Foto-Story : WEC v Imole: Senna a Klemm tam měli kulatá jubilea…

Senna a Klemm měli kulatá jubilea…

Vytrvalostní závody se po dlouhé přestávce vrátily na trať u Bologne v Imole. Z pohledu organizátora se jistě jednalo o velký risk. Otázkou bylo, zda přijde dost diváků a jaká bude propagace médií – zvláště, když o stejný víkend startovala v Číně vše zastiňující F-Liberty.

Italové si ale nemuseli dělat starosti. Start továrních vozů Ferrari, Fuocova sobotní pole-position a především aktivity naprosto hvězdného Valentina Rossiho v podtřídě GT3 se postaraly o neuvěřitelně dobře zaplněné ochozy.

Autor odhaduje pro neděli přinejmenším 40.000 diváků. Pro fandy motorsportu je WEC skutečně velmi zajímavou alternativou na nejvyšší úrovni, jak má potrvdit i tato foto-dokumentace…

 

Text a foto: Roman Klemm

 

 Show Scuderie Ferrari trvala jen o něco více, než polovinu 6hodinového závodu…

 

Stál na den ve středu zájmu: sobotní poleman Antonio Fuoco

 

V neděli večer se ovšem smáli především tito dva borci: Kamuj Kobajaši a Mike Conway.

 

 Conwayova Toyota GR010 těsně před startem.

 

 Zkušení jezdci Toyoty těžili i z chybiček konkurence: zde je jedna v podání Calluma Ilotta v zatáčce Tosa.

 

 „Poloviční Ital“ Robert Kubica je v Imole neuvěřitelně pupulární – zvláště teď, když startuje za Ferrari.

 

WEC ohromuje neuvěřitelným počtem zúčastněných značek: Porsche před BMW a Toyotou.

 

 Obrubník Variante Alta se v kvalifikaci musel zneužít jako skokanský můstek…

 

Božský „Dottore“ Valentino Rossi umí i za volantem: dojel ve třídě GT3 výborný druhý!

 

Mezi vozy GT se prosadil WRT-BMW posádky Farfus, Gelael, Leung.

 

 Ženské trio Lamborgini-týmu Iron Dames. V překladu to pravděpodobně znamená „Ošklivky za volantem“.

 

Pořadatel WEC s sebou po světě vláčí i „ruské kolo“ – jen aby připoměl ducha Le Mans.

 

A-propos Le Mans: před svým domácím závodem jsou u Peugeotu velmi zle připraveni.

 

O nic lépe na tom není ani Alpine. Hezky nasvětlená box – rychlost ale Francouzům chybí.

 

„S přestupem k Fordovi do WEC jsem si moc neposloužil,“ to si asi myslí Dennis Olsen, minulý rok ještě špičkový jezdec DTM.

 

Výborně zaplněné tribuny v Imole daly pořadatelům za pravdu: WEC patří na evropské okruhy!

 

Zastoupeny byly všechny možné Fan-Cluby Ferrari a italských borců…

 

Někde v těchto místech praskla Sennovi před 30 lety tyč řízení…

 

 Těsně před startem zahalili startovní věž okruhu do transparentu na počest velkého Brazilského mistra.

 

 „Chlapci, já už jezdil ve Formuli 1, když vaši rodiče ještě nebyli na světě,“ vypráví Roger Penske mladým nadějím van der Lindemu a Campbellovi.

 

 Bylo sice hezkým nápadem oživit prastarou značku Isotta Fraschini, ve spolupráci s výrobcem šasi Duqueine ale Italové jezdí jen na chvostu pole Hypercarů.

 

 Tým Porsche-Huber  vzpoměl svého technika Gerharda Freundorfera, který před měsícem přišel o život při nešťastné nehodě v paddocku Spa-Francorchampsu.

 

 Okolí řeky Santerno již jen naznačuje, co se tu dělo před rokem a čeho je tento líný proud schopen…

 

 A jedna na konec: Před přesně 40 lety jsem právě z tohoto místa shlédl mou první Grand Prix v Imole. To se ještě jezdila šikana, jejíž zbytky jsou vidět vlevo dole – Variane Bassa…