Příprava vysokorychlostních tratí bude pokračovat

STAVEBNÍ BOOM NA ČESKÉ ŽELEZNICI BUDE POKRAČOVAT V ROCE 2024

Rekonstrukce velkých stanic, zahájení tří desítek nových staveb, další postup v projektování vysokorychlostních tratí. O tom bude nadcházející rok na naší železnici. Správa železnic bude v příštím roce disponovat rozpočtem ve výši 57,5 miliardy korun.

👉 Už krátce po Novém roce zahájíme klíčové stavby v pražském železničním uzlu, které přinesou výrazně vyšší komfort cestování včetně pohodlného přestupu na další druhy dopravy. Svoji podobu zcela změní Masarykovo a smíchovské nádraží, stejně jako frekventovaná stanice v brněnském Králově Poli.

👉 Kromě výše uvedených staveb začne rovněž rekonstrukce koridorového úseku z Lipníka nad Bečvou do Drahotuší. Na západě Čech přejde do fáze realizace výstavba nové trati z Plzně do Stodu a modernizace stávající trati mezi Plzní, Nýřany a Chotěšovem.

Dále odstartuje celková rekonstrukce hlavního nádraží v Hradci Králové, ve východních Čechách bude důležitou akcí i elektrizace a rekonstrukce trati z Týniště nad Orlicí do Solnice. Stavební práce čekají úsek podkrušnohorské magistrály mezi Kyjicemi a Chomutovem. Celkovou renovací projdou nádraží v Chrastavě a Hrádku nad Nisou na Liberecku.

 

👉 Na Vysočině se naplno rozběhnou práce ve Vlkově u Tišnova a návazném úseku do Křižanova a také mezi Přibyslaví a Pohledem. Ve stejném regionu zahájíme modernizaci stanice Jihlava město, která se v budoucnu stane i terminálem vysokorychlostních vlaků. Na Moravě je třeba zmínit přestavbu stanice Kyjov a úseku mezi brněnskými Židenicemi a Černovicemi.

👉 Na začátku příštího roku také dokončíme velké rekonstrukce hned několika nejvýznamnějších nádražních budov.🏛 Hotová bude renovace interiérů historické Fantovy budovy na hlavním nádraží v Praze, stejně tak skončí práce v Českých Budějovicích a Plzni. Naplno se naopak rozběhne obnova dalšího památkově chráněného objektu, a to na hlavním nádraží v Pardubicích.

👉 Příprava vysokorychlostních tratí🚅 bude také pokračovat rychlým tempem kupředu. Z plánovaného počtu 700 km se v současnosti projektuje už plná polovina budoucí sítě. V příštím roce se pak počítá se zahájením projektové přípravy u dalších více než 100 km vysokorychlostních tratí.

 

 

 

 

 

MD