Stellantis plánuje investici 155 milionů dolarů do tří závodů ve státě Indiana.

Skupina Stellantis oznámila investici 155 milionů dolarů do tří závodů v Indianě na podporu svých cílů elektrifikace Severní Ameriky
  • Skupina plánuje umístit výrobu svých nových modulů elektrického pohonu (EDM) do Kokoma
  • Moduly EDM nabízejí komplexní řešení pro zlepšení výkonu hnacího ústrojí elektromobilů za konkurenceschopnou cenu
  • Investice budou směřovat do továren Indiana Transmission, Kokomo Transmission a Kokomo Casting
  • Bude zachováno více než 265 pracovních míst
  • Celkové investice v Indianě od roku 2020 na podporu cílů elektrifikace skupiny Stellantis činí téměř 3,3 miliardy dolarů, a to včetně gigafactory, která vznikla v rámci společného podniku se společností Samsung SDI
  • Toto oznámení je součástí dlouhodobé strategie skupiny, jejímž cílem je do roku 2030 dosáhnout toho, že 50 % prodejů v USA budou tvořit elektromobily, počínaje prvními plně elektrickými vozy Ram v roce 2023 a Jeep v roce 2024

Skupina Stellantis oznámila investici v celkové výši 155 milionů dolarů do tří závodů ve městě Kokomo ve státě Indiana, kde bude vyrábět nové moduly elektrického pohonu (EDM). Tyto moduly budou použity v budoucích elektromobilech montovaných v Severní Americe a přispějí k dosažení cíle 50 % prodejů elektromobilů v USA do roku 2030.

Do roku 2030 se má v USA prodávat více než 25 elektromobilů (BEV), moduly EDM vyráběné v Kokomo budou zabudovány do vozů postavených na platformách STLA Large a STLA Frame. Moduly EDM se skládají ze tří hlavních komponent – elektromotoru, měniče a převodovky – spojených do jediného modulu a nabízejí komplexní řešení zajišťující vyšší výkon a dojezd za konkurenceschopnou cenu. Optimalizovaná účinnost nových EDM umožní každé platformě dosáhnout dojezdu až 800 km.

„V době, kdy v našich evropských provozech pokračujeme v úspěšném přechodu na dekarbonizovanou budoucnost, zavádíme stejné principy i pro severoamerický trh,“ uvedl Carlos Tavares, generální ředitel společnosti Stellantis.

„Spojením výhod EDM s našimi novými platformami zaměřenými na BEV a našimi inovativními technologiemi baterií budeme schopni nabídnout našim zákazníkům široký výběr elektromobilů s výjimečným výkonem a bezkonkurenčním dojezdem za dostupnější ceny. A díky našim znalostem našich odborníků a výrobním kapacitám toho dosáhneme s větší flexibilitou a efektivitou.“  

 

Investice budou realizovány v továrnách Indiana Transmission, Kokomo Transmission a Kokomo Casting. Kryty převodovek se budou odlévat v závodě Kokomo Casting a obrábět v závodě Kokomo Transmission. Obrábění ozubených kol a konečná montáž budou probíhat v závodě Indiana Transmission. Zahájení výroby se očekává ve třetím čtvrtletí roku 2024, po dokončení modernizace zařízení.

Díky této investici bude ve všech třech závodech zachováno více než 265 pracovních míst.  

„V Indianě pracuje více než 7 000 zaměstnanců, tyto investice se tak budou opírat o klíčové výrobní dovednosti místních týmů v oblasti odlévání, obrábění a montáže, které budou potřebné i v době, kdy trh přechází na elektrifikovanou budoucnost,“ prohlásil Mark Stewart, provozní ředitel společnosti Stellantis North America.

Město Kokomo a stát Indiana jsou již mnoho let důležitými partnery. Členové tohoto partnerství budou i nadále hrát klíčovou roli v našem úsilí poskytovat našim zákazníkům bezpečná, čistá a cenově dostupná řešení mobility po mnoho dalších let.“ 

Skupina Stellantis investovala od roku 2020 v Indianě téměř 3,3 miliardy dolarů na podporu svého přechodu na elektrifikaci. Patří sem i nedávné oznámení investice ve výši 643 milionů dolarů na výrobu nového motoru pro konvenční použití a pro PHEV, výrobu nové generace osmistupňové převodovky a na výstavbu společné gigafactory se společností Samsung SDI

Všechny tyto investice podporují cíl skupiny Stellantis uvedený ve strategickém plánu Dare Forward 2030, kterým je dosažení uhlíkové neutrality do roku 2038.

Stellantis v Indianě 

Stellantis v současné době provozuje v Indianě pět závodů na výrobu pohonných jednotek: tři závody na výrobu převodovek, jeden závod na výrobu odlitků a jeden závod na výrobu motorů. Portfolio převodovek zahrnuje šestistupňové, osmistupňové a devítistupňové převodovky a také převodovku SiEVT pro plug-in hybridní minivan Chrysler Pacifica vyráběný v montážním závodě Windsor v kanadském Ontariu.

Odlévárna vyrábí hliníkové díly pro automobilové komponenty, převodovky a převodové skříně a také odlitky bloků motorů. V závodě na výrobu motorů se vyrábí GME T4, řadový čtyřválcový turbomotor Global Medium Engine o objemu 2,0 litru. 

 

tak uhlíkové neutrality do roku 2038[1].

 

ilustr foto

 

 

 

Stellantis

Stellantis (NYSE / MTA / Euronext Paris: STLA) je jedním z předních světových výrobců automobilů a poskytovatelů mobility. Naše značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move a Leasys jsou ikonické a nesou v sobě bohatou historii.

Jejich inovativní produkty a služby jsou prodchnuty vášní vizionářů, kteří je založili, i nadšením dnešních zákazníků. Díky naší rozmanitosti jsme lídrem v oblasti mobility zítřka. Stellantis usiluje o to být nejlepší, nikoliv největší společností v oblasti udržitelných technologií mobility a zároveň vytvářet ještě větší přidanou hodnotu pro všechny zúčastněné strany a komunity, v nichž působí.

Více informací naleznete na www.stellantis.com/fr

 [1] s jednociferným procentem kompenzace v roce 2038