SPOLEČNOST PRAGA PŘEDÁVÁ PRVNÍ BOHEMY ZÁKAZNÍKŮM
Praga, česká značka s bohatou historií sahající až do konce 19. století, slavnostně oznamuje návrat na scénu silničních vozidel s modelem Bohema. Po více než sedmi dekádách odpočinku v této kategorii přichází Praga s nejmodernější technologií a tradičním česko-slovenským mistrovstvím v konstrukci a designu.
Pouhé dva roky po odhalení prototypu Bohema předává český výrobce auta prvním zákazníkům. K úplně prvnímu předání došlo v Nizozemí, další kusy zamíří k majitelům nejen do Evropy, ale i do USA.
„Jsem hrdý na to, co jsme dokázali! Naše cesta neukazovat koncept, neslibovat, ale ukázat až prototypové auto z 95% identické s finálním se ukázala jako správná! A navíc předat první zákaznické auto jen dva roky po představení prototypu není ve světě supersportů běžné… Bylo to velmi náročné období, ale myslím si, že výsledek dle reakcí předčil očekávání všech a nejvíc prvního majitele, který byl opravdu upřímně nadšený. Další zákaznická auta předáme v následujících měsících,“ říká Tomáš Kašpárek, majitel značky Praga.
Od představení prototypu ve fázi před-produkce Praga dolaďovala detaily modelu Bohema tak, aby splnila své ambiciózní cíle, například v oblasti váhy. Zatímco dnešní supersporty váží až 2 000 kg, společnost Praga se hnala za cílem mít jeden z nejlehčích supersportů na trhu a chtěla udržet váhu na polovině této hodnoty. Zároveň se také snažila postupně Bohemu představovat trhu.
“Za poslední dva roky jsme s Bohemou absolvovali mnoho eventů především po Evropě, a to jak privátních představení, tak velkých veřejných akcí na renomovaných závodních okruzích. Bylo jasně vidět, čeho je Bohema schopná a jak jsou lidé velmi pozitivně překvapení špičkovým zpracováním, technickými detaily a obecně jejím designem.
Bylo vidět, jak značku Praga poznává stále víc a víc lidí. A právě i z pohledu značky a důvěry v ní je pro nás předání prvních aut velmi důležitým krokem,” uvádí Ivan Krákora, CMO společnosti Praga
Jan Martínek, technický ředitel společnosti Praga říká: „Když jsme tvořili technologické zadání pro Bohemu, primárním cílem, od kterého se odvíjeli další požadavky, bylo vytvořit nejrychlejší silniční auto pro jízdu na okruhu. S ohledem na náš cíl, byl přístup k designu konstrukce stejný jako u závodních aut, ale zároveň jsme nikdy nezapomněli na to, že Bohema musí být použitelná i v normálním provozu.
Museli jsme tedy myslet i na určitou praktičnost a pohodlí. Jsou to zdánlivě neslučitelné věci, které jdou přirozeně proti sobě, ale myslím, že se nám to podařilo nad očekávání dobře. Ostatně nejlepším hodnocením je velmi pozitivní zpětná vazba od našich zákazníků.
Výjimečný model Bohema: Technologie a výkon
Bohema je poháněna upravenou verzí 3,8litrového twin-turbo motoru známeho z Nissan GT-R. O modifikaci se pro Pragu postarala společnost Litchfield, největší úpravce specializující se právě na tento motor. Výkon teď dosahuje 700 koní, což je při váze jedné tuny více než dost. Maximální rychlost je 317 km/h, což je zhruba nejvyšší rychlost, které se supersporty můžete dosáhnout na většině závodních okruhů.
Design a konstrukce
Futuristický design Bohemy, vytvořený slovenským designérem Jurajem Mitrem, zajišťuje nejen estetický požitek, ale hlavně vynikající aerodynamiku. Inženýři Pragy si své dílo ověřovali kromě testování na závodních okruzích také v jednom z větrných tunelů, kerý vlastní tým Formule 1. Bohema vygeneruje přítlak více než 900 kg při 250 km/h.
Interiér a comfort
Vnitřek karbonového monokoku nabídne řidiči opravdu unikátní zážitek. Pozice za volantem připomíná pozici pilotů Formule 1. Sedačka, volant i pedály jsou nastavitelné, při usazení vás obejme skvěle zpracovaná alkantara kombinovaná se špičkovou kůží. O bezpečnost se postarají šestibodové bezpečnostní pásy.
Na první pohled nepříliš prostorná kabina nabídne díky do detailu vyladěné a promyšlené ergonomii překvapivě dost místa i spolujezdci.
PR