Dominik Jakeš po Příbrami novým pohárovým lídrem mezi Adamy.

Rally Příbram: Dominik Jakeš novým pohárovým lídrem

Silmet Rally Příbram přinesla třetí pohárový triumf v řadě v rámci Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2024 pro Dominika Jakeše. Toho na středočeských rychlostkách navigoval Petr Těšínský. Druhou příčku obsadili Tomáš Dudák s Pavlem Fuksou, třetí Tomáš Omelka s Jindřichem Horáčkem.

Čtvrtý podnik Rallysprint série – 43. Silmet Rally Příbram 2024 – přilákal do okolí Příbrami a Sedlčan 104 posádky. Mezi nimi nemohli chybět ani účastníci Čermák a Hrachovec ADAM Cupu. Celkově jich do závodu vyrazilo šest, když se na poslední chvíli do pohárové klasifikace registrovali nováčci Zdeněk Ferko s Michalem Pertlem. 

Na ně i další posádky bylo připraveno osm rychlostních zkoušek na známých úsecích, celkově pod chronometrem 73,50 km. Favorité byli jasní, navíc se zdárně dokázali vyrovnat i s tropickými teplotami, které celou soutěž provázely. Volba tvrdé směsi pneumatik Hankook byla optimální.

Úvod patřil Jakešovi, ale Dudák s Matějem Manderlou jeli v kontaktu. Svižně začal i Omelka, naopak Martin Migdal podruhé v řadě havaroval a Ferko se velmi pomalu sžíval s novým soutěžáckým nářadím.

Dudák následně zaskočil své zkušenější kolegy a uspěl v RZ2. Připsal si tak v sezóně první bonusový bod za vyhranou rychlostní zkoušku a za Jakešem byl rázem o pouhou jednu desetinu. Manderlu srazil defekt, což vyneslo na třetí příčku Omelku.

 

Jakeš s Těšínským však dokázali reagovat, uspěli na dalších dvou zkouškách dopolední sekce a mírně Dudákovi odskočili. Ten však pokračoval v rychlém tempu a dvěma druhými časy se udržel na dostřel nejrychlejší dvojice. Pořadí na dalších příčkách bylo víceméně dané, Omelka jel nikým neohrožován, Manderla mohl mít v hledáčku jen posun před Ferka.   

Jakeš v dalším programu soutěže vyhrál všechny čtyři zkoušky druhé sekce a zaslouženě opanoval pohárové hodnocení Rally Příbram (a třídy RN7). Zároveň se díky tomu a sedmi bonusovým bodům posunul do čela pohárové klasifikace. Dudák doplnil příbramské účinkování dalšími třemi druhými časy a v cíli navázal na své letošní pohárové maximum z Valašky.

Tomáš Omelka vyrovnal v Příbrami životní výsledek, když s Jindrou Horáčkem vystoupali na třetí příčku klasifikace cupu (poprvé od Šumavy 2023). Manderla s Martinou Kalistovou se po RZ7 posunuli před Ferka, ale to bylo z jejich strany maximum možného. Po loňské příbramské havárii jim zatím není souzeno na tomto podniku uspět… Pátí Ferko s Pertlem si připsali premiérové pohárové body, ale pokud chtějí zasáhnout mezi konkurenty, musejí notně přidat.

 

Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2024 pokračuje po prázdninách Rally Vyškov.

Ohlasy v cíli:

Dominik Jakeš: „Příbram jsme sice vyhráli, ale neobešla se bez menších problémů. Hlavně musím zmínit incident na čtvrté rychlostce, když se nám po startu zasekl plyn a celkem mě to vylekalo, protože jsme jeli z kopce na pětku a potřeboval jsem už brzdit. Naštěstí se mi ho podařilo vykopnout zpátky a situaci jsme ustáli. Na poslední RZ nás pak začala trápit spojka a převodovka, jinak vše klapalo bez problémů. S Petrem se nám jelo hezky a už se těšíme na Vyškov. Pokud se nám podaří sehnat financí prostředky, možná se ještě svezeme na Barum rally.“

 

Pavel Fuksa (navigátor Tomáše Dudáka):Od konce loňské sezony jsme s Tomem udělali velký kus práce na rozpisu, sobě i na vozidle. To vše se začíná nyní projevovat. Letos chceme zúročit nasbírané zkušenosti z loňské sezóny a zatím to jde přesně podle plánu.

