Stellantis Pro One: ofenzíva užitkových vozidel k posílení vedoucího postavení skupiny na světovém trhu
- Divize užitkových vozidel, která generuje třetinu čistých příjmů skupiny Stellantis, významně přispěje k naplnění strategického plánu Dare Forward 2030. Díky této divizi skupina dosáhne příjmů ve výši 5 miliard EUR za online služby.
- Stellantis má nejkomplexnější nabídku na trhu s pěti značkami, pěti modelovými řadami lehkých užitkových vozů, deseti pick-upy a řešením mikromobility. 23. října Stellantis představí novou řadu užitkových vozů a později v průběhu roku nový Ram ProMaster EV.
- Skupina bude pokračovat v severoamerické ofenzívě: během dvou let budou na trh uvedeny čtyři elektrické pick-upy, včetně nového modelu Ram 1500 REV v roce 2024. Připravuje se také řešení na základě vodíkového pohonu.
- Skupina hodlá potvrdit vedoucí postavení v oblasti užitkových vozidel v Evropě s více než 40% podílem na trhu elektrických vozů (1. místo v Jižní Americe, 2. místo na Středním východě a v Africe a 3. místo v Severní Americe), a to prostřednictvím 20 000 specializovaných kontaktních míst pro zákazníky a globální výrobní základny ve 12 zemích.
- Stellantis vytváří mobilitu zítřka s druhou generací elektromobilů s větším dojezdem. Disponuje také technologií vodíkových palivových článků a komplexním ekosystémem konverze.
- Stellantis zintenzivní softwarovou ofenzívu: 100 % lehkých užitkových vozidel a pick-upů bude nabízet konektivní služby, a to už od konce roku 2023. Budou zavedeny také nové balíčky online služeb, jako je „preventivní údržba“ pro zajištění kontinuity provozu nebo „řízení úkolů“ a „eco-drive coaching“ pro optimalizaci efektivity.
- Skupina vyvíjí integrovaný digitální ekosystém pro specialisty na přestavby a systémy vybavení díky technologii „e-Power Take Off“, což umožní zkrátit výrobní lhůty propojením zákazníků, prodejců, odborníků na přestavby a výrobce.
Skupina Stellantis představila 18. října Pro One, novou strategickou ofenzívu, jejímž cílem je posílit pozici světového lídra v oblasti užitkových vozidel. Tato nová strategie zahrnuje firemní nabídky pěti ikonických značek skupiny Stellantis: Citroën, FIAT, Opel, Peugeot a Ram.
Zákazníci divize Stellantis Pro One budou mít moci využít tuto zastřešující globální aktivitu, která zahrnuje lehká užitková vozidla, pick-upy a řešení mikromobility, elektrifikované pohonné jednotky nové generace, ekosystém přestaveb a výbav, online technologie ve vozech a plně kooperativní přístup maximalizující efektivitu podnikání profesionálních zákazníků. Cílem je také snížení nákladů a zvýšení ziskovosti.
Divize užitkových vozidel nyní tvoří třetinu ročního čistého příjmu skupiny Stellantis s ročním prodejem 1,6 milionu vozů. Strategie Pro One pomůže dosáhnout cílů strategického plánu Dare Forward 2030, kterými jsou zdvojnásobení čistého obratu z užitkových vozů do roku 2030 ve srovnání s rokem 2021, dosažení 40% podílu prodeje elektromobilů (BEV) a generování příjmů ze služeb ve výši 5 miliard EUR.
V rámci spuštění Stellantis Pro One bude představena nová řada užitkových vozidel jednotlivých značek s bezemisními motory druhé generace, unikátním vodíkovým řešením, plnou konektivitou a nejmodernějšími autonomními asistenčními systémy.
Současně bude nabídka produktů v Severní Americe rozšířena o několik elektrických lehkých užitkových vozidel a pick-upů, včetně modelů Ram ProMaster EV a Ram 1500 REV 2025.
„Spouštíme Pro One, abychom plně využili našeho vedoucího postavení v segmentu užitkových vozů. Naší strategií je: jeden koncept – pět značek – jedna síla, přičemž tento segment představuje třetinu čistého příjmu skupiny Stellantis,“ uvedl Jean-Philippe Imparato, ředitel obchodní jednotky užitkových vozidel skupiny Stellantis.
„Vzhledem k tomu, že očekávání zákazníků jsou stále náročnější a rozmanitější, jsme zde, abychom na každou specifickou potřebu reagovali specializovaným řešením. Naším cílem je stát po boku našim zákazníkům po celém světě a nabízet jim produkty a služby, které jim pomohou uspět.“
Strategie Stellantis Pro One, kterou sdílejí naše jednotlivé značky, se opírá o šest pilířů:
- Nejkomplexnější nabídka na trhu s lehkými užitkovými vozy, pick-upy a řešeními mikromobility.
- Trvalé vedoucí postavení v oblasti bezemisní mobility s doplňkovými řešeními, jako je například vodík. U elektromobilů druhé generace dojezd na úrovni spalovacích motorů.
- Jednotná zákaznická zkušenost šitá na míru, s více než 20 000 specializovanými kontaktními místy po celém světě; kompletní nabíjecí ekosystém, který nabízí program Free2move Charge pro přizpůsobené a transparentní nabíjení a správu elektrické energie kdekoli a jakýmkoli způsobem, včetně hardwaru, softwaru, instalace a služeb, a konkurenceschopné nabídky financování prostřednictvím Stellantis Financial Services.
