Czech Samurajs team se v období nezávodění nenudí.

Dakar 2024 se blíží „mílovými kroky“ a Czech Samurajs tým bude opět u toho

Samotný start na Dakaru je tou pověstnou třešničkou na dortu, předchází mu řada jednání, příprav. logistiky. Nejinak tomu je v týmu Czech Samurajs, kde období „nezávodění“ představila Olga Roučková.

 

Určitě jsi od letošního dakarského cíle nezahálela. Jaké byly Tvoje sportovní aktivity?

„Letos jsem nestihla zahálet, trenérka mi hned po Dakaru nastavila jasný tréninkový plán zaměřený na triatlony. Do kterého mi hodila vidle operace žeber. Po které jsem musela pár měsíců rehabilitovat a odpočívat. Alespoň jsem se mohla věnovat technice. Jak na rally, tak na triatlon.

Povedl se mi návrat do tenisek a vyhrála jsem svůj úplně první Houmrův triatlon. Týden nato jsem doběhla druhá v duatlonu poblíž Mimoně. Triatlon mě pohltil natolik, že bych se mu chtěla věnovat naplno v příštích pár letech.“ 

 

Kterých motoristických soutěží jsi se letos třeba zúčastnila a které se Ti líbily nejvíc?

“V letošním roce jsme se zatím zúčastnili deseti rally pravidelnosti. Bohužel více závodů jsme díky stavbě Liazky a blížícímu se Dakaru nestihli. Nejhezčí letošní rally byla Veteran Rally Bohemia. Mladoboleslavské tratě byly opravdu krásné. Hodně nás bavily průjezdy v erzetách na kterých týden po nás jezdili „velký kluci“.

Opravdu mám velký respekt před ostrými závodníky! Bezesporu nádherná soutěž se zajímavými úkoly byl také Novobydžovský čtverec. Závody pro celou rodinu!”

 

Prioritou týmu Czech Samurajs týmu je stavba kamionu LIAZ. V jaké fázi je?

„Šasí nás zlobí víc, než jsme předpokládali. Se „šáskem“ se ještě natrápíme. Firma Malina Vrše úspěšně dokončila stavbu převodovky a nyní pracuje na motoru. Kabina je v procesu důkladné renovace.

Do konce září budou jednotlivé díly v dílnách SŠTŘ Nový Bydžov, kde budou probíhat další práce.“

 

Váš tým se oproti letošku obměnil. Kdo bude tvořit posádky a s jakými vozy se Dakaru 2024 zúčastní?

„Náš tým se rozrostl o posádku Báry Holické a Lucie Engové, které pojedou v čistě dámské posádce, a to v ikonické kachně Citroënu 2CV. Novinkou týmu je poskládání posádek do jednoho auta, kdy Suzuki Samurai zůstane na dílně a pojede jen Toyota Land Cruiser, kterou bude řídit Ondřej Martinec a na navigátorské sedadlo se posadím já“. 

 

Předpokládám, že pokračuje spolupráce se střední školou a učilištěm.

„Ano, ale změna bude i mezi mechaniky, kde s námi pojede nový žák ze Střední odborné školy v Novém Bydžově. Vyberou ho učitelé s panem ředitelem podle předvedených schopností a dovedností, a navážeme tak na první ročník našeho projektu Mechanic Academy.“ 

 

Jsi zřejmě v týmu osobou přes logistiku. Jaké kroky už máš směrem k Dakaru 2024 za sebou?

„Máme už do soutěže přijatá obě závodní auta. Povedlo se nám přihlásit doprovodný kamion Atego. Nyní jednáme se sponzory o náhradních dílech, zejména na Toyotu, které nám zaštítí generální partneři týmu – Autorozvody, Emil Frey ČR.

Součástí Dakaru jsou i jiné produkty, na které ještě čekáme od našich dalších partnerů – Zdravé lahve, Pivovar Kocour Varnsdorf, Geloren, Merch 53, Tba plasty, Prim, 3F vision. Všem za přízeň moc děkujeme.“

 

Představ blíže další týmovou posádku.

 

„Barbora Holická, řidička „kachny“ se k motorsportu se dostala před devíti lety, když jí bylo 26 let. Tento sport v její rodině ani blízkém okolí nebyl. A tvrdou prací, odříkáním, odhodláním a díky několika skvělým přátelům, usedla za závodní volant.

Za volantem získala mnoho ocenění, například i cenu Elišky Junkové. Navíc se podílí na akcích pořádaných týmem okolo Edy Patery. Lucii Engovou, navigátorku – nemusím snad ani představovat.

Taky je to „baba“, co motorsportu propadla. A to nejen díly bratrovi Tomášovi Engemu, doposud jedinému českému pilotovi F1, ale i díky tatínkovi, špičkovému závodníkovi.“

 

Už víš něco ze zákulisí o podobě trati Dakaru 2024?

„Tratě budou ze šedesáti procent nové. Kategorie Dakar Classic bude muset absolvovat všechny písečné etapy bez možnosti Chicken way. Můžeme se opět těšit na Empty Qarter, kde se oddělí zrno od plev.

Vyrazíme do kamenitých hor a na sto procent na nás bude čekat jedna maratonská etapa. Víc toho pro kategorii Classic pořadatelé zatím nezveřejnili.“

 

 

 

Pavel Vydra  

Foto: Archiv týmu, Petr Šedivý

One thought on “Czech Samurajs team se v období nezávodění nenudí.

Comments are closed.