Czech Samurajs bilancuje po letošním Dakar Classic 2024.

Dakar Classic 2024 je za námi, ať žije Dakar Classic 2025

„Našla jsem si chvíli na zamyšlení nad zvláštním milníkem. Byly to pro nás okamžiky, které budou mít navždy zvláštní místo v našich srdcích. Poprvé jsme pronajali doprovodný kamion s týmem na Dakar Classic. Sami jsme díky nepřízni osudu nemohli být letos součástí samotného závodu.

Naše Samurajská stopa z Dakaru ale nezmizela a my jsme tak mohli aspoň pomocí a myšlenkami na dálku navázat na započatou tradici týmu Czech Samurajs,“ ohlíží se za letošní účastí týmu Czech Samurajs jeho majitelka Olga Roučková a dodává: „Postavili jsme se čelem k tomuto náročnému úkolu a dokázali jsme mnohem víc, než jsme si vůbec uměli představit.

 

Naše úsilí se vyplatilo, nejen z hlediska mediálního pokrytí, ale také v šíření povědomí o neuvěřitelném projektu, kterým je Mechanic Academy ve spolupráci se Střední školou technickou a řemeslnou v Novém Bydžově.“

Dakar Classic 2024 byla náročná cesta, fyzicky i emocionálně. Dá se říct, že tento ročník patřil k nejnáročnějším za posledních pár let. Technika i jezdci trpěli v náročných etapách, etapy se nerušily, závodilo se opravdu každý den naplno.

Posunulo nás to k našim limitům a prověřilo naši odolnost. Přesto jsme uprostřed obtíží našli sílu v jednotě a odhodlání. Vzájemně jsme se podporovali na každém kroku, a to je opravdu něco výjimečného. Když se ohlédnu zpět, jsem pyšná na celý tým, jak fungoval.

 

Jak kluci mechanici táhli za jeden provaz, jak mediální vůz přinášel nejčerstvější informace, ale hlavně Bára Holická s Lucií Engovou udělaly opravdu pěkný výsledek a dovezly vůbec první Kachnu – Citroën 2 CV do cíle Dakaru Classic.“

V minulosti bylo již čtrnáct neúspěšných pokusů. Bára s Luckou bojovaly každý den, nejezdily po silnicích, ale závodily doslova o každou vteřinu v setinové soutěži s různými jízdními průměry. Bylo to závodění v náročném terénu, trať byla postavena podle nejpřísnějších parametrů, jako když Dakar začínal. Jedná se o návrat ke kořenům nejnáročnější rally světa a všichni, co bojovali každý den v etapách s oldtimery, se stali vlastně vítězi.

„Tato zkušenost nás naučila síle, vytrvalosti, důležitosti týmové práce a kráse jít za svými sny. Ukázalo se, že i přes nepřízeň osudu můžeme být součástí tak velkého kolosu jako je Rally Dakar – Dakar Classic. Nyní víme, že umíme vytvořit špičkové zázemí pro naše zákazníky, a že jsme schopni jejich cestu mapovat od prvních krůčků.

 

Už nyní začínáme s přípravami na ročník 2025. Hledáme nové zákazníky, kteří by se s námi chtěli zúčastnit jako závodníci se svými auty, nebo s našimi auty, které připravíme a pronajmeme. A nebo jako součást třeba  týmu fotografů,“nastiňuje budoucí plány Czech Samurajs týmu Olga Roučková. 

„Moc bych chtěla poděkovat našim sponzorům, mezi ně především patří Autorozvody.cz, Emil Frey Cz, ale také další – Doprovody Verner, X7seven, Named Sport, TBA Plast, Prim, Hecht, Merch53, Geloren. Dále partnerům, kteří nám umožnili zrealizovat projekt Mechanic Academy.

I našim fanouškům, kteří byli po dobu celé dálkové soutěže neskuteční. A také hlavně rodinám a celému týmu,“ uzavírá ohlédnutí za letošním ročníkem Ollie.

„Je nutné rovněž ocenit výkon šefkonstruktéra Tomáše Nerudy. Příprava závodních aut na Dakar Classic je hodně náročná.  A to zejména když stavíte absolutní unikát.  Dakar Classic je hodně o připravenosti závodní techniky. A Tomáš Citroën 2 CV zvládl svoji práci na maximum. Auto bylo špičkově připravené!“

 

 

Současnou prioritou Olgy Roučkové je nyní fyzický trénink pro další sportovní aktivity. O víkendu se zúčastnila krosového závodu v Poříčanech, kde obsadila ve své kategorii třetí místo. V dohledné době Olga Roučková představí další sportovní program, který plánuje pro sebe i tým, zejména v posádce s Ondřejem Martincem.

A nebudou chybět ani další informace ohledně pokračování renovace kamionu LIAZ pro start v Rally Dakar Classic. Nebo také, zda bude pokračovat projekt Mechanic Academy.

 

 

Foto týmu: Zbyněk Hozák

Ollie Roučková