Martin Macík a jeho posádka mají další etapové vítězství a celkově dál vedou.

Macík neubral tempo ani v sedmé etapě
Po volném dnu v Rijádu se Dakar opět rozjel naplno. V sedmé etapě čekal na posádku MM Technology rozmanitý terén na trase dlouhé 482 km. Se západem slunce si Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda dojeli pro další etapové vítězství a v celkovém pořadí drží první příčku.

Čenda dostal zabrat

Dnešní etapa patřila se svou délkou 482 km bez přejezdu k letošním nejdelším. Na Čendovi se ale ani tak nepodepsaly najeté kilometry jako terén, kterým trasa vedla. Zakusil dnes křoviska, kamení i písečné duny, takže do cíle dorazil s poškozenou pneumatikou a rozbitým sklem. „Čenda dostal dneska extrémně zabrat, hlavně ze začátku.

 

Přejeli jsme s ním kamení i písek, proletěli křoví, takže jsem rád, že vydržel až do konce. Hlavně gumy, z toho jsem měl trochu obavu. Okno a gumy vyměníme, naleštíme ho a bude jako novej.“, shrnuje technický stav kamionu mechanik David Švanda.

Navigačně zatím nejnáročnější etapa

První kilometry v oblasti kolem Rijádu se nesly ve znamení náročného kamenitého terénu, ve kterém se drželo několik posádek těsně za sebou. To ztěžovalo navigaci, stejně jako množství odboček, které nebyly součástí plánované trasy.

„Vzhledem k tomu, kolik nás jelo pohromadě, jsme to krájeli a musel jsem se rychle orientovat. Bylo tam pár navigátorských tríčků, takže v první půlce jsme občas nějaký bod chvilku hledali. Ten nejdůležitější, který bylo potřeba trefit asi 60 km před cílem, jsme ale dali s přehledem, takže za mě dnes spokojenost.“, popisuje průběh etapy z navigátorského hlediska František Tomášek.

 

Oranžová posádka udržela vedení

I když to v první polovině etapy vypadalo, že Čenda s posádkou nejedou úplně dle plánu, vše se obrátilo k lepšímu na posledních 100 km. Tovární kamion MM Technology našel své ideální tempo a Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda si tak připsali další etapové vítězství.

„Upřímně jsem rád, že máme tuhle etapu za sebou, i když byla hezká. Nejdřív mi ale vůbec nesedla. Náročný terén se spoustou odboček, ve kterém jedete s dalšími kamiony, pak ještě 100 km v dunách. Dojížděli jsme se západem slunce, takže to vyšlo jen tak tak a těší mě, že jsme si nakonec udrželi vedení jak v etapě, tak celkově.“, svěřuje se v cíli pilot Martin Macík Jr.

 

Bude se opakovat loňské peklo?

Zítřejší etapa zavede závodníky z Al Duwadimi do oblasti Ha’il, kde si loni posádky zažily opravdové peklo. Počítat mohou s kamenitým a místy hornatým terénem, který střídají planiny, na kterých se může za určitých podmínek objevit i řeka.

Na trase dlouhé 458 km tak čeká nejen na Čendu s posádkou mnoho nástrah.

 

c