Škoda Muzeum připravilo tři nové jarní přednášky. Také online.

Neobyčejné příběhy: Jarní série oblíbených přednášek ve Škoda Muzeu, nově také online
› Trojice setkání připomene vývoj a konstrukci vozů Škoda v období 1925 až 1945 a 1945 až 1963, ale také jedinečné zakázkové karoserie
› Renomovaní přednášející i tentokrát připravili zajímavé informace a atraktivní obrazový materiál
› Úterní přednášky v sále Laurin & Klement Fórum mladoboleslavského Škoda Muzea jsou přístupné zdarma a bez předchozí rezervace
› Všechna vystoupení bude možné shlédnout také online na webu Škoda Muzea

Škoda Muzeum připravilo tři nové jarní přednášky
z populárního cyklu „Neobyčejné příběhy“. Zajímavé momenty z historie značky Škoda
bude možné sledovat také online. V úterý 18. dubna série odstartuje připomenutím
vývoje a konstrukce vozů Škoda v letech 1925-1945, následující období 1945-1963 přijde
na řadu 16. května. Významní čeští nezávislí karosáři Jech, Brožík a Petera a jejich
působivé kreace budou tématem 30. května.
„Neformální setkávání nad méně známými kapitolami či netradičně pojatými tématy
z nesmírně inspirativní historie společnosti Škoda Auto se již po řadu let těší velké oblibě
návštěvníků Škoda Muzea. Tým našich odborníků spolupracuje s předními publicisty, při
přípravě přednášek je kladen velký důraz na kvalitní zpracování a poutavé podání historicky
významných, přitom pro diváky a posluchače atraktivních témat,“ říká Andrea Frydlová,
vedoucí Škoda Muzea a dodává: „Také letos jsme připravili trojici jarních přednášek, o nichž
jsme přesvědčeni, že zaujmou stálé i nové návštěvníky našich akcí. Ti se mohou těšit také na
navazující podzimní část populárního cyklu Neobyčejné příběhy.“
Škoda: vývoj a konstrukce 1925 ̶1945 (18. dubna 2023, od 17:30 hod. v sále L&K Fórum)
Rok 1925 znamenal zásadní zlom ve vývoji mladoboleslavské automobilky Laurin & Klement.
Jak ovlivnil vstup silného strategického partnera, plzeňského koncernu Škoda, další
směřování konstrukce automobilů? Co vrátilo značku na pozici největšího československého
výrobce a exportéra automobilů? To a mnohem více obsahuje poutavá přednáška Martina
Chlupáče, autora několika knižních publikací.
Přednášku bude možné sledovat i online zde.
Škoda: vývoj a konstrukce 1945 ̶1963 (16. května 2023, od 17:30 hod. v sále L&K Fórum)
Období od konce druhé světové války do poloviny 60. let minulého století přineslo zásadní
technický a technologický posun, který se výrazně odrazil i v proměně československého
automobilismu. Automobilka Škoda byla zestátněna, ale vývoj nových vozů se rozhodně
nezastavil. Poválečná éra přinesla atraktivní automobily jako třeba vůz Škoda 1102 Roadster,
zavedení celokovových karoserií počínaje řadou Škoda 1200, éru legendárních modelů Škoda
Octavia a Felicia… Tato a další témata přiblíží publicista Martin Chlupáč.
Přednášku bude možné sledovat i online zde.
Velcí karosáři Jech, Brožík a Petera (30. května 2023, od 17:30 hod. v sále L&K Fórum)
Nechat si v dobách předválečného Československa karosovat vůz na míru, to v tehdejší „lepší
společnosti“ patřilo k bontonu. S vlastnictvím automobilu byla totiž spojována jistá exkluzivita,
šlo o doklad společenského postavení majitele. Pokud zákazníkovi nestačil široký výběr
samotné automobilky Škoda, objednal si pouze samostatně provozuschopné „šasí“ a to si
nechal „obléknout“ nezávislými mistry karosáři. Z karosářských dílen věhlasných jmen pak
vyjížděla unikátní designová díla. Životní a pracovní osudy hned tří tuzemských velikánů
tohoto řemesla přiblíží známý odborník a publicista Jan Králík.
Přednášku bude možné sledovat i online zde.
Změna programu vyhrazena! Aktuální informace na https://museum.skoda-auto.cz/kulturniudalosti

Neobyčejné příběhy: Nová jarní série
oblíbených přednášek ve Škoda Muzeu
Škoda Muzeum připravilo tři nové jarní přednášky
z populárního cyklu „Neobyčejné příběhy“, a to
18. dubna, 16. května a 30. května. Tedy vždy
v úterním termínu, od 17:30 h.
Zdroj: Škoda Auto
Neobyčejné příběhy: Nová jarní série
oblíbených přednášek ve Škoda Muzeu
Úterní přednášky jsou přístupné zdarma a bez
předchozí rezervace, sál Laurin & Klement Fórum
mladoboleslavského Škoda Muzea má
dostatečnou kapacitu. Navíc je bude možné
sledovat také online.

Neobyčejné příběhy: Nová jarní série oblíbených
přednášek ve Škoda Muzeu
Úvodní přednáška Martina Chlupáče „Škoda: vývoj a
konstrukce 1925 ̶1945“ mapuje etapu
dynamického rozvoje značky po vstupu silného
strategického partnera, plzeňského koncernu
Škoda.
Zdroj: Škoda Auto
Neobyčejné příběhy: Nová jarní série oblíbených
přednášek ve Škoda Muzeu
V navazující přednášce „Škoda: vývoj a konstrukce
1945 ̶1963“ připomene Martin Chlupáč zásadní
změny v konstrukci a technologiích zestátněné
automobilky od konce války do poloviny 60. let.
Zdroj: Škoda Auto
Neobyčejné příběhy: Nová jarní série oblíbených
přednášek ve Škoda Muzeu
“Velcí karosáři Jech, Brožík a Petera”: Jan Králík
přiblíží svět vybrané prvorepublikové elegance,
individuálně řešených automobilových karoserií od
předních československých tvůrců té doby.
Zdroj: Škoda Auto

 

Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
směřuje na pozici nejúspěšnější evropské automobilky na důležitých růstových trzích jako je Indie a severní Afrika;
v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq,
Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq;
v roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731 000 vozů;
je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
v koncernovém svazku samostatně vyvíjí a vyrábí vedle vozů také komponenty jako motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově 45 000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.