LOPRAIS TATRA TEAM & DAKAR CLASSIC
Do pondělní etapy z Davadmí do Rijádu nastupovali Jiří Husek, Lubomír Dočkal a Dominik Holaň jako vedoucí posádka soutěže Dakar Classic ve skupiny H2 Truck. Se zrenovovanou Tatrou 815 4×4 HAS v barvách Loprais Tatra Teamu však měli jen malý náskok před týmovými kolegy Igorem Pazderou, Olgou Lounovou a Milanem Holaňem, kteří se s replikou Tatry 815-2 „Puma“ chtěli pokusit zvrátit vývoj závodu na svou stranu.
„Pondělní etapa pro nás byla velkou výzvou, protože jsme před ní ztráceli na naše týmové kolegy jen 88 bodů. Tak jsme si řekli, že se je pokusíme stáhnout,“ říká navigátorka Olga Lounová.
„Na prvním testu jsme nasbírali navlas stejně trestných bodů jako posádka Jirky Huska, a to jen 46. Na dalším testu jsme měli smůlu, protože jsme v úzkém úžlabu dojeli pomalejší auto a v daném místě ho nešlo předjet. Tím jsme ztratili asi dvacet vteřin, za což jsme inkasovali nějaké trestné body, ale vše se spravilo na třetí zkoušce, na které jsme si připsali 150 bodů, což byl na takto dlouhém testu výborný výsledek. Díky tomu jsme byli v naší skupině v pondělní etapě první a vrátili jsme se na první pozici i v průběžném hodnocení.“
O úspěch Pazderovy posádky na zmíněném třetím testu, který měřil úctyhodných 155 kilometrů, se do značné míry zasloužila právě sama navigátorka, která na rozdíl od týmových kolegů s „hasičákem“ precizně zpracovala veškeré aktualizované informace, které všechny posádky obdržely před startem etapy.
„Tentokrát máme takové trošku smíšené pocity,“ hodnotil po pondělní etapě Jiří Husek. „Začalo to fajn, na prvních dvou testech jsme nasbírali docela málo bodů a řekl bych, že i třetí zkoušku jsme zajeli výtečně, jenomže problém byl v tom, že organizátoři tento test pozměnili a my jsme ráno k roadbooku dostali ještě tabulky s těmito změnami. Ale tyto tabulky jsou tak malinké, v autě se to třepe, takže je stejně prdlajs vidět, a my jsme starší posádka, tak jsme to projeli podle původního roadbooku.
V rámci naší skupiny jela podle změněného roadbooku jenom dvě auta a z osobních aut jen asi polovina, zbytek jel stejně jako my podle původního plánu. Organizátoři připustili, že to byla do určité míry chyba z jejich strany, a řekli, že se tím ještě budou nějak zaobírat, ale zatím nám těch devět set trestných bodů zůstává.“
Před devátou etapou tak ve skupině H2 Truck vedli Igor Pazdera s Olgou Lounovou a Milanem Holaňem. Jiří Husek, Lubomír Dočkal a Dominik Holaň byli se ztrátou 727 bodů druzí. Průběžně třetí Ital Stefano Calzi nasbíral v průběhu prvních osmi etap o dalších 5088 bodů víc než Husek.
V úterý 14. ledna čekaly v etapě z Rijádu do Harazu účastníky Dakar Classic další čtyři testy pravidelnosti a jeden dunový. Obě posádky Loprais Tatra Teamu podávaly po celý den velmi vyrovnané výkony, na dvou testech byl lepší Pazdera, na dvou Husek a rozdíl mezi oběma nikdy nečinil víc než deset bodů.
V celkovém součtu za celou etapu byla o pouhých 9 bodů úspěšnější Pazderova posádka, která tak velmi nepatrně zvýšila své vedení v průběžném hodnocení skupiny H2T.
PR