PROKLETÁ SEZÓNA PETRA TRNKY POKRAČUJE, VE SLOVINSKU BYL NEJRYCHLEJŠÍM ČECHEM KAREL BERGER
Předposlední podnik letošního desetidílného seriálu mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu proběhl ve slovinské Ilirské Bistrici. Petr Trnka zažívá nejsmolnější sezónu své kariéry, štafetu nejrychlejšího Čecha přebral ve Švýcarsku David Dědek a ve Slovinsku Karel Berger. Kompletní stupně vítězů ve třídě E2-SC-2000 obsadilo české trio David Dědek, Jaroslav Surowka a Lukáš Studený.
Pětikilometrová trať v Ilirské Bistrici se může pochlubit jednou specialitou, a to kruhovým objezdem, který v sobotu potrápil především Davida Dědka. Ten ale v neděli dokázal zrychlit a ze Slovinska si odvezl vítězství ve třídě E2-SC-2000. Nejrychlejším Čechem ve startovním poli byl ale tentokrát Karel Berger, který zvítězil ve třídě E2-SC-1600 a v absolutním pořadí skončil dvanáctý. Za zmínku stojí také určitě čtvrté místo absolutně, třetí ve skupině 4 a vítězství v kategorii D6, které vybojoval v rámci evropského šampionátu historických vozidel Jaroslav Mikeš.
Karel Berger (Osella PA21 JrB): „Před rokem se mi ve Slovinsku dařilo, takže jsem se do Ilirské Bistrice hodně těšil. Už v prvním tréninku jsem byl spokojený, ale chtěl jsem vylepšit svůj loňský čas a vyrovnat nejlepší výsledek v naší třídě, který drží španělský soupeř. Řádově se mi to podařilo, přesné porovnání jsem nehledal, ale moje maximum s hodnotou 2:27.922 považuji za dobrý výsledek.
Mám velkou radost z vítězství nad Vladimírem Stankovičem, který má poslední model prototypu Nova s motorem Aprilia a navíc je to domácí jezdec. V první jízdě jsem byl o trochu pomalejší, ve druhé naopak asi o tři vteřiny rychlejší. A mohlo to být ještě lepší, nebýt toho, že se mi ve druhé závodní jízdě správně nedořadila dvojka, což mě stálo nějaký čas. Dole v depu mě čekala manželka a mechanici, moc jim děkuji za podporu, předposlední evropský víkend jsme si užili.“
David Dědek (Norma M20 FC): „S výsledkem jsem pochopitelně spokojený, ale limitoval mě především nedostatek pneumatik. A já mám rád rychlou a rytmickou jízdu, takže nejsem příznivcem retardérů a kruhových objezdů, jako je ten slovinský. Z našeho auta není dobře vidět, sedím skoro na zemi, takže to vůbec není optimální prvek. Na druhou stranu máme všichni stejné podmínky. Zbytek tratě je skvělý, stejně jako organizace a zázemí. Největší problém je, že už nemám na čem jet.
Pneumatiky prostě nejsou, jel jsem na použitých super softech z loňského roku, což jsou tak tři vteřiny ztráty. V první jízdě jsem je úplně odrovnal, na druhou už mi zbyly jen ultra softy. Ty by to sice vydržely, ale vzhledem k tomu, že jsem jel opravnou jízdu, se přehřály a v cíli měli přes sedmdesát stupňů. Takže výsledek celkem dobrý, ale extrémně rychlé a ultimátní Švýcarsko jsem si užil víc.“
Jaroslav Mikeš (BMW M3 e30). „Ilirskou Bistrici pochopitelně dobře znám, ale s bavorákem jsem tady startoval poprvé. Místní trať ale našemu novému autu skvěle sedí. A bylo by to ještě lepší, kdybychom měli kratší stálý převod. Ten mi ale přišel až teď po závodech, takže ho nasadíme v Buzetu. Mám velkou radost, že se mi podařilo porazit Reinharda Sonnleitnera s jeho velmi rychlým Golfem.
Takže to byl parádní víkend, na který budu dlouho vzpomínat. Moc se těším do Chorvatska a doufám, že se nám podaří dobrý výsledek zopakovat.“
Závěrečným podnikem evropského šampionátu v závodech automobilů do vrchu bude chorvatský závod Buzetski dani (13.-15.9.2024).
Text: Jan Koudelka
AČR