Čtyřdílný seriál Historic soutěží pravidelnosti zahájil na Pecce

Seriál Historic odstartoval na Pecce

 Čtyřdílný seriál Historic soutěží pravidelnosti odstartoval 5. a 6. dubna na Pecce. Tým pořadatelů v čele s Evou Rejmonovou a Karlem Vodochodským připravili pěknou soutěž na trati dlouhé více jak 400 kilometrů se třinácti úseky pravidelnosti. Do kempu na Pecce se sjely třeba vozy značek Porsche, BMW, Wartburg, Mazda, Ford, Trabant, Fiat, Opel, Volvo a samozřejmě různé škodovky, převážně do roku výroby 1985.

V pátek se jela noční etapa, která zavedla posádky z Pecky do Borovnice, Studence, Levínské Olešnice nebo Nové Paky. V sobotu pak byly na programu dvě denní etapy a účastníci se podívali do Čisté, Studence, Martinic, Horní Branné, Jilemnice, odpoledne pak do okolí Lázní Bělohrad a Miletína. Některé pasáže byly orientačně náročné a o pořadí tradičně rozhodovala přesnost protnutí cílových fotobuněk, neboť se úseky měřily na desetiny vteřin.

 

Není bez zajímavosti, že vítězná posádka zvládla na třinácti úsecích rozdíl pouhých 3,5 sekundy (35 TB) a druhá posádka za nimi jela jen o tři desetiny hůře (38 TB). Třetí skončila pak o pouhou jednu vteřinu za vítězem (45 TB).

Do soutěže odstartovalo třicet dva dvojic, třicet z nich spatřilo v sobotním podvečeru cíl. Krátce po dojezdu posledního vozu proběhlo slavnostní vyhlášení. Do celkového pořadí získává body prvních sedmnáct posádek. Vedle party pořadatelů patří rovněž velké poděkování týmu zaměstnanců koupaliště a kempu Pecka, kde bylo špičkové zázemí, včetně bezfrontového občerstvení.

Další soutěží bude zanedlouho (3. a 4. května) nová soutěž v seriálu Historic Ralsko, která má centrum v letovisku v Hamru na Jezeře a pořadatelé určitě využijí řady úzkých silniček na Českolipsku, které donutí účastníky k důsledné orientaci pro zisk co nejlepšího umístění.

 

Celkové pořadí Historic Pecka 2024

 

  1. Lukáš Prošek – Tomáš Prošek – Ford Fiesta XR 2 – 35 TB
  2. Josef Filip – Petra Filipová – Innocenti Mini 1000 – 38 TB
  3. Miloš Kašpar – Marie Janák – Austin Mini 1275 GT – 45 TB
  4. Pavel Dušek – Vladimír Krejčiřík – Škoda 136 Favorit – 57 TB
  5. Daniel Mikulka – Miroslav Novotný – Wartburg 353 – 75 TB

 

 

 

Pavel Vydra

 

 

Foto: Michal Drábek