WRC vstupuje do nové éry s Hankook Tire
Nová éra mistrovství světa v rallye FIA se od 23. ledna promítá do akce v horách obklopujících Monte-Carlo, kde auta poprvé v 52leté historii seriálu jezdí na pneumatikách dodávaných Hankookem.
Celosvětová přední pneumatikářská společnost Hankook Tire & Technology (Hankook Tire) bude v příštích třech letech výhradně dodávat pneumatiky pro všechny kategorie, počínaje sezonou 2025 v Rallye Monte-Carlo.
Všechny konkurenční vozy budou vybaveny Ventusem Z215, který poskytuje nejlepší zatáčecí a manipulační výkon y v suchých i mokrých podmínkách; Ventus Z210, určený pro vynikající přilnavost za nepříznivého počasí, včetně mokrých silnic; a Dynapro R213, víceúčelová rallyová pneumatika s výbornou absorpcí nárazů, trvanlivostí a přilnavostí na nezpevněných silnicích.
Kromě toho budou pro příští měsíc na Rally Švédsko (13. – 16. února) instalovány také Winter i*cept SR20, který poskytuje nejlepší přilnavost na zasněžených silnicích v zimě, a Winter i*Pike SR10W, vybavený speciálním hřebčínem optimalizovaným pro kluzký led.
Hankook Tire se díky partnerství s WRC stává jednou z mála značek, které podporují dvě z pěti hlavních světových šampionátů FIA, včetně mistrovství světa FIA Formule E, premiérového závodního seriálu elektromobilů. Dohoda o výhradnídodávce pneumatik WRC byla podepsána v sídle společnosti Hankook Technoplex v Jižní Koreji v listopadu 2024.
Tento milník odráží špičkovou technologii motoristických pneumatik Hankook Tire, vybroušenou prostřednictvím sponzorských darů více než 70 světových motoristických soutěží. Uznání společnosti za technologické inovace v mistrovství Evropy v rallye FIA (ERC) a FIA Junior ERC prokázalo Hankookovu připravenost na další výzvu.
Od února 2024 podnikl Hankook intenzivní cestu za dodávkami pneumatik do WRC, které splňují jedinečné a různorodé požadavky konkurence WRC. Testování probíhalo po celé Evropě, zasedání se konala mimo jiné ve Finsku, Švédsku, Francii a Řecku.
Tento pečlivý přístup viděl, jak inženýři Hankooku vyhodnocují výkon na celé řadě povrchů. Přes 400 kilometrů bylo zaznamenáno na ledu, přes 200 kilometrů na sněhově-asfaltových površích podobných těm, které se nacházejí v Rallye Monte-Carlo, přes 500 kilometrů na čistém asfaltu a téměř 1000 kilometrů na štěrku – každý povrch odráží rozmanité výzvy, kterým čelí skutečné události WRC.
Pro úspěch programu byla klíčová spolupráce s výrobci WRC. Hyundai, Toyota, M-Sport Ford a WRC2 powerhouse Citroën sehrály v plánu testování klíčovou roli.
„S Hankook Tire jsme již prostřednictvím ERV navázali úspěšné partnerství a jsme velmi rádi, že ho můžeme rozšířit i na WRC,“ uvedla Jona Siebelová, výkonná ředitelka WRC Promoter GmbH. „Hankook Tire usilovně pracuje na vývoji pneumatik tak, aby vyhovovaly speciálním potřebám WRC, a velmi se těšíme na jeho debutové vystoupení v lednu v Rallye Monte-Carlo.
Mistrovství světa v rallye (WRC) je prémiová rallyová série FIA. Předvádí vysoce výkonné vozy s hybridním pohonem a nejlepší světové řidiče soutěžící v dramatickém prostředí, od mrazivé zimy ve Švédsku až po keňské teplo a skalnaté tratě. Účastníci bojují o tituly řidičů a výrobců na 14 rallye. Více informací naleznete na www .wrc.com .
PR