Aleš Loprais s Davidem Křípalem v náročné první etapě skvěle – stříbrní !

Dakar 2025: Drsnou úvodní etapu zvládl Aleš Loprais bravurně

Aleš Loprais s Davidem Křípalem a Darekem Rodewaldem zvládli náročnou úvodní etapu Rally Dakar 2025 velmi úspěšně a s Ivecem v barvách InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT se usadili na druhé pozici průběžné klasifikace kategorie kamionů.

Sobotní etapa se jela jako okružní se startem i cílem v Biše. Posádky a jejich techniku otestovala rychlostní zkouška dlouhá 413 kilometrů, která účastníky soutěže provedla po rychlých šotolinových cestách, ale i po kamenitých horských stezkách, na nichž nechyběly ani vysloveně trialové pasáže. Závodilo se také v údolích mezi skalami, ve vyschlých řečištích, a nejen posádky kamionů si musely dát pozor i na záludné větve v oblastech s bujnější vegetací. Prakticky žádný z vozů se zpět do bivaku nevrátil bez menších či větších šrámů a oděrek.

 

 

„Dnes to byl skutečně masakr. Náročná trasa, těžké pisty, složitá navigace. Ale jestli má první etapa na Dakaru nějak vypadat, tak potom přesně takhle!“ míní David Křípal.

„Organizátoři to natáhli vegetací, takže auta vypadají hodně krutě. My ho máme očesané ze všech stran a hned ze začátku jsme nejspíš o strom utrhli anténu,“ vysvětluje navigátor Lopraisovy posádky důvod, proč se Iveco se startovním číslem 601 záhy přestalo objevovat na mezičasech v oficiálních aplikacích dakarské rally.

„Dnešní etapa byla opravdu výživná. Bylo tam všechno kromě dun. Stromy, skoky, díry, obtížná navigace i hodně prachu,“ potvrzuje Aleš Loprais slova svého spolujezdce.

 

„Asi padesát minut jsme jeli v prachu za jednou buginou. Byly to nervy, ale věřím, že i ostatní to měli hodně zajímavé. Na to, že jsme museli předjet tolik aut, včetně několika kamionů, je výsledek hodně pěkný,“ hodnotí frenštátský jezdec, jehož na druhém místě průběžného hodnocení dělí od vedoucího Mitchela van den Brinka jen minuta a čtyřicet sekund.

V neděli 5. a v pondělí 6. ledna pokračuje Rally Dakar 2025 takzvanou 48H Chrono Stage, kterou dakarští pořadatelé poprvé představili před rokem.

Jedná se o etapu, na jejíž zdolání mají závodníci celkem dva dny, přičemž po prvním z nich přenocují ve spartánských podmínkách jednoho ze šesti provizorních bivaků na trati speciálky. V něm budou mít od pořadatelů k dispozici stan, nafukovací matraci, spací pytel, pitnou vodu a skromný balíček jídla k večeři a snídani.

 

Obejit se naopak musí bez sprchy, WC, ale i komunikace s vnějším světem, takže by neměli mít přehled o jiných soupeřích, než budou ti, s nimiž budou sdílet daný bivak.

Rychlostní zkouška této dvoudenní etapy měří pro automobily a kamiony 971 km, je vytyčena severně od Biši a její terén bude velmi rozmanitý. Kromě jiného by se posádky měly každý den popasovat s více než stovkou kilometrů v dunách.

 

 

PR