Sezonu 2023 na Masarykově okruhu otevřel závod automobilů do vrchu.

Sezonu 2023 na Masarykově okruhu v Brně otevřel úvodní podnik závodů automobilů do vrchu

Již tradičním zahájením nové sezóny na Automotodromu v Brně je závod automobilů do vrchu, který se v novém dvoudenním formátu konal o prvním aprílovém víkendu pod názvem GMS PROLOG.

 

 

Téměř dvě stovky účastníků se sjelo na Masarykův okruh, aby o první mistrovské body bojovali do série LIQUI MOLY Maverick Hill Climb Czech 2023, dále pak v LIQUI MOLY Mistrovství ČR v závodech automobilů do vrchu a novinkou bylo Mistrovství Rakouska soudobých a historických automobilů do vrchu.

Tři šampionáty a vysoký počet startujících přilákaly i přes nepříznivé aprílové počasí na tribunu C velké množství diváků, kteří měli možnost sledovat pestrou plejádu uzavřených i otevřených speciálů. 

 

 

V sobotním programu byl absolutně nejrychlejší Francouz Sébastien Petit, který zároveň ovládl hodnocení zahajovacího podniku sezony LIQUI MOLY MHCC 2023, druhý v tomto seriálu byl David Komárek a třetí Jiří Špalek. V MČR bylo pořadí následující: vyhrál Miloš Beneš, druhý Petr Trnka a pro třetí místo si dojel Václav Janík.

 

 Sébastien Petit – TEAM PETIT – Prototyp Prototyp

 

Trio Beneš, Trnka, Janík před sebe nikoho nepustilo ani v neděli a opanovalo stupně vítězů domácího mistrovství ve shodném pořadí.

 

 Miloš Beneš – GMS CZECH RACING TEAM – Osella FA30 

 

 Petr Trnka – ACCR CZECH TRNKA RACING – Norma M 20 FC

 

V nedělním absolutním pořadí seriálu LIQUI MOLY MHCC 2023 zvítězil Sébastien Petit, druhý David Komárek a na třetím místě byl klasifikován Vladimir Stankovič.

Nejrychlejším jezdcem rakouského šampionátu byl Christoph Lampert (Nova NP01).

 

 Christoph Lampert – Lampert Christoph – Nova NP01

 

 Vladimir Stankovič – AMD Zvezda – Osella PA21 EVO

 

Druhým podnikem série LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH a LIQUI MOLY Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu bude v termínu 6. – 7. května Zámecký vrch MANN – FILTER v Náměšti nad Oslavou.

 

 

 

Text a foto: David Vychopeň / Motor MAX