Na maďarském Balaton Parku odstartuje česká okruhová sezóna.

Vše nové. Mičánek Motorsport powered by Buggyra na Balaton Park odstartuje českou okruhovou sezónu

Nová sestava jezdců na úplně novém okruhu. V této „konfiguraci“ vyjede tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra do letošního středoevropského okruhového mistrovství FIA CEZ. Na okruhu Balaton Park se v barvách týmu představí Libor Dvořáček a Jakub Knoll.

Úřadující mistrovský tým třídy GTC plánuje nasadit dva vozy, týmové Lamborghini Huracán se představí ve sprintech i ve vytrvalostních závodech. „Libor Dvořáček nastoupí do sprintů, Jakub Knoll pojede vytrvalost. Jestli nasadíme druhé auto i do vytrvalostních závodů a v jaké posádce, se ještě rozhodneme,“ říká před úvodním podnikem sezóny manažer týmu Jiří Mičánek jr.

Oproti původním plánům do prvního podniku nevyjede posádka Kurt Wagner – Josef Záruba.

„Kurt bohužel musel doslova před pár dny absolvovat operaci, takže první podnik vynecháme,“ vysvětluje Jiří Mičánek.

O víkendu podle něj bude rozhodovat, jak rychle se jezdci adaptují na novou trať. Ta je totiž opravdu čerstvě otevřená, minimum jezdců na ní mohlo trénovat a dostupná není ani pro simulátory. „V podstatě jedeme na trať, o které nevíme kudy vede,“ říká Jiří Mičánek s úsměvem. „Podmínky pro všechny ale budou stejné.“

 

Ve čtvrtek tým absolvoval první testy na trati.

„Trať je docela technická, zároveň není moc dlouhá, takže se bude dát naučit rychle. Pro Lamborghini to není úplně ideální okruh, ale s tím jsme počítali,“ popisuje první dojmy Jakub Knoll. Kromě nové trati se pilot, který se do kokpitu týmového Huracánu vrátil po čtyřech letech, sžívá i s vozem, který má oproti Mercedesu AMG GT4, se kterým závodil poslední dva roky, jinou koncepci i mnohem vyšší výkon.

První kola na novém okruhu hodnotí pozitivně Libor Dvořáček. „Je to kombinace rychlých rovinek a technických pasáží, je tam hodně esíček. Bude potřeba se soustředit na hledání ideální stopy a brzdných bodů. Máme na to celý čtvrtek, takže budeme mít dost času se připravit,“ říká před závodním víkendem pilot, který do ESET Cup přestoupil z Lamborghini Super Trofeo, kde startoval posledních pět sezón s Kurtem Wagnerem.

Balaton Park Circuit měří 4 115 metrů, trať je široká 12 až 15 metrů a má 16 zatáček. Cílová rovinka měří 576 metrů. Jak napovídá název, stojí nedaleko Balatonského jezera na západě Maďarska.

Vrcholem letošní sezóny by měl být závod Mistrovství světa Superbike v srpnu.

 

Buggyra
PR