Roger Penske, Valentino Rossi a Kimi Antonelli na WEC v Imole.

Roger Penske, Valentino Rossi a Kimi Antonelli se přišli podívat na WEC v Imole

První evropský závod šampionátu WEC v Imole si vedle zhruba 50.000 fandů nenechalo ujít také mnoho osobností sportu. Snad největší senzací pro pamětníky byla přítomnost 87letého giganta automobilového sport Rogera Penskeho.

Pro domácí fandy byl favoritem polobůh řídítek Valentino Rossi.  Po paddocku a v kokpitech jsem objevil ještě tato další „velké jména“…

 

Text a foto: Roman Klemm

 

 

 Že bych v Imole narazil na Rogera Penskeho, tuto po Enzovi Ferrarim největší ikónu motorsportu, to bylo jen mé zbožné přání. Ano, nasazuje zde dva tovární Porsche, o stejný víjend ale jely IndyCary v Long Beach a Imola přeci není Le Mans. Proto jsem vycházel z toho, že člověk v jeho věku štrapáce cesty do Evropy nepodstoupí. Penske je ale opravdu racer a přiletěl, což jen vyzvedává rostoucí důležitost WEC. Má potenciál brzy zatopit i nafoukané F-Liberty?

 

 „Pojď se mnou na snídani. Povím Ti, jak to v IndyCarech chodí,“ Roger Penske jistě dal René Rosinovi (Prema) před Italovým vstupem do amerického seriálu důležité tipy.

 

 Kolem „Dr. Rossiho“ byl celý víkend takový nával, že jsem se až k němu nedostal. Tak tedy alespoň obrázek za jízdy…

 

 Tento fanda investoval hodinu čekání – a stal se z něj hrdý majitel Rossiho autogramu.

 

 „Ne, v Monaco Historique letos na startu nebudu“, čestnou osobností podniku byl bývalý pilot F1 a 5násobný vítěz Le Mans, Emanulele Pirro.

 

Další rekordman z Le Mans: Tom Kristensen triumfoval v La Sarthe devětkrát!

 

Bývalý technik a konstruktér Minardi, Ferrari a Toro Rosso Gabriele Tredozi.

 

Architekt vítězství značky Audi v Le Mans: Dr. Wolfgang Ullrich.

 

Má na starosti Safety-Car WEC: ex-vítěz Le Mans a jezdec F1 Yannick Dalmas.

 

Poslal Hamiltona do penze u Ferrari: Za rok to už nebude tak jednoduché „pokecat“ s Kimim Antonellim.

 

 Mick Schumacher a jeho Alpina měli v neděli jen krátký závod.

 

 Našel po neslané-nemastné kariéře v F1 přeci jen kokpit Ferrari ve WEC: Antonio Giovinazzi.

 

Tento obrýlený pán čekající na výměnu jezdců, je někdejší benjamínek a šampion F1 Jenson Button.

 

Bývalý Charouzův jezdec F2 Callum Ilott jezdí vedle WEC i Indycary: „Je to opravdu stress, nemám ani 10 minut k vydechnutí.“

 

 V neděli dopoledne ještě hleděl pesimisticky, večer ale dovezl svou Toyotu k vítěztví: Kamuj Kobajaši.

 

 Alex Wurz neradí jen v F-Liberty, udržel si svou dobře dotovanou smlouvu s Toyotou i ve WEC.

 

Vlevo je pan Richard Mille, velký sponzor motorsportu, uprostřed Philippe Sinault zodpovědný (zatím) neúspěšné sezony Alpiny ve WEC.

 

 Z Rusa Roberta Shwarzmana je najednou Izraelec. Pořád ještě doufá v šanci v F-Liberty.

 

 „Už tady na to jen dohlížím“: tým bývalého špičkového pilota monopostů v ČSSR Jiřího Mičánka startoval v rámcové Lamborghini Trophy.

 

 Jméno zpěvačky  italské hymny mi bohužel není známo, její přednes ale byl skutečně strhující.

 

Je koordinátorem sportu Toyoty: Bývalý pilot F1, Kazuki Nakajima.

 

 Bratři Janišové pracují pro tým Porsche Timo Bernharda.

 

Tak jsem nadarmo doufal, že dá „Ukrajinská problematika“ alespoň na závodech pokoj…