Nové české kompaktní SUV pro indický trh.

Škoda Auto představí zcela nové kompaktní SUV pro indický trh

› Nový model dokládá důležitost indického trhu pro společnost Škoda Auto a vůz přispěje rovněž k rozvoji strategie internacionalizace
› Kompaktní SUV vycházející z platformy MQB-A0-IN vyjede na indické silnice v první polovině roku 2025 › SUV s délkou pod 4 metry využívá zvýhodnění, což zákazníkům zajistí příznivou cenu
› Nové kompaktní SUV podpoří prodejní cíl značky Škoda pro Indii: dodávat od roku 2026 tamním zákazníkům 100 000 vozů ročně

› Název nového vozu vzejde z ankety mezi zákazníky a příznivci značky na tamním trhu

 Jako další krok k významnému posílení prodejních aktivit v Indii oznámila společnost Škoda Auto uvedení zcela nového kompaktního SUV, které doplní stávající modely Slavia a Kushaq. Důležitý chystaný model pro oblíbený segment kompaktních vozů – vyvinutý i vyrobený v Indii – upevní pozici společnosti Škoda Auto na tomto trhu a dále urychlí její strategii internacionalizace. SUV s délkou pod 4 metry bude mít premiéru v Indii v první polovině roku 2025.

Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Indie je pro globální růst společnosti Škoda Auto klíčová, a to jak z hlediska velikosti samotného trhu, tak z pohledu vývojové a výrobní základny pro naši expanzi na nové trhy včetně regionu ASEAN a na Blízký východ. Od roku 2021 jsme svá prodejní čísla v Indii více než zdvojnásobili a nyní podnikáme další krok k rozšíření řady modelů, které jsou určeny pro zákazníky v Indii i v dalších zemích.

Zcela nové kompaktní SUV, které dorazí na trh v roce 2025, vstoupí do velmi oblíbeného segmentu. Jsem přesvědčen, že rozšiřující se portfolio značky Škoda podpoří náš cíl zvýšit podíl koncernu Volkswagen na indickém trhu do roku 2030 na přibližně 5 procent.“

Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, upřesňuje: „Značka Škoda kráčí mílovými kroky i v celosvětovém měřítku. V roce 2023 jsme v porovnání s rokem 2022 rostli o 18,5 %. Indie je pro náš růst důležitým trhem. Nedávno jsme překonali hranici 100 000 prodaných vozů za uplynulé dva roky – a to díky lokálně vyvíjeným a vyráběným modelům Slavia a Kushaq.

Zcela novým kompaktním SUV posilujeme v Indii svoji pozici a zdůrazňujeme význam této země pro naše plány v oblasti internacionalizace. Společně s modely Kushaq a Kodiaq budeme mít v Indii k dispozici ještě
lepší portfolio vozů SUV, což je klíčový segment, který tvoří více než 50 % trhu.“

Piyush Arora, generální ředitel společnosti Škoda Auto Volkswagen India, dodává: „Po úspěchu modelů Slavia a Kushaq rozšíříme svůj záběr o zcela nové kompaktní SUV, které se zaměří na největší segment indického trhu. Naše pokročilé znalosti v oblasti výzkumu a vývoje v Indii nám již umožnily začlenit do výroby součástky a komponenty s vysokým podílem lokalizace.

S novým kompaktním SUV tuto strategii posouváme dále – a to systematickým rozvojem sítě místních dodavatelů schopných vyrábět díly světové úrovně i kvality za konkurenceschopné ceny. Naším cílem je aktivně se podílet na rozvoji místního automobilového trhu. I nadále se soustředíme na expanzi a další posílení širokého portfolia koncernových modelů v Indii.“

Kompaktní SUV pro nové cílové skupiny
Nový model se stane základem nabídky značky v Indii. Jeho cílem bude získávat nové skupiny zákazníků v nejdůležitějším segmentu kompaktních vozů. S délkou necelých 4 metrů má toto SUV možnost využít zvýhodnění, které je v Indii určeno právě pro automobily do 4 metrů. Společnost Škoda Auto se rozhodla aktivně zapojit zákazníky a příznivce do uvedení nového vozu tím, že spustila anketu pro výběr jeho názvu #NameYourSkoda.

Automobilka veřejnosti odhalila sedm obchodních označení, která pro tento účel registrovala, ale své zákazníky rovněž vyzývá, aby k pojmenování nového kompaktního SUV zasílali i své návrhy. Konečný název bude oficiálně oznámen v závěru tohoto roku.

Modelová řada na platformě MQB-A0-IN, vyvinutá a vyráběná v Indii, se rozšiřuje Nové kompaktní SUV bude třetím automobilem značky Škoda na platformě MQB-A0-IN. Díky tomu nabídne totožnou DNA značky Škoda projevující se špičkovou jízdní dynamikou a bezpečností – stejně jako tomu je i u dalších dvou lokálně vyvíjených a vyrobených modelů Slavia a Kushaq. Tento jednotný konstrukční základ byl společně vyvinut týmy v Indii a České republice se zaměřením na vysokou úroveň lokalizace, nízké provozní náklady a snadnou
výrobu.

Jedná se o první platformu, kterou společnost vyvinula mimo Evropu a která je navržena pro potřeby indického trhu. Zároveň umožňuje použití úsporných motorů a pokročilých bezpečnostních systémů specifických pro místní podmínky a také plnění nových a přísnějších indických bezpečnostních a emisních norem.

Platforma MQB-A0-IN již prokázala své přednosti v Indii i ve světě. Modely Kushaq a Slavia získaly v říjnu 2022 a v dubnu 2023 v nárazových testech Global NCAP plných 5 hvězd za ochranu dospělých i dětských pasažérů. V Indii se jednalo o první vozy, které byly takto  otestovány podle tehdy novějších a přísnějších zkušebních protokolů, a byly také první, kterézískaly 5 hvězd za hodnocení bezpečnosti dospělých i dětí.

Indie je zásadní součástí strategie internacionalizace společnosti Škoda Auto
Aktivity na indickém trhu hrají důležitou roli ve firemní strategii Next Level – Škoda Strategy 2030. Společnost si klade za cíl prodávat v Indii do roku 2026 ročně 100 000 vozů, stát se do roku 2030 nejprodávanější evropskou značkou a v rámci odpovědnosti za tento region dosáhnout pro všechny značky koncernu Volkswagen pětiprocentního podílu na trhu.

Škoda Auto významně rozšiřuje svou strategii internacionalizace a využívá synergií při exportu vozů vyrobených v Indii do regionu ASEAN a na Blízký východ.

ilustr foto

 

Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě; efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN;
v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq; v roce 2023 dodala zákazníkům celosvětově více než 866 000 vozů; je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců; jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
› zaměstnává celosvětově více než 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.

 

PR