Rally Příbram je soutěž s krásnými tratěmi a organizace je zde vždy perfektní. Ráno jsme nasadili vzhledem k teplotám tvrdé hankooky a šli do boje. Po první zkoušce jsme se i přes horké letní počasí cítili v autě velmi dobře, a když jsme nad Dominikem vyhráli druhou RZ, měli jsme z toho obrovskou radost, která nás hnala ještě více dopředu. Nicméně jsme měli stále na paměti, že nesmíme opelu nic udělat před nadcházející Barum Czech Rally. Proto jsme se rozhodli ve druhé sekci neriskovat a dojet ve stejném tempu až do konce soutěže. To se taky povedlo. Z výsledku máme velkou radost, odvezli jsme si z Příbrami nové poznatky, které hodláme zúročit v dalších soutěžích. Mám radost i ze třetího místa Toma s Jindrou. Moc jsem jim to přál.

Závěrem bych rád Toma pochválil za to, jaký pokrok za jeden rok závodění udělal. Dělá mi to radost, když vidím, jak jde závod od závodu nahoru. No a teď? Teď už se oba moc těšíme na vrchol sezóny, na domácí Barumku. “

 

Tomáš Omelka: Máme velkou radost. Z Příbrami vezeme naše vysněné pódiové umístění. Hned ráno nám náš nejbližší soupeř Tom Dudák celkem odskočil a za námi jedoucí Martin Migdal havaroval. Řekl jsem si, že začnu trošku tlačit a zkusím zrychlit, až do chvíle než jsme na zkoušce míjeli Matěje Manderlu, kterého postihl defekt. V tu chvíli jsme věděli, že stupně vítězů máme na dohled.

Přesto jsme v odpolední sekci prožili dvě krizovky, ale naštěstí vše dobře dopadlo. Závěr jsme odjeli v klidu a užívali si náš skoro domácí závod. Pořadatelům patří velký dík za skvěle připravenou soutěž. Nyní zatím nevím, na jaké další soutěži se uvidíme, ale doufám, že to bude brzy. (smích)“

Matěj Manderla: „Jakkoli se nám erzety moc líbí, Příbram je pro nás asi zakletá. Zklamáním byl i fakt, že tratě byly téměř totožné jako loni. Závod pro nás v podstatě skončil na druhé RZ, když jsem při odbočení líznul kámen u patníku. Měli jsme to napsané, ale přesto jsem to vzal příliš blízko a o kámen asi poškodil bok pneumatiky. Výměna, i kvůli tomu, že jsme chvíli hledali místo k přezutí, trvala pět minut… Také ty hevery v adamech nejsou nic moc…

Pak už nemělo cenu se s Dominikem honit, jel hodně rychle, stejně jako Tomáš Dudák. Zbytek soutěže jsme dojeli v klidu a sbírali další kilometry, které potřebujeme. Snad si tedy spravíme chuť na Barumce. Zároveň gratuluji Tomáši Omelkovi. A teď trochu žertem. Jak je totiž zřejmé z popisu incidentu, celé jsem si to způsobil záměrně, aby konečně dojel na bedně. Dohodli jsme se, že za takové situace půjdou náklady za ním…“

 

Zdeněk Ferko: „Příbram beru jako domácí soutěž, mám to třicet kilometrů od domu. Na závod jsme se jezdili v minulosti pravidelně dívat, ale jinak bylo pro nás vše nové, tratě jsme vůbec neznali. Kromě toho jsme se postupně sžívali i s novým autem. Ale i díky týmu Martina Vopatřila se vše sladilo, klukům patří jim velké poděkování.

