Dva podniky před koncem ADAM Cupu 2024 se do vedení vrátil Matěj Manderla

Rally Vyškov: Pohárová odpověď Manderly s Kalistovou

Ač prázdninové podniky Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2024 posunuly do čela pohárové klasifikace Dominika Jakeše, dva podniky před koncem se do vedení vrátil Matěj Manderla. Na Rally Vyškov společně s Martinou Kalistovou dominovali, připsali si druhé letošní pohárové prvenství a pro sebe získali důležitých třicet bodů. Na stupních vítězů je doplnili Radim Orava s Vladimírem Osičkou.

Dlouhou srpnovou pauzu využili účastníci Čermák a Hrachovec ADAM Cupu po svém a řada z nich se objevila na startu zlínské Barumky. Pokořit náročnou soutěž se však podařilo jen Manderlovi s Kalistovou, kteří obsadili druhé místo ve třídě RN7. Ještě předtím si pražský tandem otestoval speciál kategorie Rally2, s Hyundaiem i20 N obsadil druhé místo absolutně na Slovácké rally. Naopak Dominik Jakeš a Tomáš Dudák nebyli na Barumce úspěšní.

A zatímco Jakeš na startu ve Vyškově v rámci ČaH ADAM Cupu nechyběl, Dudák se objevil v kokpitu vozu kategorie Rally4. A nevedl si vůbec špatně, když při premiéře s tímto speciálem zaostal jen o 2,1 vteřiny za bývalým pohárovým vítězem Jakubem Jančíkem.

 

V rámci pohárového klání doplnili Jakeše s Manderlou Radim Orava s Vláďou Osičkou. Radim se na tratě vrátil poprvé od Kopné a hlavně předchozí nepříjemné havárii na domácí Valašce. Na pouhé tři pohárové posádky čekalo šest rychlostních zkoušek na dvou mírně pozměněných úsecích (Podivický test opačně) a na nové hvězdlické vložce. Na Vyškovsku od rána panovalo letní počasí a teplota se pozvolna sunula až k magické třicítce, volba tvrdší směsi pneumatik Hankook byla nejlepší variantou.

Úvodní podivický test naznačil očekávané rozložení sil. Manderla vyhrál o dvě desetiny před Jakešem, ztráta třetího Oravy už byla výraznější. Manderla pokračoval ve vítězném tažení na rychlostkách i dále a do poloviny soutěže si připsal tři bonusové body. Zásadní pro průběh závodu však byla chyba Jakeše v retardéru na RZ3, za který inkasoval 30sekundovou penalizaci.

Tím bylo v podstatě rozhodnuto, Manderla vedl o více než čtyřicet vteřin, Orava ztrácel 1:15 min.

 

Ve druhých průjezdech si Jakeš s Těšínským připsali první bonusový bod, když vyhráli podivický test, ale to byla na Vyškovsku jejich labutí píseň. Po startu RZ5 totiž museli odstoupit kvůli problému s poloosou. Manderla s Kalistovou si tak do konce závodu dojeli pro další dvě dílčí bonusové výhry, ale hlavně pro druhý letošní pohárový vavřín. Poprvé se letos podívali na pódium i druzí ve výsledkové listině Orava s Osičkou.

 

Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2024 pokračuje první říjnový víkend Futures Contproduct Rally Morava. Ta může do pohárové klasifikace hodně promluvit. Nutno připomenout, že se do celkového hodnocení započítává šest nejlepších výsledků.

 

Ohlasy v cíli:

 

Matěj Manderla:Vyškov pro nás dopadl skvěle, jen mě mrzí Dominikovo odstoupení v předposlední RZ, jakkoliv závod už byl po první sekci rozhodnutý. Na tak velkém náskoku měla samozřejmě lví podíl Dominikova penalizace za špatně projetý retardér, ale to je holt rally. Ale i tak jsme vyhráli všechny dopolední rychlostky. S Martinou se nám jelo dobře, ve vyšším tempu než na Barumce, kde jsme záměrně zvolnili s ohledem na náročnost soutěže. Z Barumky nám zbyly ještě celkem solidní tvrdé gumy, takže jsme závodili na nich. Dále nám udělalo radost zařazení úplně nové erzety, takový krok ze strany pořadatelů vždy vítáme, jelikož z neustálého opakování známých úseků profitují zkušenější posádky, což my zatím nejsme.“

 

Radim Orava: Vyškov jsme absolvovali po tříměsíční pauze. Dali jsme si cíle hlavně soutěž bez problémů dokončit a svezení si užít. Na Matěje s Dominikem dlouho nemám, takže jsme věděli, kde je naše místo. Volba pneu byla díky počasí zcela jasná. Tvrdé hankooky na celé auto. Od samého začátku jsme si to užívali a celý závod jsme absolvovali bez jediného problému. A když jsem viděl Dominika odstoupit, soustředili jsme se už jen na dojetí.

