Závod Carboniacupu na automotodromu v Brně přilákal 120 jezců a vydařil se.

Sluníčko hostilo v Brně závod Zeknova Carboniacupu

Třetí dějství má na automotodromu v Brně za sebou seriál Zeknova Carboniacupu, který se i tentokrát odehrál ve velmi pěkném počasí a příjemné atmosféře jihomoravské metropole. Sponzorství závodního dne se ujala společnost Enigoo, a tak nesl den jméno Enigoo Racing Day.

Zeknova Carboniacup se tentokrát vydal do Brna a za přispění k uspořádání a pomoci teamu Šenkýř Motorsportu i s jejich přihlášenými 8 vozy se na startovním roštu sešlo celkem 120 vozů. Některé se sice na závodní dráze mnoho neohřály, ale i tak se účastníkům závodů tento závodní den líbil.

Závod skupiny a měl velmi početné pole účastníků, a tak opět musel být rozdělen na závod A a A+ podle výkonu motorů. V šestnáctistovkách si pro zlato dojel Jiří Mika na Citroenu Saxo, před Jiřím Čížkem se Škodou Fábia a Rakušanem Manfredem Fraisslem s Fiatem Ritmo Abarth. Klasifikaci A1.3 opanoval Petr Zelenka se Suzuki Swift.

 

Ital Riccardo Tarrabelli s Renaultem Clio pak s přehledem zvítězil ve dvoulitrech A2, když porazil druhého Jiřího Zemana na Hondě Type-R a Pavla Zemana s Mazdou RX8. Třílitrům A3 dominoval Walter Forster z Německa na voze BMW M3, před stejným vozem Olafa Hauesnera a bronzový podest obsadil Maďar Ivan Ivanov s dalším mnichovským speciálem.

Závod do 3500ccm si přivlastnil Ladislav Šmucr na BMW M3 GTR, když za jeho zády tentokrát zůstal Rakušan Christoph Drauch a Martin Toth s dalšími BMW M3.

Závodní den pokračoval závodem skupiny A+. Jízdu skupiny A5 vyhrál Rakušan Christian Drauch s Porsche 993, před Maďarem Gáborem Ponyiczkim s BMW E36 GTR a Tomášem Pavlem s Jaguárem XJS. Klasifikaci A6 mezi Škodami Octavia III RS ovládl David Císař, před Bedřichem Prokopem a Josefem Vágnerem.

 

V upravených dvoulitrech A7 dojel pro zlato Filip Schön s Pragou R1. A8 se pro závod v Brně změnila na Praga R1 Cup, kterému vládl Alex Tlustý, před Jiřím Rumlem a Romanem Vácou. Nabité skupině A9 více upravených aut nad 3500ccm si zasloužil zvítězit Adam Konopka s Lamborghini Huracane GT3, před svým otcem Miro Konopkou na stejném stroji a bronz odvezl Rakušan Michael Oliver na Porsche GT3 Cup.

Ve vložené třídě GT4 tentokrát zvítězil Rudolf Beňo s BMW M4 GT4, před Pavlem Sovičkou s Lotusem Emira GT4 a Francouzem J.M.Schuttrumpfem na dalším BMW M4 GT4.

Plno bylo v Brně i ve skupině B sériových cestovních aut. Jiří Bárta zajel nejlépe v B1 do 1600ccm na Citroenu C2, před Zdeňkem Matasem se Suzuki Swift.  Dvoulitrům B2 vládl v Brně Libor Šajner na Toyotě GT86, druhý dojel Michal Zimmer s Toyotou Altezza a bronz bral Miroslav Gajdoš s Mazdou RX8. Třílitrovým vozům kraloval v B3 Felix Hasenöhrl s Toyotou Yaris GR, před Milanem Zubatým na Fordu Fiesta a Zdeňkem Čurdou s BMW 330Ci. 

 

Devíti vozovou B4 do 3500 měl ve svém scénáři Radek Zimmer s Lotusem Exige, před Ondřejem Fričem s Lotusem Elise a bronz odvezl z Brna nováček Petr Kykal s BMW M3 E46. Nad 3500ccm si zlato v B5 odvezl Pavel Sovička s Lotusem Exige 430 Cup, když porazil Zdeňka Šimoníka s BMW E82 a Jana Vojtka s BMW M2.

Skupina C měla jezdce převážně mezi Performery, ale k vidění byly i prototypy, Caterhamy nebo KTM X-Bow. V C1 do 1400ccm si pro zlatý pohár dojel Daniel Hentschel z Německa, před Rakušanem Markusem Amesederem a Švýcarem Philippe Gerberem na Performerech. Jiří Švec si v Brně v C2 do 1800ccm dojel pro vítězství před Jürgenem Kapellerem a Friedrichem Franzem s Radicaly.

V C2 nad 1800ccm vyhrál Maďar András Kirschner na Radicalu SR8, před Pavlem Sovičkou na Lotusu 311 Eleven. Ve skupině C3 pro Caterhamy do 1600ccm si pro nejvyšší stupínek dojel Marek Bláha, před Jakubem Kirchnerem a Tomášem Plchem, v těch silnější odvezl zlato Angel Bratovanov. Ve skupině C5 si vyjel zlato Sergej Pavlovec s KTM X-Bow, před dalším dvěma stroji stejné značky Miroslava Šimona a Radima Havlíka.

 

Formulová skupina D měla také plné rošty a ozdobou bylo nabité pole formulí F4, ale také dvoulitry s Dallarami F3. V D1 do 1400ccm s motocyklovými motory zasloužil zlato Jan Kapr s Glorií C8F, před Němcem Markusem Dietzem s F BMW. Zdeněk Petan odvezl zlato v D2 s formulí Tomis 99-02 a další zlato patří Ingo Weissovi s Formel Renault 1.6ltr. Dvoulitrů se sešlo v D4 pěkných 9 vozů.

Zvítězil po pěkném souboji Tsvetan Iliev,  před Romanem Roubíčkem s Dallarou F3 a bronzový stupínek obsadil Honza Rieger na formuli Renault. Simon Schranz zvítězil s monopostem F4 Tatuus ve skupině D5, za zády mu tentokrát skončili Miroslav Mikeš a Němec Ralf Gläser. Celkem v D5 dojelo devět klasifikovaných F4.

Zavody Zeknova Carboniacupu se jezdcům v Brně líbily a již se nemohou dočkat dalších, tentokrát již podruhé v Mostě. Tak tedy 3.7. s motorsportem v Mostě zase naviděnou.

 

PR

Vláďa Rožánek a PET

Motor-MAX je mediálním partnerem Carbonia cupu.