FIA ETRC : Evropské trucky plánují vodíkovou budoucnost.

Goodyear FIA ETRC se ujímá dalšího vedení v udržitelném motorsportu s Hydrogen Workshop v Paříži

GOODYEAR FIA ETRC PŘEBÍRÁ DALŠÍ VEDENÍ V UDRŽITELNÝCH MOTORSPORTECH S VODÍKOVOU DÍLNOU V PAŘÍŽI

Goodyear FIA European Truck Racing Championship (ETRC) upevnil svůj závazek ke špičkovým technologiím a udržitelnosti tím, že se ujal vedení v tématu vodíku v motorsportu. Během workshopu v Paříži, který se konal minulý týden ve spolupráci s FIA, se sešlo 46 zástupců průmyslu včetně výrobců, dodavatelů energií, dodavatelů komponentů a odborníků na letecké inženýrství k otevřené a produktivní diskusi na téma vodíku.

Workshop navázal na fórum o udržitelnosti se zástupci průmyslu, které se konalo počátkem letošního roku na Nürburgringském kole šampionátu. Vodíkový workshop představuje významný krok vpřed v podpoře udržitelnosti v rámci komunity závodů kamionů.

 

„Naším posláním je zřídit Goodyear FIA ETRC jako prominentní platformu pro podporu udržitelných postupů a špičkových technologií,“ uvedl Georg Fuchs, výkonný ředitel ETRA.

Cílem workshopu bylo dosáhnout několika cílů, včetně posouzení současného stavu předpisů FIA, průmyslových komponentů a technologických trendů souvisejících s vodíkem ve využívání silnic a motorsportu. Diskutovalo se o kladech a záporech různých technologií a byly prezentovány probíhající projekty v oboru.

Jedním z klíčových cílů bylo shromáždit poznatky o přizpůsobení závodních předpisů pro nákladní automobily jedinečným požadavkům vozidel na vodíkový pohon, zejména pokud jde o skladovací systémy a postupy doplňování paliva. Příspěvek široké škály odborníků z oboru významně přispěje k utváření technických předpisů H2 pro závody kamionů.

 

Jako konkrétní další krok byla vytvořena specializovaná pracovní skupina pro vodík, v jejímž čele stojí Goodyear FIA ETRC, s cílem dále prozkoumat a realizovat iniciativy související s vodíkem v závodech nákladních automobilů.

Goodyear FIA ETRC se zapsala do historie jako vůbec první série motorsportu, která v roce 2021 úspěšně přešla na 100% udržitelné palivo. V červenci letošního roku byl na kole Seriálu Nürburgring představen první plně elektrický závodní kamion na světě postavený týmem Hahn Racing.

„Šampionát je otevřen jakékoli technologii a vodík by mohl být v budoucnu dalším udržitelným řešením na závodní síti kamionů,“ uvedl Fuchs. „Vodíkový workshop, který získal velmi pozitivní zpětnou vazbu od všech našich účastníků, byl důležitým prvním krokem k pochopení více vodíkové technologie a prozkoumání jejího možného uplatnění v naší sérii.“

 

 

 

 

 

ETRA Media

www.fiaetrc.com