Edelweiss Bergpreis Berchtesgaden:
Rozloučení s Roßfeldem
V roce 2013 přišla skupina nadšenců kolem Achima Althammera z Freilassingu s nápadem oživit tradiční závod do vrchu Roßfeld v historické podobě. Od té doby tedy v dvouletých intervalech nad Berchtesgadenem zase burácely závodní motory na trati, která byla až do 70. let jednou z nejobávanějších tras Mistrovství Evropy.
Každý z těchto historických podniků ovšem znamenal boj proti nepřízni naší moderní doby. Proti prolhaným politikům, proti vymyšleným pandemiím a proti finančním potížím. Rozhodujícím způsobem nepomohla ani podpora skvělého patrona Roßfeldu, jakým byl Walter Röhrl. S těžkým srdcem se Althammer před rokem rozhodl, že v tomto boji již nemůže pokračovat a že Edelweiss Bergpreis Roßfeld 2024 bude zároveň posledním.
„Rozloučení s Roßfeldem“ se na konci září uskutečnilo na vysoké úrovni. I letos bylo na startu 150 jedno- a dvoustopých drahokamů. Kromě toho to nebylo jen vyhlášené téma „Závodní vozy rodiny Stucků“, které přilákalo do kokpitů skutečné legendy. Hans-Joachim Stuck, Jochen Mass, Stig Blomqvist, Harald Demuth a Rudi Lins – abychom jmenovali jen ty nejslavnější – se dostavili, aby obávanou Roßfeldtraße naposledy vyjeli v závodním speciálu.
„Jet s tímto neskutečným Auto Unionem, se kterým před 90 lety vítězil můj otec a znovu usednout do mého mistrovského Audi-DTM – to pro mne znamenalo nejhezčí víkend roku,“ shrnul „Strietzel“ Stuck výstižně.
Organizátor Althammer tedy pamětný Roßfeld opustí, již dávno se ale vrhl na nový, mnohem větší projekt: jeho „Legends Grand Prix“ má od září 2025 na Salzburgringu fandům nabídnout jakousi směs z Goodwoodského Revivalu a Monaco Historique.
Text a foto: Roman Klemm
Představovali samozřejmě vrcholy posledního „Rossfeldu“: Hans-Joachim Stuck a Auto Union C-Type z roku 1936, se kterým závodil jeho otec.
Stuck musel svou 560 koní silnou 16válcovou příšeru vést do kopce za obtížných povětrnostních podmínek.
Hans Clausecker, Rudi Lins a Jochen Mass
Mistr světa rallye Stig Blomqvist…
…samozřejmě předvedl Audi Quattro A2.
Bývalý rakouský tovární jezdec, Rudi Lins na Porsche 906 Carrera 6
S tímto GRD jezdil roku 1973 ve Formuli 2 Japonec Noritake Takahara.
Stuck v jeho mistrovském DTM-Audi V8
Doma v Alpách velmi polulární Prinz Leopold von Bayern jel do vrchu s jeho e-fuelem poháněným BMW.
Dobře zastoupená „DDR-frakce“: Renn-Trabi 601RS, Wartburg 311 Rallye a Melkus RS.
Německé legenda rallye Harald Demuth
Roku 1976 pomáhal vyprošťovat Laudu na Nurburgringu: Hans Clausecker
Fotografové v “chorvátských“ dresech
Na kluzkou trať se vydali také krotitelé motocyklů
Jochen Mass v kabrioletu Porsche 356 Carrera GS Speedster, který mu připravilo muzeum HP Porscheho.
Tak tedy „Goodbye Rossfeld“