Z opelu jsem byl mile překvapen, je to opravdu závodní auto, se sekvencí, dobrými brzdami a podvozkem. Skvěle funguje, o to víc je potřeba si na něj zvyknout. My jsme se učili, nechtěl jsem udělat chybu, někde vůz poškodit. I přes výsledek nechci házet flintu do žita, určitě máme prostor zrychlit a na Moravě při dalších sprintech se o to pokusíme. Děkuji Zdeňkovi Pekárkovi a jeho manželce za super pohárové zázemí a už se těším na další pohárový start.“

 

Silmet Rally Příbram – Čermák a Hrachovec ADAM Cup:

  1. Jakeš – Těšínský (Opel Adam Cup) 45:37,4
  2. Dudák – Fuksa (Opel Adam Cup) + 21,4
  3. Omelka – Horáček (Opel Adam Cup) + 1:19,2
  4. Manderla – Kalistová (Opel Adam Cup) + 6:10,3
  5. Ferko – Pertl (Opel Adam Cup) + 7:08,0

Odstoupení:

Migdal – Němec (havárie v RZ 1)

 

Průběžné pořadí
Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2024:

  1. Jakeš 98 (20 vítězství v RZ), 2. Manderla 89 (8), 3. Dudák 77 (1), 4. Omelka 50, 5. Orava 14, 6. Ferko 14, 7. Migdal 12.

 

Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2024

6.–7. 4.             KOWAX Valašská rally ValMez

3.–4. 5.             Rallysprint Kopná

28.–29. 6.         Lak Racing Rally Plzeň

26.–27. 7.         Silmet Rally Příbram

6.–7. 9.             Rally Vyškov

4.–5. 10.           Futures Contproduct Rally Morava

8.–9. 11.           Rentor ‑ Partr Rally Vsetín

 

Výtah z propozic Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2024

 

Bodování za vyhranou RZ

Posádce, která vyhraje rychlostní zkoušku, v jakémkoliv závodě vypsaném v kalendáři “Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2024” bude udělen jeden prémiový bod, který se bude započítávat do celkového bodování. Tyto body se budou započítávat i v případě, že tento závod nebude posádce (soutěžícímu) započítávaný z důvodu počtu započítávaných závodů.

V případě, že v cíli RZ bude mít několik posádek na prvním místě stejný čas (neplatí při přidělování časů), získá každý jezdec po jednom prémiovém bodu.

 

Výhry a finanční prémie

Prvních pět posádek v cíli každé soutěže obdrží finanční a věcné prémie v rámci klasifikace Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2024:

  1. místo 30 000 Kč
  2. místo 15 000 Kč
  3. místo 10 000 Kč
  4. místo 5 000 Kč
  5. místo 3 000 Kč

 

Promotér na konci sezony, po skončení závěrečného podniku Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2024, ocení tři nejúspěšnější účastníky následujícím způsobem:

  1. místo 70 000 Kč
  2. místo 42 000 Kč
  3. místo 24 500 Kč

Aby jezdec byl zařazen do celkového hodnocení, musí odstartovat nejméně v pěti závodech Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2024. Do celkového umístění se započítává pouze šest nejlepších umístění.

 

 

Opel Adam Cup – Technická data:

Motor:              1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon:             103 kW / 140 k při 6500 ot/min

Toč. moment:   160 Nm při 4700 ot/min

Převodovka:     Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek:        Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení:              Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola:                Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy:              „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče:  305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie:         Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér:             Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér:           Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika:      Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry:          délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm

Hmotnost:        1090 kg

 

PR

Bližší informace k poháru:

 

Zdeněk Pekárek, XTG motorsport klub v AČR

tel: + 420 608976661, e-mail: info@adamcup.eu