Historic Vltava Rallye má za sebou jeden z nejsložitějších ročníků.

Smutnou a těžkou Vltavu vyhráli Štajf s Havelkovou

Historic Vltava Rallye má za sebou jeden z nejsložitějších a nejobtížnějších ročníků. V jejím cíli byli nejrychleji domácí jezdci Vojtěch Štajf a Veronika Havelková, kteří závodili s vozem Toyota Celica GT-For ST165. 

Už při pohledu na předpověď počasí před startem 32. Historic Vltava Rallye bylo zřejmé, že posádky, pořadatele ani diváky nečeká snadná soutěž. Na startu se setkaly posádky z celé Evropy i desítky domácích jezdců, početnost startovního pole se blížila rekordním počtům. Z páteční startovní rampy sjelo celkem 78 vozů, jejich posádky se poté v deštivém a chladném počasí vydaly na rychlostní zkoušky.

V úvodu se ujala vedení maďarská dvojice Tibor Érdi – István Kerék, která se silným Fordem Sierra RS Cosworth obhajovala loňské prvenství, v patách ale měla domácí duo Vojtěch Štajf – Veronika Havelková s Toyotou Celica GT-Four ST165 i italského vítěze Vltavy z let 2021-2 ´Zippa´, navigovaného Nicola Arenou v Audi Quattro.

 

Toto pořadí vydrželo až do páté rychlostní zkoušky, kde se Štajf s Havelkovou posunuli do čela, naopak maďarská dvojice druhý den ráno odstoupila pro technickou závadu. Náročné páteční povětrnostní podmínky přispěly k několika haváriím včetně jedné vážné, po níž byl rakouský jezdec Michael Putz transportován do nemocnice.

Ani v sobotu nepřestalo účastníky trápit aprílové počasí. Déšť v nižších a sněžení ve vyšších polohách opět soutěž zkomplikovaly, ranní průjezd nejvýše položenou kepelskou rychlostní zkouškou musel být zrušen především pro hrozbu pádu obtěžkaných stromů na vozovku, její odpolední podoba pak byla zkrácena.

Vedení v soutěži si po celý den udržovali Štajf s Havelkovou, zatímco ´Zippo´ s Arenou si především hlídali druhou příčku před výtečně jedoucí irskou posádkou Donagh Kelly – Rory Kennedy, která nedbala na handicap pouze jedné poháněné nápravy jejich BMW M3 a před dalšími soupeři postupně navyšovala náskok.

 

Takové bylo i pořadí v cíli, přičemž pochvalu zaslouží i další domácí dvojice Stanislav Budil – Petr Vejvoda, jež se svým BMW 2002ti premiérově vyhrála evropskou klasifikaci vozů první poloviny sedmdesátých let (tzv. kat. 2) a v konečném hodnocení mezinárodní soutěže obsadila sedmou příčku.

V národním šampionátu byli ještě o pár vteřin rychlejší Jiří Kašpar s Pavlem Adámkem, kteří se Škodou 130LR obsadili v MČR HA druhou příčku mezi Štajfem a Budilem.

Sobotní soutěžení a poté i vyhlašování vítězů zkalila informace o tragické nehodě při souběžném klání soudobých vozů, při kterém zahynula navigátorka Alena Krejčíková. Vedení soutěže vyjádřilo hlubokou soustrast pozůstalým, soutěž soudobých vozů byla předčasně ukončena.

 

PR