Sezona přezouvání pneumatik začíná: autorizované servisy Škoda už pozorují zvýšený zájem
› Skončilo období povinného používání zimních pneumatik, objednací doba se prodlužuje
› Stav pneumatik zásadně ovlivňuje bezpečnost posádky vozu
› V loňském roce prodaly autorizované servisy Škoda přes 200 tisíc pneumatik a kompletních kol s Pneugarancí
Koncem března skončila českým řidičům povinnost používat zimní pneumatiky. Odborníci však doporučují odložit přezouvání na dobu, kdy teploty dlouhodobě přesáhnou 7 stupňů Celsia, přesto už některé pneuservisy Škoda hlásí objednací dobu až dva týdny. V sezoně přezouvání jsou servisy tradičně nejvytíženější, v loňském roce autorizovaní partneři Škoda kromě přezouvání prodali také přes 200 tisíc nových pneumatik a kompletních kol s Pneugarancí zdarma.
Používání zimních pneumatik ukládá českým řidičům za povinnost zákon v případě námrazy
nebo sněhu od listopadu do března. Na letní pláště legislativa nepamatuje, jejich nazutí je tedy
na úsudku samotných řidičů. Většina z nich nechává svá auta přezout zpravidla v první půli
dubna, příliš mnoho řidičů však stále riskuje zhoršené jízdní vlastnosti svého vozu například
dojížděním zimních plášťů přes léto, nebo nákupem pouze dvou nových pneumatik, které
obují na hnanou, tedy nejčastěji přední, nápravu.

Pneumatiky přitom mají zásadní vliv na celkovou bezpečnost automobilu a s jejich správným výběrem a odbornou montáží si umí poradit každý autorizovaný servis Škoda.
Začátkem dubna startuje sezona přezouvání Teploty v druhé půli března vystoupaly nad limitní hodnoty ideální přilnavosti zimních pneumatik a pneuservisy už hlásí plnící se kalendář. „V některých regionech autorizované servisy Škoda už nyní objednávají na dva týdny dopředu,“ říká Jan Pícha, vedoucí servisních
služeb Škoda Auto Česká republika. „Kromě kompletní výbavy na přezouvání, ke které patří i vyvažovačka, nabízí autorizovaní partneři kvalitní nové pneumatiky a komplety na originálních kolech Škoda,“ dodává.
Statisíce nových pneumatik každý rok
V některých případech nelze jen vyměnit kolo za kolo. S ujetými kilometry ubývá na pneumatice vzorek a s postupem času stárne její materiál. Někdy dojde k neopravitelnému
poškození i u zánovního pláště. V loňském roce tuzemští autorizovaní partneři Škoda Auto prodali klientům přes 200 tisíc kompletních kol.
To znamená až přes 50 tisíc nově obutých vozů a potenciálně přes 50 tisíc majitelů, kteří se v případě poškození pneumatiky mohou obrátit na svého servisního partnera a výrazně si usnadnit pořízení nového obutí s nárokem na slevu až 70 procent v rámci Pneugarance.
Sleva je závislá na zbytkové hloubce dezénu poškozené pneumatiky.

Jiná směs a jiný vzorek – letní pneumatiky jsou přizpůsobeny vyšším teplotám Vlastnosti letních a zimních pneumatik jsou dány jejich konstrukcí, například brzdná dráha je u zimních pneumatik v letních teplotách až o čtvrtinu delší. A k výraznému zkrácení dochází i u jejich životnosti. Pneumatiky totiž nejsou jen obyčejné kusy vulkanizované gumy.
Jejich výrobci investují obrovské částky, aby vytvořili produkt s co nejlepšími vlastnostmi, a automobilky jejich možnosti dál optimalizují pro své modely. Navíc výběr pneumatik je jen první krok, po přezutí je třeba kola vyvážit a ideálně seřídit geometrii, s čímž je zejména u novějších vozů spojena nutnost seřídit radar či kameru. Autorizovaná servisní síť Škoda všechny tyto služby samozřejmě nabízí.
Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“; usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě; směřuje na pozici nejúspěšnější evropské automobilky na důležitých růstových trzích jako je Indie a severní Afrika; v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq; v roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731 000 vozů;
je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
v koncernovém svazku samostatně vyvíjí a vyrábí vedle vozů také komponenty jako motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově 45 000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.
































