Scania Super vítězí v soutěži Green Truck 2024.

Zpátky na trůnu:  Scania Super vítězí v soutěži Green Truck 2024

Ke srovnávacímu testu Green Truck jsou každoročně zváni všichni výrobci nákladních vozidel v Evropě. Soutěž pořádají dva německé odborné časopisy s cílem vybrat nákladní vůz poskytující největší efektivitu v rámci dálkové přepravy. Až na drobný výpadek v roce 2023, kdy Scania skončila druhá, zvítězil výrobce ze Södertälje v sedmi z posledních osmi testů a získal titul „Green Truck“. Scania vyhrála celkem devět ze čtrnácti testů, které proběhly od začátku soutěže v roce 2011, což je úctyhodný výkon!

 

„Scania se v Evropě zapojuje do mnoha novinářských testů. V centru pozornosti u ocenění Green Truck Award však je oblast představující v našem odvětví naprosto zásadní požadavek: nabízet zákazníkům maximální efektivitu přepravy,“ říká Stefan Dorski, senior viceprezident a vedoucí divize Scania Trucks. „Náš pohonný řetězec Super byl představen v roce 2021 a přinesl na trh novou úroveň efektivity s 8% úsporou paliva, kterou nyní naši zákazníci využívají v každodenním provozu.“

Test „Green Truck“ každoročně organizují časopisy Trucker a VerkehrsRundschau. Poprvé to bylo v roce 2011 a od té doby se test konal již čtrnáctkrát. Scania dosud devětkrát (!) zvítězila, čtyřikrát obsadila druhé místo a jednou místo páté (hned v prvním ročníku). Není třeba dodávat, že žádná jiná značka se výsledkům společnosti Scania ani nepřibližuje.

 

„Ano, to páté místo – k tomu došlo dávno před tím, než jsem se ujal své pozice,“ říká s úsměvem Dorski. „Ale vážně, ve společnosti Scania jsme velmi hrdí a šťastní, že jsme znovu získali titul nejefektivnějšího nákladního vozidla pro dálkovou dopravu na světě. Nižší spotřeba paliva znamená, že naše nákladní auta významně přispívají ke snížení emisí CO2, protože světová doprava stále z velké části závisí na spalovacích motorech.“

Nejlepší nákladní vozidlo v testu se určuje na základě důmyslného vzorce, který zahrnuje všechny důležité aspekty efektivní a udržitelné dopravy: spotřebu paliva, průměrnou rychlost, množství použitého AdBlue a hmotnost auta (čím lehčí, tím lepší).

„Vítězství v soutěži Green Truck znamená mít nejlepší nabídku na trhu,“ říká Stefan Dorski, ředitel společnosti Scania Trucks. „Vůz jako vítězný model 460 R si může kdokoliv okamžitě objednat.“

Při bližším pohledu na reálná data použitá ve vzorci Green Truck vidíme, že výsledky společnosti Scania vynikají nad ostatní: na 100 km činí průměrný rozdíl ve spotřebě oproti druhému v pořadí 0,41 litru paliva. Vezmeme-li v úvahu, že dálkový nákladní automobil ujede ročně přibližně 150 000 km, je na tom Scania o více než 600 litrů ročně lépe než nejbližší konkurent.

Nákladní vůz Scania byl také s hmotností 7 040 kg nejlehčím vozidlem a dosáhl nejvyšší průměrné rychlosti – 79,70 km/h. Společnost Scania dále v květnu 2023 představila aktualizovanou verzi systému CCAP (tempomat s aktivní predikcí), což jí v testu pravděpodobně zajistilo rozhodující výhodu.

Vlastní testování probíhá na různých typech silnic (především však na dálnicích) v oblasti Mnichova. Na vše pečlivě dohlížejí organizátoři a pracovníci zúčastněných výrobců. Vždy se používá referenční vozidlo, které kompenzuje měnící se podmínky, jako je protivítr, déšť nebo teplota.

 

Scania je předním světovým poskytovatelem řešení v oblasti dopravy. Společně s našimi partnery a zákazníky se ubíráme směrem k udržitelnému systému dopravy. V roce 2022 jsme našim zákazníkům dodali 80 238 nákladních automobilů, 4 994 autobusů a také 13 400 průmyslových a lodních pohonných systémů.

Čisté tržby dosáhly více než 170 miliard SEK, ze kterých bylo více než 20 procent spojených s poskytováním služeb. Společnost Scania, která byla založena v roce 1891, aktuálně působí ve více než 100 zemích a zaměstnává téměř 57 000 lidí. Výzkum a vývoj se soustředí především ve Švédsku.

Výroba probíhá v Evropě a Latinské Americe, s regionálními produktovými centry v Africe a Asii. Scania je součástí TRATON GROUP. Více informací naleznete na: www.scania.cz.

 

PR