Podivická i Ivanovická brána jsou vyškovská klasika, hvězdlická erzeta byla charakterem celkem rychlá, ale některé pasáže byly zajímavé. S výsledkem jsme maximálně spokojeni, a i když jsem už plánoval jen Vsetín, budeme se chtít nakonec ukázat i na Moravě. Tak nám držte palce, ať to klapne.“

Dominik Jakeš:Rally Vyškov nám moc nesedla, i když erzety byly pěkné, stejně jako počasí. Asi jako každý rok, co pamatuju. V prvních průjezdech jsem udělal pár chybek, ale nic hrozného, až do RZ3. Šel jsem pozdě na brzdy a na klouzavém asfaltu jsem nedobrzdil do retardéru. Naštěstí jsme nic netrefili, ale objel jsem ho příkopem. Po penalizaci jsme už mohli na první místo zapomenout  Druhou sekci jsme nechali stejné gumy a aspoň jsme chtěli sebrat nějaké body za vyhrané RZ. Ale to provedlo jen na úvodní RZ4.

Pak při zahřívání vozu před pátou rychlostkou mně auto občas zatočilo, občas ne. Snažili jsme se na poslední chvíli zjistit, co bylo příčinou. Ale tlačil nás čas, tak jsme i s tímto rizikem nastoupili do RZ5. Chtěl jsem vložku aspoň projet, i když ne naplno, bohužel hned v první zatáčce, kterou jsem jel pomalu, šlo auto rovně. Tím pro nás Vyškov skončil. Nakonec jsme zjistili, že se nám rozpadl kloub na poloose.“

 

Silmet Rally Příbram – Čermák a Hrachovec ADAM Cup:

  1. Manderla – Kalistová (Opel Adam Cup) 46:49,7
  2. Orava – Osička (Opel Adam Cup) + 2:19,0

 

Odstoupení:

Jakeš – Těšínský (poloosa v RZ 5)

 

Průběžné pořadí
Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2024 (6/8):

  1. Manderla 119 (13 vítězství v RZ), 2. Jakeš 99 (21), 3. Dudák 77 (1), 4. Omelka 50, 5. Orava 34, 6. Ferko 14, 7. Migdal 12.

Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2024

6.–7. 4.             KOWAX Valašská rally ValMez

3.–4. 5.             Rallysprint Kopná

28.–29. 6.         Lak Racing Rally Plzeň

26.–27. 7.         Silmet Rally Příbram

6.–7. 9.             Rally Vyškov

4.–5. 10.           Futures Contproduct Rally Morava

8.–9. 11.           Partr Rally Vsetín

 

Výtah z propozic Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2024

 

Bodování za vyhranou RZ

Posádce, která vyhraje rychlostní zkoušku, v jakémkoliv závodě vypsaném v kalendáři “Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2024” bude udělen jeden prémiový bod, který se bude započítávat do celkového bodování. Tyto body se budou započítávat i v případě, že tento závod nebude posádce (soutěžícímu) započítávaný z důvodu počtu započítávaných závodů.

V případě, že v cíli RZ bude mít několik posádek na prvním místě stejný čas (neplatí při přidělování časů), získá každý jezdec po jednom prémiovém bodu.

 

Výhry a finanční prémie

Prvních pět posádek v cíli každé soutěže obdrží finanční a věcné prémie v rámci klasifikace Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2024:

  1. místo 30 000 Kč
  2. místo 15 000 Kč
  3. místo 10 000 Kč
  4. místo 5 000 Kč
  5. místo 3 000 Kč

 

Promotér na konci sezony, po skončení závěrečného podniku Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2024, ocení tři nejúspěšnější účastníky následujícím způsobem:

  1. místo 70 000 Kč
  2. místo 42 000 Kč
  3. místo 24 500 Kč

Aby jezdec byl zařazen do celkového hodnocení, musí odstartovat nejméně v pěti závodech Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2024. Do celkového umístění se započítává pouze šest nejlepších umístění.

 

Opel Adam Cup – Technická data:

Motor:              1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon:             103 kW / 140 k při 6500 ot/min

Toč. moment:   160 Nm při 4700 ot/min

Převodovka:     Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek:        Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení:              Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola:                Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy:              „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče:  305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie:         Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér:             Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér:           Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika:      Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry:          délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm

Hmotnost:        1090 kg

 

 

 

 

PR

Bližší informace k poháru:

Zdeněk Pekárek, XTG motorsport klub v AČR

tel: + 420 608976661, e-mail: info@adamcup.eu