Služba Pay to Park nově v Česku.

Škoda X: Nové centrum digitálních služeb a řešení mobility
› Služba Pay to Park nově v České republice
› Nová značka, nové zaměření: Škoda Auto DigiLab se mění na Škoda X
› Písmeno „X“ odkazuje na Exponential, Exploring, Expanding
› Škoda X bude zavádět a provozovat nové digitální služby pro uživatele vozů Škoda
› Cílem je také objevovat chytrá řešení pro testování, půjčování a dobíjení vozů
› Škoda X má v portfoliu služby: Pay to Fuel a Pay to Park, cestovní aplikaci Nabídky,
HoppyGo, Citymove, Charging Hub a DigiCert

Škoda Auto DigiLab je odteď Škoda X: pod touto novou značkou Škoda Auto výrazně posouvá digitalizaci svých produktů a služeb. Inovační centrum v Praze se více orientuje na zákazníka a bude řídit digitální služby pro značku Škoda. Písmeno „X“ v názvu znamená Exponential, Exploring, Expanding. Inovovaná  strategie vyhledávání nových technologií se zaměří na evropské start-upy a technologická centra. Škoda X od toho očekává rychlost, flexibilitu a vysokou efektivitu. Jako nová značka bude Škoda X podporovat hlavní činnost mateřské společnosti Škoda Auto a podporovat digitalizaci jejích produktů a služeb.

Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro prodej a marketing, říká: „Proměnou společnosti Škoda Auto DigiLab na Škoda X se dostáváme z převážně vývojového prostředí k využití nových technologií v každodenním životě. Škoda X bude jako nová značka samostatně provozovat nově vyvinuté digitální služby a pečlivě naslouchat našim zákazníkům. To nám umožní porozumět přáním klientů, reagovat na ně a poskytovat přesně ty služby, které potřebují.“

Z laboratoře do reálného světa implementace
Škoda Auto DigiLab byla dosud zaměřena především na vývoj nových služeb mobility. Její transformací do nové značky Škoda X se česká automobilka přesouvá z laboratoře do reálného světa implementace. Škoda X se zaměří především na zavádění nových digitálních služeb ve vozech Škoda. Automobilka tak reaguje na potřeby své cílové skupiny Contemporary Explorers a snaží se vyjít vstříc jejím požadavkům s výraznou orientací přímo
na zákazníky.

Cíl: zákazníci značky Škoda by měli mít možnost využívat digitální služby ke zvýšení hodnoty jejich produktu a k získání nových zážitků a zkušeností. Škoda X nabídne svým zákazníkům zcela nové služby, inteligentní technologie pro uživatele vozů i pro testování, půjčování nebo nabíjení. Škoda X podporuje mateřskou společnost v dalším rozvoji jejího zákaznicky orientovaného přístupu a posiluje tak hlavní činnost automobilky. Škoda X již provozuje služby: Pay to Fuel, Pay to Park, Offers, HoppyGo, Citymove, DigiCert a Charging Hub.

Novinka Pay to Fuel a nově v ČR: Pay to Park
Škoda uvádí do České republiky službu Pay to Park. Služba sama identifikuje použitou  arkovací zónu a automaticky zpracovává platbu za parkování přímo z infotainmentu vozu. Pokud se zákazník zdrží, může si snadno prodloužit dobu parkování pomocí aplikace MyŠkoda Essentials. Pay to Park a Pay to Fuel využívají k platebním transakcím kreditní kartu uloženou v infotainmentu.

Pay to Fuel je zcela nová služba, která se spouští v Německu, Dánsku a Lucembursku. Díky těmto službám mohou zákazníci provádět bezpečné bezhotovostní platby za parkování a tankování přímo z infotainmentu vozů Škoda.

Zcela nová služba Pay to Fuel
využívá systém GPS vozu ke zjištění polohy vozu Škoda během zastávky na tankování a jednoduše se zákazníka zeptá na číslo použitého čerpacího stojanu. Pay to Fuel pak automaticky provede platbu, aniž by zákazník musel chodit k pokladně. Pay to Park je k dispozici ve Skandinávii, Německu, Belgii, Rakousku, Švýcarsku a Itálii.
Nově: Česká republika,
Již brzy: Španělsko, Francie, Nizozemsko, Slovinsko, Maďarsko.
Pay to Fuel: pilotní provoz v Německu, Dánsku a Lucembursku.
Již brzy: Nizozemsko, Belgie, Rakousko, Švýcarsko.

 

Digitální certifikát
Digitální certifikát Škoda poskytuje zákazníkům komplexní přehled dat o jejich vozidle v rámci funkce Vzdálený přístup ve službě Care Connect, což se může hodit zejména v případě prodeje vozu. Údaje zahrnují identifikaci vozidla, technické parametry, aktuální počet najetých kilometrů, případný předplacený servis a prodloužení záruky a také servisní historii. Zákazníci se tak mohou kdykoli dostat k informacím o svém vozidle, aniž by museli navštívit prodejce a platit za každý vytvořený certifikát.

Digitální certifikát ukládá ujeté kilometry vozidla vždy každý týden od okamžiku aktivace Vzdáleného přístupu v rámci služby digitálního propojení s vozem Škoda Connect. Při prodeji ojetého automobilu zvyšuje digitální certifikát důvěru v nabízené vozidlo a tím i jeho prodejní hodnotu. Tato služba je dostupná na všech
evropských trzích.

Aplikace Nabídky
S aplikací Nabídky mohou zákazníci automobilky Škoda dostávat informace o výhodných nabídkách od partnerů. Tyto cílené návrhy se spouštějí na základě aktuální polohy, často používané trasy a dalších údajů o vozidle. Mezi partnery patří čerpací stanice, restaurační zařízení a obchody a na některých trzích i prodejci značky. Informace o nabídkách se zobrazují na palubní desce v informačním a zábavním systému vozidla.

Zákazník svou volbu potvrdí kliknutím nebo naskenováním QR kódu z displeje a poté obdrží čárový kód, který může uplatnit prostřednictvím e-mailu nebo aplikace MyŠkoda v mobilním telefonu. K dispozici v Německu, České republice, Rakousku, Polsku, Finsku, Slovensku, Velké Británii a Španělsku.

Již brzy: Itálie, Francie
HoppyGo
Služba sdílení vozů HoppyGo se v rámci Škoda X mění v komplexní platformu mobility, kterou mohou například využívat prodejci Škoda pro specifické testovací jízdy. Díky HoppyGo tak třeba mohou zákazníci před koupí elektromobilu získat přímou zkušenost s řízením vozu Škoda Enyaq iV.

K dispozici v České republice, na Slovensku a v Polsku.
Charging Hub
Zásobník energie je tvořen bateriovými moduly, které byly již dříve použity ve vozech Škoda Enyaq iV. Toto tzv. second life využití baterií je nejefektivnější formou recyklace, při níž se dá dokonale využít zbytková kapacita baterie a prodlužuje se její životní cyklus. Při skladování energie v Charging Hubu jsou kvalitní baterie méně namáhány než v autě a mohou tak bez problémů sloužit dalších 10 i více let. Skladování energie rovněž umožní rozvoj nabíjecí infrastruktury v místech, kde distribuční síť neposkytuje dost velkou kapacitu pro vybudování velkého množství nabíjecích bodů.