Redakční test DS 4 Cross Rivoli 1,5 BlueHDi 130EAT8.

Test DS 4 Cross Rivoli 1,5 BlueHDi 130EAT8

Po vlajkové lodi značky – DS9, jsme měli šanci vyzkoušet DS4 Cross s dieselovým motorem a osmistupňovou automatizovanou převodovkou EAT8 ve výbavě Rivoli. Auto na první pohled nezapře příslušnost k módním SUV a vnějším designem zvýrazňuje sportovní vzhled a zaměření i na nezpevněné asfaltové cesty.

Tento dojem vytváří nejen nápis CROSS, ale hlavně černé plasty na bočních podbězích, předním i zadním nárazníku, které zde navíc doplňují prvky v barvě hliníku. Ostré boční prolisy, přechází do zádě vozu. Tam, stejně jako na přední mace nacházíme chromové lišty, jež zase připomínají příslušnost k eleganci značky DS. Charakteristické je denní LED svícení s jasným světelným podpisem, podobně jako zadní světlomety opět s kosočtverečným rastrem.

 

Stejně jako u DS9 zde máme zapuštěné kliky, které vystupují z karoserie sotva se s klíčkem v kapse přiblížíme k vozu a zajíždí při přesažení minimální rychlosti. Nastupování je poplatné SUV – příjemné z venku, ne už tak vystupování přes poněkud vyšší práh dveří.

Po otevření dveří a usednutí do sedadel zjistíme okamžitě, že interiér doznal značných změn a nutno říci, že k lepšímu. Pomineme-li nové provedení reproduktorů, a řady drobných úprav, zaujme nový volant, kam se přestěhovalo ovládání tempomatu (konečně!) a také nová „řadící páka“, tedy právě už ani náznak páky, ale jen zapuštěný volič jízdy na středovém tunelu s indikací směru jízdy a vedle něj volič režimů jízdy. Ergonomicky výborně vyřešeno.

Po pravé straně je pak rychlé ovládání hlasitosti či zapínání rádia – infotainmentu a vpředu přibyl nový touchpad pro dotykové ovládání některých funkcí, například rychlý pohyb v mapách navigace. Designéři se vyřádili rovněž v interiéru – dveřní výplně nemají klasické opěrky, ale jakési chlopně, které jsou však pohodlné a spodní kapsy pojmou i PET lahev a další předměty.

 

Další úložnou schránku máme mezi předními sedadly a vpředu na středové konzoli, jež je zároveň místem pro připojení USB, zapalovače a bezkontaktní dobíjení mobilního telefonu. Také velmi rafinované jsou výdechy ventilace a ovládání jejich nastavení ve středu přístrojové desky. Náš vůz měl také prosklenou a otevíratelnou střechu, vnitřní stropní clona byla mechanicky ovládaná.

Celé vnitřní čalounění je ze světlé látky, které prosvětluje vnitřní prostor, ovšem otázkou bude znečištění, zvláště u často používaných slunečních clon.

DS4 má celou řadu asistenčních systémů od adaptabilního tempomatu ovládaného na volantu, přes sledování jízdních pruhů, které vede vůz mezi čarami na silnici, aniž byste pár sekund nemuseli ovládat volant, až noční vidění rozeznávající živé překážky a přisvětlování zatáček. Přisvětlování za jízdy funguje pomocí spodních světel, při pomalém manévrováni se natáčí kužel hlavních světlometů dle natočení volantu.

Večer na vás kromě uvítacích světlometů posvítí také orientační světlo zpod zpětných zrcátek s projekcí symbolu DS na silnici. O bezpečnost se starají čtyři kamery na vozidle – vpředu, vzadu a ve zpětných zrcátkách, tedy 360 stupňové sledování dění okolo vozu spolu s senzory zajistí bezpečné parkování, pokud chcete i za pomoci automatického parkování.

 

Ovládání je sice poněkud krkolomné, ale zaparkujete skutečně bravurně ať do kolmého či podélného stání. Bezvadně funguje systém rozpoznávání dopravních značek, dešťový senzor i automatické přepínání světel. Slabinou je opět jen trochu větší zamlžování oken při vlhkém počasí.

Hlavní přístrojový panel před řidičem nabízí několik druhů zobrazení, vedlejší panel pak slouží k dotykovému ovládání infotainmentu, nastavení ventilace, ale také pro spuštění výukových videí pro ovládání vozidla a také elektronickému návodu k používání.

Jízda s novu DS4 je opravdovým požitkem a to jak na hladké silnici, tak na nerovnostech i v terénu. Vyzkoušeli jsme si i jízdu po stavbě, panelové cestě a tlumiče (samozřejmě jsme nejeli žádné rally) slušně pobíraly nerovnosti.

Motor má slušnou dynamiku a spotřeba paliva nás docela překvapila – blížila se udávané spotřebě, co se tak často nestává. S plnou nádrží jste tedy v závislosti na těžké noze na plynu či terénu najet přes 800 km.

 

 

Za nás tedy jednoznačně palec nahoru!

 

       
Motor: turbodiesel, 4 válce, 1.5 litru
Výkon: 96 kW (130 k) / 300 Nm
Převodovka: automatická, 8 stupňů  
Pohon: předních kol    
       
Délka 4400 mm  
Šířka (šířka vozu/šířka vozu se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky/včetně zpětných zrcátek) 1830/1866/2061 mm  
Výška (bez antény/s anténou) 1470/1490 mm  
Rozvor 2675 mm  
Přední převis 925 mm  
Zadní převis 800 mm  
Šířka v oblasti loktů na předních sedadlech 1472 mm  
Šířka v oblasti loktů na zadních sedadlech 1420 mm  
Délka kufru 830 mm  
Šířka kufru 1104 mm  
Vnitřní výška (pod kryt zavazadelníku/pod střechu) 533/730 mm  
Objem kufru (E-TENSE/spalovací verze) 390/430 l  

Pneumatiky:  MICHELIN 205/55 R 19

 

Jirka Fiala