- Nový digitální ekosystém věnovaný realizátorům přestaveb a úprav vozů, který zkracuje dodací lhůty.
- 100% online služby: všechna lehká užitková vozidla a pick-upy budou do konce roku 2023 vybavena službami konektivity a aktivace se softwarově řízenými funkcemi.
- Přítomnost po celém světě s 15 závody na výrobu užitkových vozidel v Evropě, Severní Americe, Jižní Americe, na Blízkém východě a v Africe, které pomohou splnit ambice skupiny.
Stellantis je v současné době lídrem v prodeji užitkových vozidel Evropě s 31% podílem na trhu a v Jižní Americe s 28% podílem. Na Blízkém východě a v Africe je skupina na druhém místě v prodeji a v Severní Americe na třetím místě. S řadou plně elektrifikovaných lehkých užitkových vozidel, která jsou k dispozici od roku 2021, je Stellantis nesporným lídrem v oblasti elektrických lehkých užitkových vozidel v Evropě s tržním podílem přes 40 % a zároveň průkopníkem v oblasti vodíkových technologií a alternativních paliv.
Strategie Stellantis Pro One rovněž zavádí program retrofitů se společností Qinomic, který s pomocí divize cirkulární ekonomiky Stellantisu zajišťuje prodloužení životnosti stávajících vozových parků dodávek se spalovacími motory pomocí spolehlivého a cenově dostupného řešení přestavby na elektrický pohon.
Skupina Stellantis, která má po celém světě více než 20 000 kontaktních míst, buduje dlouhodobý vztah se svými zákazníky prostřednictvím specializovaných prodejních a servisních poradců. Komplexní přístup Pro One umožňuje produktovým specialistům a poradcům značky pomáhat profesionálním zákazníkům s výběrem vozidla, konfigurací výbavy a služeb, které jsou pro jejich podnikání nejvhodnější. Stellantis tak může nabídnout obchodní řešení šité na míru očekáváním, možnostem a profesi zákazníka.
Stellantis reaguje na nové trendy na trhu a chystá se nabídnout novou sériovou verzi velkého dodávkového vozu s výbavou a funkcemi určenými pro zvýšení efektivity práce řidiče, včetně zadních posuvných dveří a zasouvacích dveří.
Stellantis se opírá o 400 stávajících partnerů ve 34 zemích a spojuje specialisty na přestavby a systémy vybavení, kteří se podílejí na úpravách až u 50 % prodaných užitkových vozidel Stellantis. Komunikuje se zákazníky, prodejci a výrobci prostřednictvím společné digitální komunikace, která zkracuje výrobní a dodací lhůty.
Tento přístup poskytuje specialistům na přestavby a systémy výbavy sdílený přístup k plně digitálnímu ekosystému. Budou tak moci využívat výhod nového řešení přestaveb na elektrický pohon „e-Power Take Off“ (ePTO), které využívá již instalované baterie k výrobě elektřiny namísto přidávání dalších baterií.
Stellantis, který si pro jednu ze sedmi divizí uvedených ve strategickém plánu Dare Forward 2030 stanovil cíl prodeje služeb ve výši 5 miliard EUR, bude do konce roku 2023 nabízet 100 % nových lehkých užitkových vozidel a pick-upů s online připojením, přičemž od roku 2026 bude možné provádět aktualizace „over-the-air“.
Díky těmto novým možnostem a funkcím konektivity bude možné nabízet nové balíčky služeb zaměřených na kontinuitu a efektivitu podnikání, přičemž konečným cílem je zkrátit prostoje vozového parku a snížit provozní náklady. Tyto balíčky budou zahrnovat služby, jako je digitální sledování údržby, koučování ekologické jízdy, software pro správu úkolů a nabíjení s cílem optimalizace vozového parku a komunikace s řidiči v reálném čase.
„Hlavním cílem projektu Pro One a jeho 360stupňového komplexního přístupu zaměřeného na zákazníka je obnova celé řady užitkových vozů Stellantis pomocí elektrických řešení druhé generace, stejně jako elektrifikace čtyř pick-upů od roku 2024. Naší ambicí je posílit na mezinárodní úrovni naši vedoucí pozici v segmentu užitkových vozů,“ uvedl Xavier Peugeot, senior viceprezident obchodní jednotky užitkových vozů skupiny Stellantis.
# # #
Stellantis
Stellantis (NYSE / MTA / Euronext Paris: STLA) je jedním z předních světových výrobců automobilů a poskytovatelů mobility. Naše značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move a Leasys jsou ikonické a nesou v sobě bohatou historii. Jejich inovativní produkty a služby jsou prodchnuty vášní vizionářů, kteří je založili, i nadšením dnešních zákazníků.
Díky naší rozmanitosti jsme lídrem v oblasti mobility zítřka. Stellantis usiluje o to být nejlepší, nikoliv největší společností v oblasti udržitelných technologií mobility a zároveň vytvářet ještě větší přidanou hodnotu pro všechny zúčastněné strany a komunity, v nichž působí. Více informací www.stellantis.com/fr