Tratě sobotní Rally Morava oficiálně odhaleny.

Tratě Rally Morava s tradicí i mírnou obměnou

Futures Contproduct Rally Morava, jako šestý podnik Casino Bonver Rallysprint serie, Poháru 2+ a Rallysprint serie historických automobilů, se neúprosně blíží. Soutěž se odjede už tuto sobotu 5. října 2024.

 

Pořadatelé Futures Contproduct Rally Morava se během příprav museli vypořádat s řadou komplikací. Ale má to i svá pozitiva. Jedním z nich je nová trasa příjezdu k úvodní rychlostní zkoušce Jívová. Kvůli opravám na hlavním tahu Olomouc – Šternberk budou soutěžní vozy projíždět po silnicích kolem hlavního tahu až k historické aleji ve směru na Svatý Kopeček, do obce Samotišky a dále přes Dolany až ke startu v obci Jívová. Tato cesta nabízí krásná panoramata i s bazilikou na Svatém Kopečku.

 

 

 

Pak už bude čekat na více než osmdesátku posádek formát tří zkoušek ve dvou sekcích. Začne se nejdelším úsekem Jívová. S více než patnácti kilometry se jedná o stálici na moravských tratích. A na úvod to nebude žádná procházka růžovou zahradou…

Start je za obcí Jívová na polním rozcestí, trať následně klesá až na dolní křižovatku, kde se nachází fanouškům velmi dobře známé míjení soutěžních vozů. Je to určité specifikum, které k této zkoušce dlouhodobě patří. Tento úsek se správa silnic pokusila ´opravit´, takže si přejme, že nás snad nečekají do doby pořádání rally nějaké nepříjemnosti vlivem techniky, podílející se na stavbě větrných elektráren nad Šternberkem a jeho okolím.

Délka RZ je tedy 15,44 km a pojedeme podle formátu z roku 2023 až k lomu Tepenec,“ naznačuje hlavní činovník pro bezpečnost Rally Morava Jiří Čapka.

Druhým testem soutěže bude RZ Mutkov – Paseka. Jedná se o podobu úseku z roku 2018 o délce 8,20 km. Oprášili jsme tak jeden z legendárních úseků Rally Jeseníky.

„Tato zkouška je převážně vedena lesním úsekem až do obce Huzová, kde po dvou retardérech odbočujeme vlevo. Následně projedeme částí obce ve směru na Pasecký Žleb. Ten obsahuje klesání až k obci Paseka. Jedná se o těžký úsek, a pokud se bude držet vlhkost v lesích po nedávných vydatných deštích, dá se očekávat i velice kluzký povrch,“ odhaduje Jiří Čapka.

Poslední erzetou Libina se Rally Morava 2024 přesune nejblíže k Nízkému Jeseníku. „S libinskou erzetou jsme začínali při první Futures Contproduct Rally Morava v roce 2020,“ vzpomíná Jiří Čapka a pokračuje: „RZ je vedena z části lesem se stoupáním a četnými zatáčkami, posléze přejde mezi louky až do obce Mladoňov. V té čeká retardér pro zpomalení. Nachází se za horizontem, takže jsme označili i vzdálenosti k tomuto retardéru jako na mistrovství světa (200 – 50 m).

Protože erzeta se dále proplétá uličkami obce, bude zde z bezpečnostních důvodů umístěno i dost balíků. Za obcí se objíždí velký vyřezávaný medvěd (do pravé 8), který je symbolikou Mladoňova. Toto je zhruba polovina erzety, která celkem měří 10,45 km. Ve druhé polovině na posádky čeká převážně lesní úsek s místem nazvaným ´Rudova  pomsta´. Tento úsek bude náročný, zvláště pokud zaprší.

 

 PR

Futures Contproduct Rally Morava

acr_letak bezpecnost

 

 

 

K mapkám s diváckými místy:

  Tradiční místa u kyselky (DM1) a v Těšíkově (DM2).

DM 3 / Levotočivé odbočení v Huzové po projetí retardéru na vjezdu do obce

DM 4 / průjezd vlásenkou na rozcestí omezený balíky s následným odbočením na Mladoňov

DM 5-6 / se nachází v obci Mladoňov, na návsi a mostu

DM7 / je situováno u symbolického medvěda nad Mladoňovem

 

PR