TRIO ČESKÝCH JEZDCŮ ZAMÍŘILO VSTŘÍC DOBRODRUŽSTVÍ V MS VYTRVALOSTNÍCH MOTOCYKLŮ
TÝM UNISERV MOTO 82 STARTUJE S KAZAŠSKOU LICENCÍ
Uniserv Moto 82 Team je připraven čelit své nejnovější výzvě poté, co vstoupil do mistrovství světa vytrvalostních motocyklů FIM Endurance World Championship 2023 a svůj první závod absolvuje o tomto víkendu ve francouzském Le Mans. Tým s motocyklem Kawasaki ZX 10R a s pneumatikami Dunlop vstoupil do kategorie Superstock, kde je zapsán jako permanentní, což znamená, že by se měl představit ve všech třech evropských čtyřiadvacetihodinových závodech.
Pro tuzemské příznivce tohoto šampionátu je jistě skvělá zpráva, že kromě Karla Haniky v týmu YAMAHA YART v kategorii Formula EWC budou moci fandit dalším třem českým jezdcům. V barvách týmu Uniserv Moto 82 pojedou Karel Pešek ml., Martin Vašulín a Kamil Holán. Hlavním manažerem týmu je Karel Pešek st., který má tento projekt pod svým vedením.
Jezdecká sestava týmu Uniserv Moto 82 zleva: Karel Pešek, Kamil Holán, Martin Vašulín
Karel Pešek ml. si během své dosavadní kariéry vyzkoušel spoustu různých šampionátů, kromě toho tuzemského, ve kterém je dvojnásobný mistr ČR, např. i německé mistrovství IDM, kde získal titul vicemistr. Na divoké karty se účastnil seriálů MotoGP a WorldSBK. S týmem Energie Endurance 91 získal v EWC při šestihodinovém závodě na Autodromu v Mostě (2021) parádní třetí místo v kategorii Superstock (SST). Loni vyhrál v mezinárodním šampionátu ALPE ADRIA kategorii STK1000.
Karel Pešek při závodě FIM EWC 6 Hours of Most 2021
Kamil Holán přináší své zkušenosti z nenáročnějších motocyklových závodů road racingu, kde se skvěle prezentuje, včetně: Isle of Man TT, Daytona 200, Macau Grand Prix, Pikes Peak a North West 200, Ulster Grand Prix, IRRC.
Kamil Holán IRRC Frohburg 2022
Martin Vašulín je kromě motokrosu znám především jako skvělý závodník v mezinárodním šampionátu ALPE ADRIA.
Martin Vašulín na Velké ceně Bohumila Staši + ALPE ADRIA 2022 Automotodrom Brno
„FIM Endurance World Championship rok od roku získává na reputaci a prestiži a je o něj obrovský zájem nejen ze strany fanoušků, ale i jezdců. Myšlenka vstoupit do tohoto šampionátu vznikla při závodech v Alpe Adrii, kde jsme zjistili, jaké jsou naše možnosti,“ řekl Karel Pešek st.
Pražský tým vznikl v roce 2005 a jeho titulárním sponzorem je kazašská společnost Uniserv.
„Moje žena pochází z Kazachstánu a tím jsme získali našeho hlavního sponzora, který nás podporuje již od roku 2018. Poté jsme oslovili kazachstánskou federaci AMFK, která byla nadšená a následně již stačilo dojednat podmínky, abychom za ně mohli jet.
Naším hlavním cílem pro tuto sezónu je získat zkušenosti v EWC a bojovat o co nejlepší výsledek. Naši jezdci trénovali jak fyzicky, tak psychicky, zatímco naši mechanici připravili naše závodní motocykly na velmi vysoké úrovni.“
Karel Pešek a Martin Vašulín při Velké ceně Bohumila Staši 2022 na AMD v Brně
Pešek starší pokračoval: „Náš tým jsme dali dohromady z lidí, kteří jsou motocyklovými nadšenci, ale především našimi kamarády. Proto bychom jim i našim rodinám rádi vyjádřili nejhlubší poděkování. Bez těchto lidí by nebylo možné tento projekt realizovat. Jsme hrdí na to, jak se nám podařilo dát dohromady lidi z různých zemí, protože náš tým se skládá z Čechů a Francouzů a závodíme s kazašskou licencí.“
Kromě hlavního sponzora Uniserv tým Uniserv Moto 82 také podporují: Bonavita, Nokamoto, F-Moto, Vágner sport/RST, EP-SC, Kawasaki Modřice, AMFK federace, RP Tunning, Sebimoto a PP tunning.
V kvalifikaci na 24 Heures Motos dosáhli jezdci Karel Pešek a Kamil Holán kombinovaného času na jedno kolo 1:58.677 (od loňské sezóny se počítají pouze časy dvou nejrychlejších závodníků) a na gridu jim bude patřit 51. Pozice. Rozjíždět závod bude Karel Pešek.
Přejme týmu Uniserv Moto 82 mnoho štěstí, aby se co nejlépe popral s nástrahami dlouhých vytrvalostních klání, která v sezóně 2023 celou jeho sestavu čekají a jezdcům, aby získali co nejlepší umístění v cíli závodu.
Za aktuální fotografie děkujeme: Ivo „Dolfa“ Šipr (dolfapictures188)
Zdroj a foto: FIM EWC
Text a ilustrační foto: David Vychopeň / Motor MAX