Škoda Auto zavedla kamerový systém, který odhalí potřebu údržby na lince.

Pro aktuální informace nás sledujte na Twitteru:: @skodaautonews Škoda Auto: Kamerový systém „Magic Eye“ včas odhalí potřebu údržby na výrobní lince

› Systém založený na umělé inteligenci zjišťuje odchylky v průběhu procesu pomocí analýzy obrazu
› Vývoj a integrace systému „Magic Eye“ na výrobní linku pro modely Enyaq iV a Octavia proběhl v laboratoři FabLab v mladoboleslavském závodě Škoda Auto

› Plánovaná implementace na dalších výrobních linkách v závodech Mladá Boleslav a Kvasiny
› Škoda Auto využívá prediktivní údržbu s podporou umělé inteligence jako jedna z prvních firem v České republice

Škoda Auto zavádí systém založený na rozpoznávání obrazu na základě umělé inteligence, který umožňuje včasné rozpoznání potřeby údržby na výrobní lince. V hlavním závodě v Mladé Boleslavi je nainstalován systém, který nepřetržitě monitoruje zařízení a využívá umělou inteligenci k identifikaci případných
nesrovnalostí v provozních procesech.

 

Rozpozná tak potřebu případné intervence údržby. Škoda Auto je tak jednou z prvních společností v České republice, která využívá možnosti prediktivní údržby s podporou umělé inteligence.

Miroslav Stejskal, koordinátor prediktivní údržby Centrálního technického servisu Škoda Auto, zdůrazňuje: „Ve společnosti Škoda Auto využíváme prediktivní technologie k optimální údržbě našich výrobních zařízení. Pomocí umělé inteligence systém neustále porovnává aktuální a optimální provozní postup.

Systém se neustále učí a okamžitě rozpoznává změny. Tímto způsobem můžeme ihned reagovat, optimalizovat efektivitu našich procesů a zajistit nejlepší možné využití našich výrobních kapacit.“

Kamera na výrobní lince Snímky zařízení a opotřebitelných dílů, jako jsou nosníky nebo šrouby, posílá kamera z výrobní linky do počítače, na němž běží systém na bázi umělé inteligence. Ten odhalí případné nesrovnalosti v procesech nebo rozpozná požadavky na údržbu a v reálném čase o nich informuje.

Průběžné porovnávání umožňuje včasné odhalení nutných opatření údržby „Magic Eye“ porovnává vysoce přesné snímky s tisíci uloženými záznamy během velmi krátké doby. Tímto způsobem odhaluje odchylky od definovaného optimálního stavu a identifikuje zdroje chyb. Modré světlo navíc zajišťuje, že umělá inteligence spolehlivě rozpozná rozdíly mezi prasklinami a škrábanci a stanoví správnou diagnózu.

 

Výroba vozu Škoda Enyaq Coupe iV

 

Kromě toho se systém během provozu neustále učí. Pokud například najde opotřebovaný šroub, označí opětovně místo jako bezchybné, jakmile je díl vyměněn a znovu zkontrolován. K vyhodnocení zjištěných odchylek systém využívá informace o nesrovnalostech, které identifikoval v minulosti.

Aktuální použití na výrobní lince pro modely Enyaq iV a Octavia Škoda používá „Magic Eye“ v hlavním závodě v Mladé Boleslavi na výrobní lince pro modely Enyaq iV a Octavia. Škoda Auto je tak jednou z prvních společností v České republice, která využívá možnosti prediktivní údržby s podporou umělé inteligence.

Za účelem dalšího vývoje systému a urychlení další integrace v závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách byla v laboratoři FabLab simulována část výrobní linky. V této takzvané „implementační aréně“ lze měnit nastavení kamerového systému, konfigurovat jeho parametry a simulovat poškození výrobní linky.

Škoda Auto
› se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
› usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
› směřuje na pozici nejúspěšnější evropské automobilky na důležitých růstových trzích jako je Indie a severní Afrika;
› v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq;
› v roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731 000 vozů;
› je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
› v koncernovém svazku samostatně vyvíjí a vyrábí vedle vozů také komponenty jako motory a převodovky;
› provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
› zaměstnává celosvětově 45 000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.

 

ŠA

 

 

infografika skoda auto22