Eco Rally, ve které nevyhrává rychlost, se pojede mezi vinicemi i v Dukovanech.

Hustopečská 3. AGROTEC ECO Rally zavede závodníky i do Dukovan

Rally, ve které nevyhrává rychlost, se letos pod hlavičkou AGROTEC ECO Rally pojede poslední dva srpnové dny, tedy 30. a 31. srpna. Na startu třetího ročníku se objeví zhruba dvacítka vozů, mezi nimi také úspěšná česká posádka Michal Žďárský s Jakubem Nábělkem. Závod si opět vyzkouší také světový mistr rally Jan Kopecký s Janem Hlouškem.

Třetí ročník rally pravidelnosti je primárně určena vozům na alternativní pohon, na start se ale postaví i vozy se spalovacími motory, které budou závodit ve vlastní kategorii. „Obě kategorie mají jediný cíl – držet rychlostní průměr pro jednotlivé části měřeného úseku. K tomu jim samozřejmě pomáhá aplikace, která vše průměruje a převádí, aby následně vyhodnotila, zda má posádka časovou ztrátu nebo naopak náskok,“ popisuje ve zkratce ředitel 3. AGROTEC ECO Rally Hustopeče Martin Rada.

Závod je rozdělen do dvou etap, resp. do dvou dnů, během kterých účastníci urazí přes 330 kilometrů (z toho 286 kilometrů měřených). V pátek v podvečer trasa povede hustopečským regionem, kolem Novomlýnských nádrží, Mikulovem s výhledem na Svatý kopeček a zakončí se opět v Hustopečích, odkud vozy v sobotu ráno odstartují.

Tentokráte až na Ivančicko se zastávkou v jaderné elektrárně Dukovany, která patří partnerovi závodu společnosti ČEZ. Slavnostní zakončení je letos naplánováno ve Vinařském domě Dominant v Rakvicích.

 

„Do cíle v Rakvicích by měly první posádky dorazit v sobotu kolem 15. hodiny. Zájemci o elektromobilitu tak mají příležitost se přijít podívat, vyfotit si slavnostní průjezdy rampou a třeba se i zeptat na zkušenosti s vozy na alternativní pohon,“ zve fanoušky Martin Rada.

Rally za plného provozu

Vzhledem k povaze závodu se rally pojede po veřejných komunikacích v běžném provozu bez uzavírek, povinností posádky je tak dodržovat veškerá pravidla silničního provozu. Od toho se také odvíjí průměrná rychlost na trati. Dodržování maximální povolené rychlosti bude v průběhu soutěže taktéž kontrolováno a případně trestáno.    Diváci i ostatní účastníci provozu závodníky poznají podle označení vozu – čísla na dveřích, nálepkou na kufru i pavézou na kapotě.

 


Na trati bude během závodu rozmístěno několik bodů, kde bude měřen čas. Klíčem k určení pořadí po projetí cílem zkoušky je součet získaných trestných bodů. Odchylka 1 desetiny sekundy od ideálního času v každém měřeném místě znamená penalizaci 1 trestný bod. Kdo má v součtu na svém kontě bodů nejméně, a to včetně případných dalších penalizací, vyhrává.

O konečném pořadí AGROTEC ECO Rally Hustopeče rozhodne nejen přesné dodržování rychlostního průměru na měřených zkouškách posádkou, ale také její schopnost jet co nejúsporněji. Po dojezdu do cíle totiž dojde k výpočtu spotřeby dosažené během celé soutěže.

 

PR