nejrychlejší.

 

Jistý zlom v její kariéře ovšem znamenal začátek sezony 2018. V plánu sice byl postup do F3, otec ovšem trval na tom, že má maturita prioritu a tak Sophia do tak silného vozu nastoupila až od poloviny sezony. Ročník skončil onou velmi dobře známou témeř-katastrofou, která z mlaďoučké jezdkyně udělal světovou mediální hvězdu:

V Macau se chystala předjet Jehana Daruvalu (ano, jezdce, který později vyhrával v F2), když ji nepozorný Ind poslal za špičkové rychlosti do krkolomného letu na tribunu. Sophia neuvěřitelnou nehodu přežila bez těžkých zranění.

Nejen tato nehoda se ale postarala o to, že se jí od té doby špičkové výsledky v monpostech jaksi vyhýbaly: sezonu 2019 pokazila skutečnost, že se ME-F3, do kterého se přihlásila, vůbec nekonalo a musela narychlo přestoupit do F-Regional, kde skončila celkově pouze 7. (mistrem se tehdy stal Frederik Vesti před Enzem Fittipaldim). Koncem roku při tom znovu nebojácně nastoupila v Maccau.

 

 

Sezona 2020 znamenala její první útok na FIA-F3. Spolupráce se španělským týmem Campos ovšem byla velkým zklamáním a Sophia nedojela ani pro bod. Stejného roku začalo i její působení na parketu sportovních prototypů v ELMS a se starty v Le Mans. Za dámský Richard Mille Racing dojela společně s Calderonovou a Visserovou po velmi silném výkonu v La Sarthe celkově 13., a 9. ve třídě LMP2.

Ještě lépe si tam vedly o rok později, než je v noci vyřadila Sophiina nehoda s chybujícím soupeřem.

Ročník 2021 byl postupem do DTM, kde si Flörschová příliš nepolepšila. Experimentální Audi týmu Abt prostě na přední místa nestačil a s podobně beznadějným materiálem roku 2022 již nastoupit nehodlala. Soustředila se tedy (vedle svého televizního pořadu a dalších PR-akcí) znovu na ELMS, tentokrát s týmem APR.

Patřila mezi nejrychlejší šampionátu a v Le Castelletu dojela společně s Nizozemcem Viscaalem druhá.

 

Spielberg: DTM Red Bull Ring 2021, 99 Sophia Flörsch (D), Audi R8 GT3 LMS

 

O kdo jsou oba chlapci v týmu PHM by Charouz-F3?

18letý Brazilec Roberto „Pippo“ Faria se na postup na mezinárodní scénu připravoval v britských národních šampionátech. Jak sezonu 2021, tak i minulý rok skončil celkově 5. národního šampionátu F3, což mu vyneslo status pilota Sauber Academy.

Mohl by se letos stát jedním z pozitivních překvapení. Od 19letého Piotra Wišnickiho se tohle čekat nedá. Jak v italské F4, tak i ve Formuli Regional roku 2022 patřil jen do spodní třetiny pole a postup do F3 pro něj rozhodně přichází příliš brzy…

 

 

F3 – foto  autor