První závod E-Prix v Sao Paulu nabídl skvělou podívanou.

JEDENKRÁT POLE POSITION A NOVÁ NADÍLKA BODŮ PRO DS AUTOMOBILES V SAO PAULU!

  • První závod E-Prix v brazilském Sao Paulu nabídl skvělou podívanou
  • Značka DS Automobiles vybojovala díky Stoffelu Vandoornovi po dvaadvacáté pole position
  • V závodě, který se jel ve velkém horku, si Jean-Éric Vergne a Stoffel Vandoorne připsali body za 5. a 6. místo

Netypický okruh s dlouhými rovinkami, tribuny plné fanoušků, závod plný zvratů a soubojů na všech úrovních… Světový šampionát ABB FIA Formule E se při svém prvním vystoupení v Brazílii na městském okruhu v Sao Paulu postaral o pořádnou porci zábavy.

Mezi hlavními účastníky v čele pole 100% elektrických monopostů byly často k vidění černo-zlaté barvy obou vozů DS E-TENSE FE23, které přihlásil prémiový výrobce DS Automobiles a jeho partner PENSKE AUTOSPORT.

Ve spalujícím horku, kdy rtuť teploměru stoupala nad 35 °C, dojeli Jean-Éric Vergne a Stoffel Vandoorne v závodě, který byl dvakrát přerušen výjezdem safety caru, na 5., respektive 6. místě.

Úřadující mistr světa Stoffel Vandoorne potvrdil svůj návrat do formy hned na počátku skvělou pole position, svou první v barvách DS Automobiles. Jak už to ale ve Formuli E bývá, ne vždy má poleman v závodě nejvýhodnější pozici, zejména na tomto rychlém okruhu, kde vzdušný proud za vozem, tzv. slipstreaming umožňuje jezdcům za ním šetřit energii tím, že se shlukují v závěsu za vedoucím vozem.

 

Stoffel, který byl lídrem první poloviny závodu, tak spotřeboval o něco více energie než jeho soupeři. V důsledku toho musel v závěru závodu šetřit a propadl se až na 6. pozici, aby dokázal dojet do cíle.

 

Jean-Éric Vergne, který po startu ze 7. místa celou dobu bojoval o umístění v první pětce, jako obvykle nenechal nic náhodě. Francouzský jezdec si tak 5. místem připsal cenné body do šampionátu.

 

Po šesti závodech se tak tým DS PENSKE díky tomuto dvojnásobnému bodovému zisku v hodnocení týmů posunul zpět na 4. místo, pouhý jeden bod za prozatímními stupni vítězů. Za čtyři týdny dosáhne šampionát ABB FIA Formule E poloviny sezony v Německu, kde se 22. a 23. dubna uskuteční dvojzávod na letišti Berlín-Tempelhof, což je trať, která je jezdcům i týmům dobře známá.

 

Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance:

„S výsledkem v Sao Paulu jsme spokojeni. Přijeli jsme sem, abychom s našimi dvěma vozy DS E-TENSE FE23 získali důležité body do šampionátu konstruktérů a jezdců, a to se nám podařilo. Závod od závodu se stále učíme a zlepšujeme svou pozici a tento víkend se nám to díky fantastické pole position, které dosáhl Stoffel, podařilo!

Toto první místo na startovním roštu bylo dokonalou ukázkou vynikajícího výkonu našeho vozu. Práce ovšem není u konce. Nyní máme měsíc na přípravu na závody v Berlíně a jsem si jistý, že se nám tam podaří dosáhnout skvělých výsledků!“

 

 

Jean-Éric Vergne, šampion Formule E z let 2018 a 2019:

„Byl to docela náročný den. Kvalifikace se mi moc nepovedla a během závodu pak bylo moje auto velmi nestabilní. Musíme to ještě zanalyzovat a zjistit proč, ale s mými pneumatikami bylo něco divného a cítil jsem až příliš velkou přetáčivost. Nemohl jsem tedy efektivně vyjíždět ze zatáček a musel jsem opravdu bojovat, abych se udržel v kontaktu s vedoucí skupinou.

