Dakarský zpravodaj 14 Czech Samurajs týmu
Dnešní etapa byla hlášená jako nejdelší z celého Dakar Classic
„Po sedmé etapě si citroën vyžádal větší zásah do pohonné jednotky a výměnu další, již třetí převodovky. Došlo také k výměně pátého silentbloku převodovky. Dále bylo nutné zavařit výfuk. Doprovodný tým pilně pracoval do čtvrt na čtyři ráno. Osmá etapa měřila 260 km a 452 kilometrů bylo speciálek.
A tak i přesun pro doprovody opravdu bolel. Absence spánku je pro mechaniky takřka denním chlebem, ale je to čím dál tím víc únavné“, svěřil se šéfmechanik Tomáš Neruda.
Tentokrát se dakarský konvoj přesunul do Hailu. Hail je fascinující město v Saúdské Arábii, které nabízí jedinečný mix tradice a moderního života. Nachází se na severozápadě země a je obklopen pouští. Jeho historické centrum se může pochlubit impozantními pevnostmi, mešitami a tradiční architekturou. Hornaté krajiny severní části Saúdské Arábie jistě přispějí ke kontrastům dakarské trasy.
„Holky do depa přijely opravdu unavené, dnes to byl pro ně hodně tvrdý den. Ale máme je v cíli a zítra nastupují už do deváté etapy. Jsou to opravdu velké bojovnice“, chválí Báru a Lucii Ollie Roučková.
Zítra na Czech Samruajs tým čeká trasa z Hailu do Aluly. Trať přejezdů měří 308 kilometrů, speciální měřené úseky pak 295 km.
„Málokterý z předních závodníků, pokud vůbec nějaký, si stihne užít nádherné výhledy z etapy, protože náročná jízda je psychicky dostane ař na okraj námahy. Start speciálky chvíli působí dojmem rychlé etapy, ale účastníci jsou této myšlenky brzy zbaveni.
Zde jsou stopy více cítit než vidět, takže navigace je o mnoho složitější než v písku. Sebedůvěra je tady důležitá jako dovednost najít správné tempo při závodění na skalnatých plošinách,“ přibližuje charakter probíhajících etap Ollie.
Po osmačtyřiceti hodinách jen pět hodin spánku
I takový může být příjezd na Rally Dakar Classic. Organizátoři pro účastníky z celého světa připravili předzávodní bivak v Al Alula. V tomto regionu se Dakar konal vůbec poprvé v roce 2020. Neskutečná krajina se snoubí s tíhou historie a prvkem tajemna v neobyčejný zážitek a výzvu k rozjímání.
„Tým Czech Samurais však nemá čas ponořit se do neopakovatelné atmosféry tisíce let starých archeologických nalezišť v blízkosti majestátních chrámů postavených Nabatejci. Tým se pomalu přepíná do závodního módu.
Ale ještě než Samurajové vpustí soutěžního Citroëna do náročného prologu, mechaniky čekají drobné kosmetické dodělávky – výměna čelního skla, obměna držáků navigačních přístrojů a řada dalších drobností, které pomůžou dámské posádce Báry a Lucie, aby vstoupily zdárně do svého premiérového Dakaru,“ přibližuje nejčerstvější počínání Ollie Roučková.
„Po pouhých pěti hodinách spánku, jsme prošli obvyklým předzávodním kolečkem, kde jsme vyzvedli trippy (navigační systém) a iritrack (satelitní systém pro zvýšení bezpečnosti dakarské rally). Po montáži do aut a následné kontrole, mechanici a novináři týmu prošli nezbytnou akreditací.
Báru s Lucií čekají přejímky a finální verifikace až ve středu. Kromě toho, že dnes mechanici rozbalili zázemí, tak se pustili do „dodělávky“ aut. Do přípravných prací se samozřejmě zapojil i student Mechanic Academy Jan Pavlík.
U Citroënu je to konkrétně přenastavení držáků na trippy, protože je momentálně přidělaný moc nízko a nemá dostatečný signál. Takže to prohodí mezi sebou s tripmasterem. A výměna čelního skla.
Všichni se těšíme na zítřek, kdy nás čeká tréninkový den. A snad už konečně ochutnáme pravý Dakarský terén,“ dodává z Alu La Start kempu šéf doprovodného týmu Jakub Fára.
Další zprávy, třeba i z testů a nastavení soutěžního vozu Citroën 2 CV, se dozvíte s zase zítra.
Ollie Roučková