Sbírka historických tramvají a retrovozidel DPMB se rozrůstá.

DPMB dokončil opravu „Plecháče“. Historickou tramvaj bude nabízet především na oslavy a večírky

Oprava tramvaje 4MT je hotová. Vůz, který v minulosti po Brně jezdil s evidenčním číslem 4058 bude DPMB nabízet na soukromé jízdy. Vybaven je reproduktory, kávovarem nebo třeba lednicí. Vůz se veřejnosti poprvé ukázal při víkendové Dopravní nostalgii.

 

Sbírka historických tramvají a retrovozidel DPMB se i nadále rozrůstá. Aktuálně čítá šestnáct vozů. Nově do ní přibyla eventová tramvaj typu 4MT. Tento vůz bude celoročně k pronájmu. Lidé si jej můžou objednat na soukromé jízdy, oslavy, večírky či na netradiční firemní akce.

„Vnější vzhled vozu zůstal bez výrazných změn, zato interiér prošel kompletní proměnou. Červená látková křesílka byla nahrazena podélnými koženkovými lavicemi. Místo pevně umístěných stolů se použily odnímatelné s nerezovou konstrukcí.

Vůz je navíc nově vybaven lednicí, kávovarem nebo třeba monitory a reproduktory,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek. Do vozu, pro který je typická kovová karoserie, byla doplněna i madla. Nově je tak možné přepravovat i stojící cestující.

 

Vůz byl vyroben v roce 1954. Karoserii svařila Královopolská strojírna, elektrickou výzbroj dodala plzeňská Škodovka a kompletace proběhla v dílnách DPMB.

„V provozu s cestujícími byl vůz až do roku 1974. Do té doby měl také evidenční číslo 145. Následně dostal označení 4058 a dalších 20 let sloužil jako posunovací služební tramvaj v areálu ústředních dílen v Medlánkách.

Na rozdíl od ostatních služebních vozů však nebyl sešrotován, ale byl přestavěn na historickou salónní tramvaj, pro kterou se vžilo označení „kavárenská tramvaj“,“ doplnil Havránek.  Takto jezdil do konce roku 2019, kdy už nebylo možné jej s ohledem na technický stav provozovat.