Mým cílem bylo získat body, jak pro sebe, tak pro tým, a to se nám podařilo. I když to není výsledek, v jaký jsem doufal, těchto 10 bodů mi umožňuje dál bojovat o titul, protože se stále přibližuji vedoucímu jezdci.“

 

 

Stoffel Vandoorne, úřadující šampion Formule E:

„Abych byl upřímný, jsem samozřejmě z šestého místa trochu zklamaný, vzhledem k tomu, že jsem startoval z pole position. Před příjezdem sem jsme věděli, že vedení v závodě nemusí být nutně výhodou, zejména na této trati, kde musíte opravdu hospodařit s energií. Na tak rychlé trati mohou ti vzadu hodně ušetřit díky slipstreamu. A přesně to se také stalo!

Závod jsme vedli příliš dlouho a v určitém okamžiku byl energetický deficit oproti mým soupeřům příliš velký. To znamenalo, že jsem s nimi už nemohl bojovat a ztrácel jsem pozice… Na druhou stranu si z tohoto víkendu můžeme odnést i spoustu pozitivního, počínaje naším výkonem v kvalifikaci.

Mám velkou radost z této první pole position s týmem DS PENSKE, která je zároveň mou první s vozem GEN3. Teď už jen stačí, abychom to v budoucnu zopakovali a zároveň si vedli o něco lépe i v závodě!“

 

Klíčové údaje od zapojení společnosti DS Automobiles do Formule E:

 

  • 95 závodů
  • 4 vítězné tituly
  • 16 vítězství
  • 46 pódiových umístění
  • 22 pole position

 

 

DS AUTOMOBILES

Značka DS, která vznikla v roce 2014, se opírá o výjimečný odkaz vozu DS z roku 1955. Jejím základním rysem je avantgardní duch a ambicí přiblížit zákazníkovi umění cestování ve francouzském duchu. Díky výjimečným produktům, využití know-how v oblasti francouzského luxusu a také programu služeb na míru DS Automobiles tak zákazníkům nabízí soubor jedinečných služeb před, během i po každé cestě.

Vozy DS jsou určeny pro zákazníky, kteří usilují o osobní vyjádření, rádi cestují a chtějí si užít každý moment. Snoubí se v nich elegance a špičkové technologie. Celosvětovou modelovou řadu značky DS tvoří modely nová DS 3, DS 4, nová DS 7 a DS 9.

DS Automobiles získala od svého zapojení do Formule E v roce 2015 řadu rekordů včetně dvou dvojitých titulů v Poháru týmů a Poháru jezdců a stojí na špici elektrifikace, neboť nabízí všechny své modely v elektrifikované verzi. Pod označením E-TENSE nabízí jak 100% elektrické vozy, tak plug-in hybridy s výkonem až 360 koní a pohonem všech kol. Od roku 2024 budou všechny nové modely, které DS Automobiles uvede na trh, výhradně 100% elektrické.

Pro náročné zákazníky vytvořila společnost DS Automobiles program exkluzivních prémiových služeb „ONLY YOU, luxus pozornosti“.

Značka DS, která je přítomna ve 41 zemích, vytvořila a vyvinula exkluzivní prodejní síť, kterou tvoří po celém světě více než 450 showroomů DS STORE.

Novinky o DS France sledujte na www.DSautomobiles.fr @ DS_France

a mezinárodní dění kolem značky DS na www.DSautomobiles.com    @DS_Official

 

 

PENSKE Autosport

PENSKE AUTOSPORT je americká závodní stáj, kterou v roce 2007 založil Jay Penske. Tým sídlí v Los Angeles v Kalifornii, která je největším trhem s elektromobily na světě.

Po mnoha úspěšných letech závodění v IndyCar (2007–2014) se tým s nadšením pustil do přechodu na elektromobilitu a stal se jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa ABB FIA Formule E.

Mottem týmu je latinská věta „E Pluribus Unum“, tedy „V jednotě je síla“.